Istencsászár, kényelem és tekintély
Szöveges ítélet
Szóval...
Régen nem tetszettek a BMW-k, mindet egyformának tartottam, semmi új forma vagy ilyesmi. Rengeteg autót vezettem már, közöttük több nagyon jót, és néhány rosszabbat is, de valahogy a BMW nem is autó, hanem egy érzés, amit csak akkor érezhet meg az ember, ha beül egy ilyen fotelbe, és a külvilág elmosódik számára.
Pozitív tapasztalatokról írhatok eleget:
Rendőr még sosem állítot meg, néha éjszaka leintettek, de mikor közelebbről meglátták az autót, meg se kellett állnom, továbbengedtek. Mindenki lehúzódik előlem, még akkor is, ha nem megyek gyorsan, bár lehet vele, sőt legjobban a 200 körüli tartományt szereti, de 160-ig alig eszik valamit, akkor akár 8,5 literre is mehet a fogyasztás, városban sem eszik többet 11,5 liternél (városi közlekedés alatt nem a dugóban állást, hanem az 50-ig gyorsulást, és a lámpánál megállást értem, mivel ennek van értelme)
Ha valaki nem hiszi el a fogyasztási adatoka, hát rábízom, de annyit még elárulok, hogy minden egy jó fedélzeti computeren múlik, mivel az végzi el az összes adagolási számítást is, így közvetlenül az befolyásolja a fogyasztást.
Életstílus:
Nem is drága már egy ilyen hetes, 2 millió alatt is lehet venni. Természetesen vannak fenntartási költségei, hiszen egy ekkora autónak nem elég egy kis motor, és ha a motor nagy, az hozza magával a biztosítási költségeket, hogy a többit ne is részletezzem, de azért amit nyújt az autó, ez is megéri. Nem egyszer előfordult, hogy 600 kilómétert vezettem le vele (akár többet is) és utána úgy szálltam ki az ülésből, hogy oké, akkor mégegyszer ugyanezt bármikor... Tehát nem fárasztó a vezetés, nem kell azon se idegeskedni, hogy affene, ez a trabant mér jön be elém megelőzni azt a kispolszkit, mert ilyen nem fordul elő. Az emberek félnek tőle, pedig én tényleg nem úgy vezetem, mint egy versenyautót.
Kis negatívum:
Bár ennek is megvan az előnye, de a ford után kicsit lomhának tűnt, bár a gyári gyorsulási adatok szinte azonosak, ami azért van, mert a ford már alapjáraton is képes leadni az erejének jelentős részét, viszont a bömös csak 2000-2500 között kezd el duruzsolni, majd dörmögni, majd ordítani, mert azt is tudja :) viszont ha egyszer elérte az ember a 2500-at, akkor elementáris erőket ébreszt fel... pedig ez csak egy három literes gép, ami nagyon messze van a nagyonn testvérektől.
Nem tudom emgfogalmazni az érzést, de azt tapasztaltam, hogy nagyon könnyen rááll az ember keze lába arra, hogy ezt az autót vezesse, és utána másikba átülni, hát nemigen megy... keresi az ember a pedálok karakteres ellenállását, a váltó feszességétm, a kormány lágyságát, ami mégis kellő ellenállással gátolja, hogy túlságosan megtekerje az óvatlan sofőr, és sorolhatám azt a millió apróságot, ami nem fontos igazán, és ami nélkül is egy nagyon jó autó volna ez a hetes, de ezek nélkül már nem volna lelke, talán nem is volna BMW.
Mindenkinek aki ilyen típuson gondolkodik, csak ajánlani tudom, hozzátéve, hogy nincs rossz autó, csak rossz gazda, tehát vétel előtt ellenőrzés, olaj és folyadékcsere, gyertyacsere (ha muszáj, hiszen ezek a gyertyák azért nem keveset bírnak) utána el lehet felejteni a szervízt.
Hibalista
- semmi sem rolmott el rajta konkrétan, legalábbis műkodést nem veszélyeztetett.
- A hátsó lámpa külső és belső üvegborítása közötti ragasztás egy kis részen elengedett, és mivel most volt vizsgán a jobb hátsó lengőkart és gömbcsukléót kellett cserélni, az egész vizsgával szereléssel (ja és sz összes fékpofa cseréjével) 120.000-ből megvolt
Ide hordtam szervizbe
5er kft
Nagyon megbízhatóak, de már nem Budapesten vannak, hanem kiköltöztek Budakalászra
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mondeo II 2,5 V6 | Következő autója? | még emellé egy diesel BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
