2 tonna luxus 4 keréken
Szöveges ítélet
Ez a második BMW-m, az előzővel is teljesen meg voltam elégedve, de sikerült a Bajoroknak valami igazán jót alkotni. Az elődmodellnél (E32) sokkal kifinomultabb, a formaterv talán a legjobban sikerült a limuzinok között. A V12 motor több, mint elég. A brutális 490Nm nyomaték az autó nagy tömege ellenére is dinamikusan mozgatja azt, alacsony fordulatról is jól húz. A Stepronic váltó tökéletes harmóniában dolgozik együtt a szép hangú V12-vel.
A belső tér kidolgozása kifogástalan, bőséges a hely, a bőrrel varrott cockpit, az apró részletek mind a nyugodt vezetést szolgálják. A rengeteg kényelmi és biztonsági extrát nem egy mai autóban is hiába keresnénk, pedig a modell már több, mint 10 éves.
Ha le is cserélem valamikor, csak fiatalítanék rajta, a modell és a márka biztosan marad (Nekem az E65 nem igazán jön be, bár kétségkívül az egyik legjobban "megalkotott" autó - csak hát Mr. Bangle hátizsákos ötletétől máig is futkos a hátamon a hideg.)
A fogyasztás nagyon lábfüggő, de okos (nem feltétlenül lassú!) vezetéssel normális szinten tartható. Ezt a gépet a BMW elsősorban a hosszú útra utazóknak készítette, a 2 tonnás tömeget a városban gyorsítva-lassítva az alacsony fogyaszásúak versenyén az esélytelenek teljes magabiztosságával indulhatunk. Ellenben ha kimegyünk a városból, 90-110-es stabil tempónál 10 alá vihető a fogyasztás, ami egy ekkora dögtől nem rossz. Autópályán nagyobb tempónál, ahol a kisebb motorral szerelt autók már erőlködnek és isznak rendesen (v~160km/h - persze szigorúan Németországban :)), ott a "nagy vas" elmegy 11 lityivel (F***a 1.2 HTP 12V-> ~13l - tapasztalat.), de 200-as tempónál sem eszik többet 15-nél. Sajna mostanában 70%-ban városban használom, ez meg is látszik a fogyin.
--------
Update 1:
Hosszútávú átlag: 15.2 l/100km
Ugyan nem folyamatos gáz-fék üzem, de nem sokat gondolkodtam... ha menni kell, hát menni kell :)
--------
Update 2:
Hosszútávú átlag: 12.9 l/100km
Végre arra használhatom, amire tervezték: 95 % autópálya :)
Hibalista
- Csak a szokásos kopóalkatrészek: - fékbetétek és tárcsák körbe (na igen -> 2 tonna az 2 tonna) - kormányösszekötők (hja, a "jó" magyar utak...) - hátsó fő lengőkar (lásd előző pont) - - Update 2: - Bal első ablakemelő hajtás - csere használtra - Középső kormányösszekötő (300.000 km) - csere újra - Olajszivattyú (300.000 km) -csere újra - Kiegyenlítő tartály és szintjelző (270.000 km)- csere újra - Hűtő (310.000 km) - csere újra - Hátsó lámpák - csere használtra, facelift utáni modellre
Ide hordtam szervizbe
BMW-őrült szerelő Monoron. Korrekt, gyors, pontos. Rack Autó Budaörs: Márkaszervizben ilyen kellemesen még nem csalódtam. Korrektek, részletes tájékoztatást adnak és több megoldási javaslattal szolgálnak. Rugalmasak, udvariasak.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Győri BMW márkaszerviz (A1) - Első tapasztalataim jók voltak, majd miután egy összetettebb hibát nem tudtak 3 próbálkozásból megtalálni, nem válaszoltak a levelemre sem, végleg lemondtam róluk.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 215000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 730i (E32) | Következő autója? | 750iL E38 (2001) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
