Jól megy... német vas
Szöveges ítélet
Az autóhoz használtan, jóval a piaci ár alatt jutottam hozzá. Elborzasztott az előző tulajdonos igénytelensége, amolyan igazi újgazdag bunkó... Először is tiszta kosz volt az autó belseje, szerintem rendszeresen benne evett a sok morzsából ítélve. Másodszor pedig meg volt karcolva az oldalán a fényezés - a kocsi amúgy sötétkék -, horpadás a hátsó lökhárítón, a jobb első felnit megpadkázták, hátsó abroncsok megégetve. Három hónapos kocsi...
Szóval, első dolgom volt rendbetetetni, vettem hozzá egy új garnitúra felnit+abroncsot - nem volt éppen olcsó, de rettentő sokat számít a jó gumi egy ilyen teljesítményű autónál. A tuningolás megfordult a fejemben, de olyan sok pénzt nem akartam rá költeni, azért az elektronikus sebességkorlátozó ki lett iktatva. Műszakilag egyébként rendben volt.
Ja igen, és hogy megy az autó? Egész jól. Előtte egy 99-es dízel E mercivel jártam, abból átülve értek meglepetések az első pár kilométeren. Iszonyúan gyorsul és a fékek is kellően erősek. Relatív nehéz az autó, ennek ellenére kanyarban sem lomha, a teljesítményen felül a futóműve is első osztályú. Igazi luxus-sportkocsi, kényelmes utazni vele. Egészen addig, amíg nem jöttem át vele Magyarországra, itt aztán rendesen érezni lehetett a sok úthibát. Teljesítménynek komoly ára van, főleg városban horror a fogyasztása, illetve itt Németországban egyre komolyabb adók is terhelik az ilyen járműveket. A Mercedes sokkal komfortosabb és takarékosabb hosszútávon, jobban elkerülöm vele a feltűnést.
Mégis mit tud a kocsi? - Affér az autópályán: Deggendorf közelében 140-es tempóban közlekedtem Passau felé, amikor azt vettem észre, hogy egy kiskopasz a Subaru STI-jével vadul villog mögöttem, majd 1-2 méterre rámjön. Nem tudtam elképzelni, mire föl ez a tolakodás, hiszen vasárnap kora délelőtt lévén alig volt forgalom. Eszembe jutott, hogy nem mercivel vagyok, ki lehetne próbálni, mire jó az M gomb. Elvettem a gázt, hagy jöjjön be mellém a kopasz, aztán odaléptem neki. Isten látja lelkem, ritkán szoktam gyorsan hajtani, de akkor ott kifejezetten jól esett a gyorsulás érzése és hallani, ahogy felpörög a motor. A legjobb az egészben mégis az volt, hogy a subaru nemhogy nem tudott egy pillanatra se megelőzni, de le is maradt, majd lassacskán eltűnt a tükörből - pedig kétség sem férhet hozzá, nyomta neki rendesen. 300-at kihoztam belőle, 10 perc múlva Passaunál voltam (40-45 km). Szerintem ez egész jó egy átlag M6-ostól. Meg kell említenem, nem sok benzin maradt a tankban. A subarukat hangjuk és a sofőrök "arca" alapján gyorsabbnak gondoltam.
Nagyon merevre van építve az M6 karosszériája, semmi nem zörög, minden klappol benne. Igényesek a belső tér anyagai, sokan mondják, hogy a bmw-k fekete belseje ingerszegény, de szerintem ennek ilyennek kell lennie, hiszen az utat kell figyelni, nem pedig a csicsás konzolokat. A HUD szerintem egy nagyon hasznos dolog. Az idrive elsőre bonyolult, de kis gyakorlás után könnyen belerázódik az ember.
Mindez hiába, ez az autó nem nekem való, jó pénzért eladtam bő fél évvel a vétel után. Maradok a régi jól bevált mercimnél. Majd ha már valami komoly öregségből eredő hibája lesz, akkor cserélem le egy új E-betűsre.
Hibalista
- Egyik indulásnál feltűnt, hogy „fekszik” a tank mutatója, tankoláskor se jött egyenesbe - megadta magát az üzemanyag-szintérzékelő.
- Valószínűleg a kemény futómű miatt még kíméletes közlekedés mellett is gyorsan koptak a gumik – darabonkénti kb. 500 eurós gumiktól kicsit többet vártam.
- Egyszer teljesen lefagyasztottam a fedélzeti számítógépet - hiába no, "értek" az elektronikus dolgokhoz.
-
- Leendő tulajdonosok készüljenek fel, hogy ebbe a kocsiba mindenből a legdrágábbat kell beleszerelni, csurgatni.
-
- Ennyi.
Ide hordtam szervizbe
BMW rajongó autószerelő barátomhoz vittem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | Mercedes E290 TD (W210) | Következő autója? | talán később egy új E-Klasse |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
