A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 7 (1986-1994)

7 750i 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Az atomerőmű

Szöveges ítélet

Azért írok, mert nem vagyok elégedett az eddigi, típusra vonatkozó ítéletekkel:)
Egyszer korábban majdnem vettem E32-es BMW-t (egy 730 V8-at) de aztán nem lett belőle semmi; mindenesetre annyit akkor megjegyeztem magamnak, hogy tetszik az autó kívül-belül...főleg belül. Évekkel később aztán előttem állt a lehetőség: viszonylag olcsón jutottam hozzá egy megkímélt állapotú, nem nagyon barkácsolt 750i-hez.
Az autó már a kipróbáláskor is lenyűgözött finoman adagolható, de ellenállhatatlan erejével. A V12 mindent visz: alapjáratos erős, közepes fordulaton erős, leszabályzáson erős. Mindenhol erős, végtelenül, ellentmondást nem tűrően. És a hangja...! Lehet, hogy van valahol egy kis lyuk a kipufogón, vagy ez gyárilag ilyen (egyébként gyári rajta a kipufogó), de annyira szép hangja van, hogy könnybe lábad tőle a szemem. Teljesen leszoktam a zenehallgatásról, a motort hallgatom. Úgy énekel, mint a régi Formula 1-es motorok; minden fordulaton másképp zenél. A hondások-alfások megállítanak!!!! és megdicsérik a hangját! Hozzá kell tennem, jó néhány 750-850-es BMW-t próbáltam, de egyiknek sem volt hasonló képessége - lehet, hogy mégis van valahol egy kis lyuk...ha így van, szabadalmaztatnom kellene...sajnos nem könnyű megtalálni, mert a dobok kétrétegűek.
Ez az az autó, amelytől nem lehet megválni. Többek között azért, mert a kutyának se kell: nagy súly, nagy motor, nagy fogyasztás, nagy adók. Néha én is elmerengek rajta, mennyire értelmetlen az egész léte és a fenntartásáért folytatott küzdelem. Nemrég pl. gyújtásfelújítást határoztam el, mert hidegen indítva egyre többször "nyolchengerezett", aminek egy Corvette-tulajdonos biztosan örült volna, de engem nem elégített ki, így aztán összeszedtem magam, megrendeltem a 2 elosztót, meg a 12 platina gyertyát csekély 100 000,- Ft-ért és a szerelő némi küzdelem árán beinstallálta az erőműbe - és istenem, ez megérte, mert annyira, de annyira kisimult a motor járása és újra szól a gyönyörű tenor-basszus-szoprán-alt kórus, hogy azt leírni nem lehet. És ilyenkor már nem számít, hogy értelmetlen és haszontalan, csak kell, kell, kell!
Ebben a nagy BMW-ben van valami a régi amerikai autókból. Az az érzés, hogy minden végtelenül túl van méretezve és az a lazaság, amivel mindezt előadja. Közben persze ott van a germán precizitás is, de mégis érződik, hogy sosem kell elmennünk a végsőkig, akkor is megkapjuk, amire vágyunk, miközben csak terpeszkedünk a fotelunkban. Nem úgy győzünk, fogcsikorgató küzdelemben, mint Rocky Balboa, inkább úgy, mint Clint Eastwood, szivarozás közben, oda sem nézve mészárolunk le egy fél falut.
Egyébként ez az autóm soha nem hagyott ott sehol. Pedig egyszer menet közben egy vad visszaváltással (négyből kettőbe - automata) széttépettem a motorral a felső vízcsövet és elfolyott 7 liter hűtővíz; így mentünk hazáig 30km-t - a hőmérő a 90 fokon támolygott: ez aztán a túlméretezés - mégsem lett semmi baja, meg se nyikkant. Volt olyan is, hogy egy nap alatt lenyomtam vele 1000km-t a nyári 40 fokos hőségben - szó nélkül tűrte. Normális gumival hóban-jégen sem jön zavarba - elinduláshoz van a váltón "jégfokozat" - bár ilyenkor már jól jön a sperrdifi vagy a kipörgésgátló ( a kettő együtt nem működik).
Az alkatrészellátottság kiváló! Az ember besétál a Wallisba, felmutatja a hibás alkatrészt, vagy bediktálja a cikkszámot, az eladó hátramegy és leveszi a polcról az újat. A legrosszabb esetben néhány nap múlva megjön. Néha még olcsó is, de azért az árat érdemes előre megkérdezni, mert pl. egy gyári katalizátor kb. egymillió forint.
Akitől vettem, egy igazi autógyilkos volt. A pingpongasztalnyi motorháztetőn szexelt és állítólag megfutotta a 300kmh-t a Hartge-chip és a 46-os jobb láb segítségével. Szerencsére csak pár hónapig volt nála az autó, így minden igyekezete ellenére sem tudta leamortizálni. Volt viszont egy hiba, amely már a vételkor is megvolt és 5 éven keresztül az őrületbe kergetett, mégpedig a mágikus kormányremegés közepes fékezéskor vagy 80-90 kmh körüli tempónál. A nemzetközi szakirodalom is említi, mégis, akárhány szerelőhöz mentem, egyik sem tudta megszüntetni, pedig A-tól Z-ig minden kicseréltettem többször is, féket, futóművet. Végül arra gondoltam, kipróbálok a gyárinál keményebb lengőkarszilenteket - ez volt a nyerő húzás! Ezzel mellékesen az autó viselkedését is pont neutrálisra lőttem be, így szinte versenyautóként kanyarodik. A BMW-kre mindig mondják az 50-50% súlyelosztást, de itt valóban érezni is, egészen finoman lehet manőverezni a kanyarban, persze az 1790kg-ot mindig figyelembe kell venni, de a lényeg, hogy a harmónia megvan.
Gyári M-es ülések vannak az autóban és valami varázslat révén képesek arra, hogy bármilyen gerincbántalmat 50-60km-en belül megszüntessenek. Ezek csontkovács-ülések: beleülsz úgy, hogy fáj valamid és kiszállsz úgy, hogy mindened rendben van. Pont fordítva, mint a legtöbb autónál. És középen van a kormány, nem baloldalt, nem jobboldalt. És nem kell törökülésben gubbasztani. Mondjuk a fékpedál eléggé balra esik. Egy év után rájöttem, hogy úgy kell vezetni, mint a gokartot: jobb láb a gázon, bal láb a féken; így már tökéletes.
Sokakat érdekel a fogyasztás. Üzemanyag nélkül nem lehet menni, az energia nem származhat a semmiből. Ha figyelembe vesszük a nagy súlyt, nagy motort, automata váltót, akkor a 13 literes átlagfogyasztás dicséretet érdemel. A benzin legnagyobb ellensége esetünkben a lassú haladás. Az egyes-kettes fokozat használatát kell elkerülni, ha jót akarunk. Kedves feleségem egy időben ezzel szállította a gyerekeket óvodába (ugye, hogy az autó mindent kibír? :), reggel hidegen 3km az ovihoz, ott leáll majd újraindul, 2km a boltig, leáll, újraindul és hazagurul, persze végig 1-2. fokozatban, hideg motorral. Sikerült is neki egy barátságos 24 literes átlagfogyasztást elérnie. Amikor megláttam, gyorsan letiltottam az autóról... Bezzeg én 11 liter / 100km átlagfogyasztással elmentem Bp-ről Debrecenbe és vissza. Ez a rekord, szándékosan óvatosan haladtam, 120 kmh volt a maximum. Amikor kitolom a szemét, olyankor 16-17 literes átlagot érek el. Tehát elmondhatjuk, hogy a fogyasztás kulcsa itt a saját kezünkben van, azon múlik minden, hogyan használjuk az autót.
Végül megpróbálom megfogalmazni, miért lenne jó, ha mindenki ilyen autóval közlekedne: azért, mert akkor mindenki jól érezné magát! Ha tehetem gyorsan megyek vele, de sokkal türelmesebb vagyok, mint egy kis autóban. Hiába egy 25 éves rom, mégis elhiteti az emberrel, hogy a csúcsra ért, innen már nincs tovább, nem lehet hová törekedni, ez a mennyország. Akkor meg vége a harcnak, nem igaz? Mindenki mosolyogva szállna ki, elégedetten, sőt kielégülten. Senki nem lenne ideges, a világot elborítaná a béke és harmónia, megszűnnének a háborúk, az ember nem lenne embernek farkasa...adassék mindenkinek tizenkét henger, ámen!

Folyt.köv.

Hibalista

- lengőkarok, szilentek - szervópumpa

Ide hordtam szervizbe

mindent szerel, de amikor alánézett, azt mondta: nem vállalja...

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

próbálkozott, részleges sikerrel, pedig nagy profi...

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1992
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? E36 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 7 1986 (1993 - 1994)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)