Könnyű együttélés
Szöveges ítélet
Az autót 2017. év végén rendeltem meg és 2018 februárjában, kb. 2 hónap várakozás után vettem át. Alapvetően egy számmal kisebb autókat nézegettem, de az akkor új modell kinézete, modern beltere miatt inkább ezt választottam az akkor már kifutó 3-as BMW helyett. Az akkori 3-as BMW-hez képest komolyabb, tágasabb és külső-belsőre modernebb autó volt.
A konfigurálásnál elsősorban a sportos megjelenés, dinamizmus volt a szempont, ezért döntöttem az 530xd mellett M-csomaggal (karosszéria, kormány, ülések, belső dekor, fékek, felnik, kipufogó rendszer), adaptív futóművel, LED lámpákkal, nagy navigációval, Harman Kardon hangrendszerrel, stb. A magyar utak állapota miatt maradtam a széria 18-as felniknél (hátul szélesebb gumikkal). A felszereltségről röviden:
- A 18-as felnik jó döntésnek bizonyultak, járda mellé parkolásnál ill. rossz úton sem kellett miattuk aggódni.Egyszer kaptam defektet a defekttűrő gumikkal, amikor egy szög átment a hátsó 275 széles gumin és cserélni kellett (egy darab Pirelli Sottozero kedvezményesen 100 ezer Ft volt).
- 5-6 órás utakon már nem volt annyira kényelmes a kemény, szövet-hasított bőr M sportülés, de ennél rövidebb távokon tökéletes volt. Anno azért nem választottam bőrülést, mert ha jól emlékszem, ülésszellőztetéssel csak a komfort ülést lehetett kérni és ezek együtt már 1,5-2 millió Ft-tal növelték volna az autó árát.Inkább az erősebb motorra költöttem a pénzt.
- A multimédia rendszer könnyen kezelhető, jól átgondolt volt. Mindent könnyű volt megtalálni, szép volt a grafikája. Az egyedüli zavaró tényező az Apple Carplay hiánya volt, melyért az ID6-nál még elő kellett fizetni (az ID7-nél már széria).
- A LED fényszórók éjjel nagyon jól bevilágították az utat, automata távfény állásban folyamatosan szabályozva a kitakarást. Előtte Xenon fényszórós autóm volt, nagyságrendi előrelépés volt a mátrix LED a biztonság terén.
- A HK audió megérte az árát, jó volt a hangzása, akusztikája
- Hosszú lenne a lista, hogy milyen extrákat lehetett volna még kérni a kocsiba, de ezek nekem nem hiányoztak, szeretek a vezetésre koncentrálni és nem igénylem a luxust
Egy 2008-as, 240 LE-s A6 3.0 TDI Quattro-ból ültem át ebbe az autóba. A két autó formavilágát, belterét nem szeretném összehasonlítani, mert 10 év volt a kettő között, ami nagyon érződött, de a vezethetőségbeli különbségről érdemes beszélni. A BMW a kisebb légellenállása és a modern hajtáslánc miatt kb. 2 literrel fogyasztott kevesebbet városban és autópályán, mint az Audi. Az Audi 6 fokozatú váltója nem említhető egy lapon a BMW 8 fokozatú váltójával (mindkettő ZF gyártmány), ami az elindulásnál, kigyorsításnál, lassításnál is mindig villámgyorsan reagált. A BMW 5,4 másodperces 100 km/h gyorsulása könnyen produkálható volt és a lendület 180 km/h felett sem fogyott el a 620 Nm nyomatéknak és 265 LE-nek köszönhetően (konstans, nagy sebességnél is átlagban 9 litert fogyasztott). Az Xdrive összkerékhajtás megadta a hátsókerék-hajtás érzését, ugyanakkor hóban sem hagyott cserben, hólánc nélkül is lehetett az autóval a hegyekben csapatni vagy nedves úton is dinamikusan el lehetett vele indulni a kerekek kipörgése nélkül.
Az autónak a hajónak érződő méretéből és felszereltségéből fakadóan (18-as kerekek, aktív kanyarstabilizátorok nélkül) a kanyarodás és a vezetési élmény nem volt az erőssége, inkább a dinamikus autópálya tempó illett hozzá, ahol magabiztosan és csöndben lehetett vele közlekedni. Az autó hossza és szélessége parkolóházakban vagy utcai parkolásnál kényelmetlen volt, jellemzően nem ekkora autókra szabják a rámpákat, parkolóhelyeket. Ugyanakkor az 550 literes csomagtartóba rengeteg minden belefért és elől-hátul is kényelmesen lehetett benne utazni.
Összességében kiváló autó volt, ezért következőnek is egy 5-ös BMW-t választottam (540d Xdrive LCI). Megjegyzem, hogy az autó értéktartása nagyon jó volt, a listaárhoz képest 42%-ot, a kedvezményes vételárhoz képest mindössze 25%-ot veszített az értékéből, amikor lecseréltem.
Hibalista
- (1) A könyöklő nem csukódott többször, ezt a szerviz megoldotta (2) Időnként beindítás előtt egy-két másodpercig daráló hang hallatszott az autót alól, mintha a féket (vagy kéziféket) állítaná az autó. A szervizben megnézték,de nem találtak hibát. Azt javasolták, hogy ne használjam a kéziféket.
Ide hordtam szervizbe
BMW Wallis Motor Pest - Mindig segítőkészek voltak, időre készen lettek a munkával. Ingyenes taxi szolgáltatást biztosítottak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | A6 3.0 TDI Quattro | Következő autója? | 540d Xdrive |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
