Élményautó
Szöveges ítélet
Az autót Németországban vásároltam egy hivatalos márkakereskedőnél (így még garancia is került az autóra), mielőtt erre a típusra esett a választás többet is megnéztem. A szervizek tapasztalatait is megpróbáltam összegyűjteni, valamint elég sok forrást lehet találni az interneten is a különböző motorral szerelt autóról. Részemről a 650i-re azért esett a választás, mert a szerviz tapasztalatok a kisebb modellekkel nem voltak megfelelőek, míg erről a típusról nem találtam sok rossz véleményt. A legtöbb 645i-k a tapasztalatok alapján sok motorikus és elektronikus problémával küzdenek, természetesen ezeknek a nagyobb előfordulás alapján nagyobb is az esélye.
Természetesen az autó megjelenése fantasztikus, mind külsőleg, mind belsőleg, minden kezelőszerv kézre esik, könnyű kezelni. Az iDrive valóban nehezen kezelhető az elején, sok funkció el van dugva a menüben, ezekhez nem könnyű vezetés közben eljutni, ami miatt hajlamos az ember nem az útra figyelni. Ebben segít a két programozható gomb a kormánykeréken ami sok bosszúságtól tud megmenteni. A gyári kihangosító kellemes, eddig a vonal másik oldalán még nem volt panasz, habár nyitott tetővel használhatatlan a külső zajok miatt. A motor hangja nagyon kellemes, duruzsoló. A váltó a motort a sport funkció használata nélkül alacsony fordulaton tartja, már 40 km/h-nál negyedik fokozatba kapcsol az automata. A csomagtartó mérete csukott tetőnél megfelelő, inkább azt mondanám, hogy meglepően kényelmes.
Számomra fontos volt az, hogy olyan autót vegyek, amelyekben nem a standard ülések vannak, mivel véleményem szerint, ahogy a legtöbb teszt is hivatkozik rá, azok nem túl kényelmesek, állandóan csúszkál benne az ember és sajnos nem sikerült egyszer sem kényelmesen beállítani. Ha valaki ebben az autóban gondolkozik, akkor néhány tipp, amire érdemes lehet odafigyelni:
- ahogy fent említettem a sport ülések lényegesen jobbak a standard üléseknél
- nem mindegyik autóban széria a kanyarkövető xenon, természetesen ez megszokás kérdése, vannak olyanok, akik nem szeretik
- az Adaptive Cruise Control is meglehetősen hasznos találmány, annak ellenére, hogy általában nem használok tempomatot az autópályán nagy kényelmet és biztonságot ad
- érdemes odafigyelni az iPod csatlakozóra, hogy legyen az autóban, mert utólagos beszerelése problémás
- kabrio esetén a hátsó roló megléte mindenképpen szükséges
Néhány negatívum:
- az üzemanyag tank kicsi, nem nagyon lehet vele többet, mint 500 km-ert megtenni vegyes használatban, ami nekem kevés
- az autó hosszú, a kabrio változatban a C oszlop nagyon vaskos, nem lehet kilátni belőle hátrafelé, tehát parkolóradar nélkül nehéz parkolni, ami viszont legalább pontos
- az alkatrész ellátottság gondot tud okozni, mindent csak rendelni lehet, a legritkább esetben vannak készleten az autóhoz alkatrészek
- a kipörgésgátló miatt, agresszív használat esetén a hátsó fékek nagyon gyorsan kopnak
- a defekttűrő abroncsok miatt a rugózás nem a legjobb
A menettulajdonságai az autónak jók, a legtöbb az úton guruló autónál gyorsabb, viszont nem versenyzésre találták ki, mivel az autó súlya nagy, s a vérbeli sportkocsikhoz képest a 367 LE nem túl sok, inkább élményautózásra ad lehetőséget.
A nyitott tető vezetési élményét már sokan leírták, azt gondolom, hogy mindenképpen megéri, hihetetlen élmény egy kora őszi napon akár a várostól néhány tíz kilométerre lévő csodálatos tájakon autózni. Autópályán a vezetési élményből nem von le semmit a nyitott tető, nagyjából 150 km/h-ig egészen kellemesen lehet beszélgetni, a szélvédő, illetve a hátsó roló megfelelően felfogja a levegőt.
Az autó fogyasztása azt gondolom reális a teljesítményhez és az autó súlyához képest és természetesen használat függvénye. Nekem városban 12-14 liter között van az átlag, ide nem értve az araszolgatást, mert akkor bele tud csúszni akár a 20 liter körüli fogyasztásba is. Városon kívül cca 10 liter körül el lehet vele menni, autópályán 12 liter körül lehet a fogyasztás a 160-180 km/h tartománynál (szigorúan Németországban az arra kijelölt szakaszokon)... A fogyasztás szerintem nem vészesen magas ahhoz képest, hogy egy jóval kisebb teljesítményű autó is 10-11 liter között fogyaszt. Nekem eddig 12 literes fogyasztás körül jött ki az átlag.
Hibalista
- Egyelőre még semmit nem kellett javítani az autón a kötelező kopó forgó alkatrészek cseréjén kívül.
Ide hordtam szervizbe
M3 Box Kft. XV. kerület. Nagyon jól dolgoznak, megbízhatóak valamint mindig tartják a határidőket. A családias hangulata miatt ezt a szerelő csapatot ajánlanám.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Budapest Motors Kft.Alapvetően maximálisan elégedett vagyok velük. Egyelőre alkatrészeket rendeltem tőlük, ezek is a vállalási határidőn belül érkeztek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
