A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 7 (1994-2001)

7 728 IA 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Az imádnivaló

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején. 89-óta van jogosítványom, és mindig is tetszettek a BMW-k. Amikor az első 5-ösök kijöttek azzal a fantasztikus zöld színnel, azt mondtam, nekem kell egy ilyen. aztán lett apu levetett Wartburgja, majd egy másik, aztán egy 100-as szivar TD AUDI, majd (nem röhög) 3 trabi, és megint Wartburg, aztán egy Barkas, mivel elkezdtem építkezni. A Barkas után megint apu lecserélt Peugeot 505-öse került hozzám. 6 év használat után gondolkodtam el, hogy kellene fiatalítani, mivel a Peugeot 25. évét tapossa, igaz hiba nélkül. Szóval elkezdtem keresgetni a 520-as BMW-k között. Eleinte a 91 - 95-ösök közül, mivel erre lett volna pénzem, de nem igazán volt olyan, amiért szívesen kiadtam volna 8 - 9e Ft-ot, tehát tovább mentem a Peugeottal. Hozzá kell tenni, hogy az is egy, a maga korában, fullos autó volt. 2008-ban is kerestem tovább, mivel sikerült egy kis pénzhez jussak. De már az újabb verziójúakat. Olyan lepusztult, gányolt ütött - kopott darabokat még az életben nem láttam, mint azokat. Ismerősömnek elpanaszoltam a bajukat, mire megkérdezte, miért nem keresek nagyobbat. Miért is ne?- gondoltam, és a Használtautón elkezdtem keresgélni az 525.ösöket. Döbbenet! Nem találtam 96-tól felfelé évjáratút nem agyondöngölt km órával!!! Gondoltam egy nagyot, és beírtam a keresőbe a 7-est. kijött 3 eredmény. Az első egy gyönyörő ZÖLD!!! 728-as volt és ráadásul automata! Mivel 8 km-re laktam a gazdájától, meg is néztük, és mivel a feleségemnek is tetszett, másnap elvittem ismerősömhöz, aki a-zettig átnézte. Nem sérülésmentes az autó, de hol kapok sérülésmentes autót? A tulaj legalább megmondta. 174500 km volt benne, ami a benne lévő gyári alkatrészek után, és a megkímélt belső után hihető is volt. Egy álom volt először beleülni. a fékek igencsak feladták a leckét, tanulni kellett bánni vele a 25-éves konstrukció után. Full extrás kivitel, bőr, klíma, tempomat, meg amit akar az ember. A fogyasztását nem akartam elhinni, 10 l alatt beéri, noha nem sokkal. Magyarul, ugyanannyit eszik, mint a régi. Borzalmasan kényelmes, az ülés ott tart, ahol kell, a kormányt oda állítom, ahová akarom, Arádió, telefon tempomat a kormányról kezelhető, az egyetlen, ami nem izán hiba, hogy nincs benne CD-s rádió. Lényeg, hogy egy álmom vált valóra, hogy a szín, és a tipus összejött. Érdekesség, hogy a lányom az én születésnapomon született, az autót meg a névnapomra vettem meg! Keveset vezettem, de már most látom, hogy nem fogtam mellé. Mindenkinek csak ajánlani tudom. A motorról: 2789 ccm, 200 Le, ami ebben a kasztniban a legkisebb, szerintem nem lett volna baj, ha a 730-asat veszem, de majd legközelebb. Nekem szerintem elég lesz. A váltója Steptronic, sportfokozattal, a sportot használva igencsak fürge lesz a jószág, de az étvágya is megnől, a step-et használni nekem furcsa, és kényelmetlen, ezt igazándiból nem használom. A futóműve: Nagyon kényelmes, jól fordul, vetekszik a régi francia kényelemmel, ennek nagyon örülök. Csomagtartó: KICSI!!! tetőcsomagtartó kell rá, ha nyaralni megyünk, hiába, a csomitartóban sok helyet foglal az aksi, és a HIFI. Ami még rossz benne, hogy a pótkerék kivételéhez üresre kell rámolni a csomagtartót, de ez csak akkor szükséges, ha a gumi lefoszlik az autóról, ugyebár tömlőnélkülin defektes gumival is simán továbbmegyek, csak egy jó szög kell hozzá. :) Az ajtókba épített kis lámpácskák szépen megvilágítják sötétben, hogy hová is fogok kilépni, ez nagyon praktikus. A Xenon fényszóró mellett nem nagyon kell a távolsági fényszórót használni. Nagyon szeretem, már most. Augusztusban majd lesz egy 1300 km-es túra, akkor tudom bővíteni az ismereteimet róla, Egyelőre ennyi.

Április. A géptetőn elkezdett a friss festés alatt repedni a gittréteg. Előző tulaj gányolta össze a haverjával, amikor említettem neki, csak megvonta a vállát. Mindegy, a vételárat költse gyógyszerre.


Második menet!

Amikor beálltam este az udvarrra, csak az az érzés volt bennem, hogy "de jó volt vele lenni, vele autózni"! Reggel, amikor kiálltam vele, kékes füstöt eregetett. Nem tudtam mire vélni. Többször is csinálta, de néha meg nem. Érdekes volt. Elmentünk a túrára.
A túra a nyaralásom volt. Horvát ország, 2008 augusztus. Meleg, sok-sok km autópályán, sógorék mögöttem egy Yaris-szal. GPS-t nézve a tempomatot belőttem 120-ra, s csak mentünk és mentünk... A szálláson másnap elinduláskor hatalmas kékes füstpamacs. Probléma. Az is érdekes volt, hogy a szokásos 1 sec helyett 2 - 3 sec kellett, hogy az olajnyomás megjöjjön. Géptető fel, szint ellenőriz, kevés. Irány benzinkút, kértem 2 l olajat. 1,5 ment bele. Szóval eszi. Ismerőst felhívtam, s mondta, tipikus BMW betegség, szelepszár szimering csere. Hazajöttünk, még használtuk az autót, egy év alatt alig 5000 km-t. Az olaj meg csak fogyott, mindíg kapta a frisset. Télen talán 500 km-t, ha mentem vele...

2009 február.

Elkezdtem számolgatni,hogy mennyibe is kerülne egy hengerfej javítás. Kértem pár árajánlatot, 100 - 180000-re jött volna ki. Mondom, ez nekem sok. Tehát, irány a gépműhely, mennyi a HF felújítás? 60000, szelepek illesztve, HF síkolva, szimering cserélve. A gépműhely áprilisban 15% kedvezményt adott a vállalási árra! Nosza, megrendeltem. Május 5-én még elmentem Esztergomba motoros találkozni, aztán nekiálltam szétszedni. Meglepődtem. A szelepfedélen az a rengeteg olajsár!!! Aki tudja, hogy néz ki, az sejti, mennyit szívtam a takarítással... Szóval rokonunk átjött segíteni, és másnapra szét is szedtük, a gépműhely pedig intézte a szállítást. Mivel nem volt sürgős, egy hét múlva lett készen, akkor autóztam le érte Kecskemétre. A lehető legkorrektebb műhelyt találtam meg személyükben. precíz, pontos munkát végeztek, garanciát is vállaltak a munkájukra. Az összerakáshoz megvettem minden kelléket, a tömítéseken nem spóroltam, meg a csavarokon sem. Szóval összeállt a gépezet. Nem lett se jobb, se rosszabb hangja, azóta is ugyanúgy tökéletes, ahogy van. Csak nem eszi az olajat! Azóta nincs füst mögötte. BMW? Szeretem! :) Ami a lényeg! Szétszedéskor derült ki, hogy a benne íródott 175000 km valós. A motorján látszik, hogy új, szinte most lett bejáratva. Most már még jobban örülök, hogy megvettük!

Hibalista

- Amikor megvettem a szokásos szűrő-olaj garnitúra, mindent egybevetve olyan 20000, a szélvédő volt kavicsos, 3 javítás 10000, fékcsőcsere hétul 2000. Nemsokára a hátsó jobbos szilentet kell kicserélni, meg a kutyacsonton kell gumiharangot cserélni.
-
- -Hengerfej generál, kipufogó szelepvezető cserével együtt 60000,-
-
- -Tartalék kulcs távirányító része tönkre ment, chip jó még, de csak komplett kulcs van, betanítással 50000,- Majd, ha lesz pénzem, így is használható.
-
- -Jobb hátsó lámpa fék izzó foglalaton elégett a csatlakozó. előző tulaj összegányolta valahogy, de nem világít
-
- -Bal első refi foncsor lefelé világít, aki tudja, majd rendbe teszi. mivel Xenonos, refit ritkán használok

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Rokon

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 174500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 505 GTI Aut. Következő autója? 740 ILA
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 7 1994

További ítéletek (59 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)