Nincs ellenfél. Fogyasztásban sincs...
Szöveges ítélet
Az első két kilométer után beleszerettem.
A motorja 6 hengeres,3,2 literes benzines turbós,levegő visszahűtővel,mögötte egy 3 sebességes automata váltó.
Hatalmas méretei ellenére valószerűtlenül könnyedén lehet vele mozdulni.Az iszonyatos gyorsulást,csak a hang mélyülése,és az autó farának sülyedése érezteti,és az,hogy mire feleszmélsz,megelőztél egy kocsisort...
Próbálgattam, 120-nál padlógázra visszavált 2-esbe,indul a turbó,és símán kipörgeti a kereket.
Hihetetlenül gyorsul,és megy.
Ennek viszont ára van. Nekem egy kisebb házam ment rá.
Ha nagyon küldöm a fogyasztása megközelíti a 40 litert száz kilóméteren.
A futómű nagy biztonságot ad,olyan érzést kelt,mintha egy-egy méterrel szélesebb autóban ülnénk. Elterül alattunk a négy kerék megingathatatlanul!! Minden helyzetben biztosan meg tudtam vele állni talán a négy tárcsaféknek,a 390-es 220-as gumiknak és az ABS-nek köszönhetően.
Az autó belseje semmi kívánnivalót nem hagy maga után.
Nagyon nem szerettem kiszállni belőle.Abban a pillanatban megszűnt a biztonságérzetem!! Az ülése egy páholy,a kormány kézre áll,jobb kéz az automata váltó karján,nem mintha bármit is tenni kellene vele,a bal kéz a kormányon,kényelmesen,vagy a kartámaszon még kényelmesebben,alattam 225 ló,télen jó meleg,nyáron hűvös,és megadja azt az érzést,hogy most te vagy a király az utakon.
Viszont ha szükséges,jól kihasználhatóak a méretei.Mivel konyhabútor vásárlás után sokalltuk a tehertaxi árait,fogtuk,és beleerőltettük a 8 részes bútort,még mi is befértünk,és az általános csodálkozások közepette nyikkanó kerékkel távoztunk.
A drágánknak egy bukkanó lett a veszte. Galgaguta felé kissé nagyobb lendülettel mentem bele egy ilyen bukkanóba,az autó felszállt,mint az amerikai üldözős filmekben,sokáig repültünk a feleségemmel,aztán lehuppant,és mint utólag kiderült elszállt a váltóból az olaj. Mi enyhén szólva falfehéren,és némán az ijedtségtől mentünk még sokáig,fel sem tűnt,hogy haldoklik a váltó. Mire észrevettük késő volt,leégett. El kellett adnom javítás után,még örültem,hogy kaptam érte egy 16 éves Skodát,és egy pár ezer forintot. Autós életem legszebb időszakát köszönhetem a 45-ösnek.
Hibalista
- hátsó lengéscsillapítók-bontóból, 5000ft/db
- automata váltó-55000ft-ért javítva
- trafó-5000ft
Ide hordtam szervizbe
Saját magam,és ismerősök szervízelték.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 30 l |
Előző autója? | colt 1.4-es | Következő autója? | skoda... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |