Senkinek nem közömbös.
Szöveges ítélet
Van rajta index. Használom is. :)
335i után teljesen más élmény. Nem kanyarvadász, de nem is kell vele szégyenkezni. A motor ereje brutális (319LE, 630Nm). Valóban 5.4 alatt van százon.
Rendkívül kényelmes, sajnos a felszereltségből hiányzik a Heads-up Display, de amikor vettem a HUD-on kívül minden elvárásomnak megfelelt, még a színe is az amit szerettem volna (BMW individual, tanzanite blue).
Nagyon hiányzott eleinte a 335i-ben megszokott Active Steering. Ez parkolásnál és körforgalmaknál jön nagyon jól, lényegében egy kezes kormányzással is kényelmesen megoldható általa a parkolás és bármelyik körforgalom. Talán ez sokaknak túlzott elvárásként hangzik, de amikor van egy autód amit lehelet-finom érintésekkel lehet vezetni akkor ez észrevehető negatívum.
A gumikat miután lecseréltem valódi, BMW által ajánlott bridgestone-okra teljesen megváltozott az autó. Nincs többé kipörgés még vizes úton se, érezni ahogy a kocsi eleje könnyűvé válik gyorsításkor (elemelkedni nem fog, de érezni azért, hogy a 630Nm tényleg ott van), sőt, vizes úton éles kanyarban is legfeljebb apróbb pattanást éreztem eddig.
Az automata váltóról: 8 sebességes + hátramenet. Ha kikapcsolod az elektronikát és a kormány mögötti fülekkel váltasz visszakapod a kéziváltós életérzést, de úgysem fogsz rá igényt tartani.
Hangja: a régi 3 literes benzines E46-oshoz hasonlítanám, mély morgó hang, de egyben virgonc is. Sikerült a BMW-nek ügyesen leplezni a dízeles kerregést. Ehhez állítólag némi csalás is társul, ugyanis belül hangszóróval egészítik ki a motorhangot, szarul hangzik leírva de a valóságban ebből semmit nem venni észre.
Nem tudom mit írjak még, prémium kabrió, azt kapod amit megveszel. Brutálisan jól néz ki az autó, persze ennek vannak hátrányai is: a kamionosok és a céges haszongépjárművet vezető hivatásos sofőrök rendkívül útálják. Ezen kívül vonzza a power hatchback-es jaszkarizó hülyegyerekeket is, akik lámpánál versenyezni akarnak, vagy autópályán csak azért szeretnének letolni, mert jót tenne az egójuknak és a nemi életüknek, ha letolhatnának egy 6-ost. Szóval nem mondanám, hogy nyugodt élmény vele közlekedni. Talán Németországban, ahol kevésbé irritálja a az autósokat egy ilyen kocsi jobb lehet a helyzet.
Még visszatérve a 335i-vel való összehasonlításra: mindig sikerül beválasztanom azokat az eladó modelleket, amelyeken a gyárilag támogatott lagnagyobb felnik vannak. Ez a 335i 19-es felniei esetén két felni-cserét jelentett, mert az agyonkönnyített felniknek sok volt az alacsony profilú run-flat gumi és a kemény felfüggesztés okozta terhelés. Ezen kívül ott valamiért havonta kellett ellenőriznem a guminyomást, mert a run-flat gumik eresztettek rajta. (Lehet, hogy hajszálrepedések vagy a felni deformációja lehetett a ludas.) Itt ez a probléma megszűnt, hiába vannak rajta a legnagyobb, huszas felnik.
Még pár dolog az autó teljesítményéről. Négy beállítás van rajta:
Eco-Pro (béna mód): Ebben a módban az autó igyekszik információval ellátni a sofőrt arról, hogy milyen gázadási szokásokkal lehet az autó fogyasztását a minimumon tartani. Ezt egy kis tamagocsi játék segíti a fordulatszámmérő alatt, amit megfelelő gázadással lehet csak életben tartani. Ez nagyon jól jön hosszú autópályákon, amikor épp azután jut eszedbe, hogy már megint elfelejtettél tankolni, hogy elhagytál egy nagy benzinkutat. Az Eco-Pro mód segít neked végigrettegni az utat a következő 30-40 kilométerre levő benzinkútig lehetőleg 100km/órával a külső sávban. Persze ez nem csak erre jó. Ebben a módban a gázreakciók jóval lassabbak és nehézkesebbek (gondolom a BMW a saját tesztsofőreik értelmezése szerint "nagymamásnak" szánta ezt), így ekkor vezethető az autó a forgalom többi résztvevője (és a rendőrség által kihelyezett szelfi-kamerák) által is tolerálható tempóban.
Normal: A BMW szerint ez az alapértelmezett mód. Ekkor még be van kapcsolva a hangtompító, tehát el lehet vezetni nagyobb feltűnés keltése nélkül is. Városi forgalomban dinamikus vezetéshez tökéletes. Autópályán viszont szerintem ez a mód már túl gyors. A kényelmes autópályán haladáshoz használható sebesség ebben az autóban 160-180km/óra. Ok, a 180 talán picit túlzás, de a helyzet az, hogy annyira pillanatok alatt és erőlködés nélkül lehet elérni vele ezt a sebességet, hogy folyamatosan ott marad az emberben a kísértés arra, hogy így vezesse. Ekkor érdemes megfontolni az Eco-Pro módot, miközben eltöprengünk a saját jelentéktelenségünkön egy kis zen meditáció segítségével.
Sport (seggfej mód): A magyar fordítás mindent elmond. Nincs hangtompító, más közlekedők reakcióiból látszik, hogy számolnak veled. Egyébként nem sokban különbözik más sorhatos BMW-k sport módjától. Normál közlekedés során általában körforgalmakba való behajtás előtt szoktam bekapcsolni, ekkor az autó fenyegető hangja talán visszatart másokat attól, hogy hirtelen elémvágva próbáljanak sávot váltani. Persze az autó hangja ekkor irritálja a legjobban a vasárnapi vezetőket és az igazságosztókat, szóval érdemes megfontoltan használni. Ebben a módban lehet reprodukálni az 5.4-es 0-100 gyorsítást is, ha van akit az ilyesmi tényleg érdekel azok után is, hogy a birtokába került egy ilyen autó.
Sport+ (lemming mód). Egyszer kapcsoltam be, akkor is véletlenül. Ekkor az összes elektronikai segítség kikapcsol, bár ebben nem vagyok teljesen biztos. Az igazat megvallva nem is különösebben érdekel. Mondjuk egy nagy vizes csúszós placcon vagy egy homokos parton eljátszadoznék vele így, de a huszas felnik és az autó 2 tonnás súlya azért elég komoly tapadási együtthatót sejtetnek, és ezt a tapadást valószínüleg nem lenne gyerekjáték közúton, forgalomban elveszteni. (Hiszen mint fentebb írtam, még vizes úton is inkább pattant kanyarban a bridgestone, nem csúszott.)
Hibalista
- Csak amit egyébként is cserélni kell időközönként. Gumik, fékbetétek, féktárcsák. A vászontetővel volt egyszer egy apróbb probléma, szenzort kellett cserélni (nem drága dolog), bár lehet, hogy elég lett volna csak megtisztítani. A márkaszervíz viszont mindent cserélni akar. Jelenleg emiatt egyébként vitám is van a BMW-vel, mivel a márkaszervíz mindenáron bevitette magukhoz az autót, trélerrel, és ott akarta tartani 4-5 napig, holott elég lett volna telefonon elmondaniuk, hogy hol találom az imbuszkulcsot és a lyukakat, amivel kézzel is le tudom csukni a tetőt.
Ide hordtam szervizbe
Nem kívánom megnevezni őket mert külföldön élek, tehát ebből a szempontból ez lényegtelen. A hivatalos márkaszervizekben nagyot csalódtam. A rájuk bízott munkát ugyan elvégzik, de mivel nem náluk vettem az autót így 1-2 hét mire időpontot kapok tőlük. Találtam egy nem hivatalos BMW szervízt, soha nem kellett tőlük időpontot se kérnem azonnal fogadtak, ráadásul ezek láthatóan lelkes autó- és BMW-buzik, míg egy márkaszervízben legfeljebb beképzelt tökfej szerelőkkel találkoztam eddig. A 10-es osztályzat a magánszervíznek szól.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Márkaszervíz, bármelyik, 3-as osztályzat. Leereszkedő viselkedés, én érzem magam megtisztelve ha megmozdítják a kisujjukat.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 335i Convertible (2007) | Következő autója? | Majd meglátjuk. Ezzel még nem végeztem. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
