Fenséges utazás átlagos fenntartássi költséggel
Szöveges ítélet
Rólam annyit kell tudni, hogy olasz autós voltam, de az állandó szerelések után szerettem volna valami olyat, amit nem kell annyit szerelni.
BMW lett belőle. Volt egy e36 325i amivel megnyertem a drag országos bajnokság egyik csoportját, minimális szervizzel. Itt tettem le a voksom és lettem márkahű. Miután lehiggadtam kipróbálhattam egy 750i-be egyik barátom révén. Nagyon megtetszett, így vettem egy 730i automatát olcsóért. Nem kellett volna. 15 litert evett és bedöglött az automata váltója. ár alatt adtam el. Lecseréltem e34 tds touringra. Ott szerettem bele a 25tds motorba. Majd jött egy nagy lehetőség a mostani e38 725tds megvételére.
Mint írtam az e38 formája nagyon megtetszett. Szerintem a legszebb BMW-k egyike. Örök forma. Szerencsére már a rossz híre is felejtődött. Régen maffia autónak titulálták. Szerencsére a rossz fazonok leszálltak a típusról, most inkább fanatikusok birtokolják a hetes harmadik szériáját.
A motor (25tds) bár a legkisebb dízel motor amivel szerelték, nem rossz, főleg egy motorvezérlő chip segítségével. Így módosult a 143 lóerő 170 lóerőre és a nyomaték is nőt. Így normális közlekedésre tökéletesen alkalmas.
Pár szabályt kell betartani vele. Hidegen és leállítás előtt kímélni kell. A kocsi achilles sarka az adagoló, de szerencsére 50-60 ezer ft-ból felújítható.
Váltó. Sajnos én a 730iA e38-nál belefutottam az automata váltó csapdájába. A BMW lifetime olajnak írja az automata olaját, sajnos ők nem 20-25 évre gondoltak, de az előírás miatt kevés tulaj cseréli a váltóolajat és szűrőt. Közel 500 ezer km pedig megteszi hatását. Így eleve kézi váltósat kerestem. Sokan azt mondják egy hetes legyen automata, mert úgy luxus. Megértem őket, bár az e38 az utolsó hetes, amit még élmény vezetni így inkább gépészkedem.
Futómű. Sajnos a magyar utakra semmi sem való a Ladán kívül. Az e38 pedig egy luxus autó komfortos kényelmes. A magyar utak ki is készítik a szillentjeit. Érdemes 17-18 collos felni fölé nem menni, mert különben eszi a futómű alkatrészeket.
Extrák. Mivel az e38 az első újkori hetes BMW, így gazdag felszereltséggel találkozunk. Sajnos a BMW ebben a korszakban állt le a régi bevált forrasztási módszerről és 20 év alatt az újfajta sajna elenged. Kis pénzből javíthatók ezek a hibák. Ez a kocsi még könnyen extrázható utólag is.
Szerelése. Maga az e38 szerelése nem nagy dolog egy olcsó diagnosztikai eszközzel lehet problémát feltárni. Ezen felül nagyon jó csapat van a fórumokon és facebookon. Az én autómban a tds szervizelése a kihívás. Sajnos Magyarországon kevés szerelő ért hozzá. Nekem ebben is szerencsém van.
Megpróbáltam objektíven leírni mindent. Nagyja a korabeli és használt tesztekből is visszaköszön.
Az én szubjektív véleményem pedig.
Imádom a típust ez volt az álmom. Jó állapotban sikerült megszerezni. Minden vele töltött percét élvezem. Mindig találok okot, hogy menjek vele. Megnézik nagyon az emberek, a fiatal hölgyek bemosolyognak szóval ad valami pluszt a vezetésben, mind érzetre, mind élményre. Én nem szoktam vadulni vele. Egy hetes BMW-vel siklani kell, ebben megérti az ember mi az az utazás.
Hibalista
- Hátsó lengőkar 20 ezer ft. - Szélvédőmosó szivattyú bontott 5 ezer ft. - Multikormánykerék bontott 10 ezer ft. -
Ide hordtam szervizbe
BimmerCar GarageAdony bmw dízel mágus
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 352000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | e34 525tds Touring | Következő autója? | X5 30D ha összetőrik ez addig nem adom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
