A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2017)

5 530d Xdrive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Könnyű együttélés

Szöveges ítélet

Az autót 2017. év végén rendeltem meg és 2018 februárjában, kb. 2 hónap várakozás után vettem át. Alapvetően egy számmal kisebb autókat nézegettem, de az akkor új modell kinézete, modern beltere miatt inkább ezt választottam az akkor már kifutó 3-as BMW helyett. Az akkori 3-as BMW-hez képest komolyabb, tágasabb és külső-belsőre modernebb autó volt.

A konfigurálásnál elsősorban a sportos megjelenés, dinamizmus volt a szempont, ezért döntöttem az 530xd mellett M-csomaggal (karosszéria, kormány, ülések, belső dekor, fékek, felnik, kipufogó rendszer), adaptív futóművel, LED lámpákkal, nagy navigációval, Harman Kardon hangrendszerrel, stb. A magyar utak állapota miatt maradtam a széria 18-as felniknél (hátul szélesebb gumikkal). A felszereltségről röviden:
- A 18-as felnik jó döntésnek bizonyultak, járda mellé parkolásnál ill. rossz úton sem kellett miattuk aggódni.Egyszer kaptam defektet a defekttűrő gumikkal, amikor egy szög átment a hátsó 275 széles gumin és cserélni kellett (egy darab Pirelli Sottozero kedvezményesen 100 ezer Ft volt).
- 5-6 órás utakon már nem volt annyira kényelmes a kemény, szövet-hasított bőr M sportülés, de ennél rövidebb távokon tökéletes volt. Anno azért nem választottam bőrülést, mert ha jól emlékszem, ülésszellőztetéssel csak a komfort ülést lehetett kérni és ezek együtt már 1,5-2 millió Ft-tal növelték volna az autó árát.Inkább az erősebb motorra költöttem a pénzt.
- A multimédia rendszer könnyen kezelhető, jól átgondolt volt. Mindent könnyű volt megtalálni, szép volt a grafikája. Az egyedüli zavaró tényező az Apple Carplay hiánya volt, melyért az ID6-nál még elő kellett fizetni (az ID7-nél már széria).
- A LED fényszórók éjjel nagyon jól bevilágították az utat, automata távfény állásban folyamatosan szabályozva a kitakarást. Előtte Xenon fényszórós autóm volt, nagyságrendi előrelépés volt a mátrix LED a biztonság terén.
- A HK audió megérte az árát, jó volt a hangzása, akusztikája
- Hosszú lenne a lista, hogy milyen extrákat lehetett volna még kérni a kocsiba, de ezek nekem nem hiányoztak, szeretek a vezetésre koncentrálni és nem igénylem a luxust

Egy 2008-as, 240 LE-s A6 3.0 TDI Quattro-ból ültem át ebbe az autóba. A két autó formavilágát, belterét nem szeretném összehasonlítani, mert 10 év volt a kettő között, ami nagyon érződött, de a vezethetőségbeli különbségről érdemes beszélni. A BMW a kisebb légellenállása és a modern hajtáslánc miatt kb. 2 literrel fogyasztott kevesebbet városban és autópályán, mint az Audi. Az Audi 6 fokozatú váltója nem említhető egy lapon a BMW 8 fokozatú váltójával (mindkettő ZF gyártmány), ami az elindulásnál, kigyorsításnál, lassításnál is mindig villámgyorsan reagált. A BMW 5,4 másodperces 100 km/h gyorsulása könnyen produkálható volt és a lendület 180 km/h felett sem fogyott el a 620 Nm nyomatéknak és 265 LE-nek köszönhetően (konstans, nagy sebességnél is átlagban 9 litert fogyasztott). Az Xdrive összkerékhajtás megadta a hátsókerék-hajtás érzését, ugyanakkor hóban sem hagyott cserben, hólánc nélkül is lehetett az autóval a hegyekben csapatni vagy nedves úton is dinamikusan el lehetett vele indulni a kerekek kipörgése nélkül.

Az autónak a hajónak érződő méretéből és felszereltségéből fakadóan (18-as kerekek, aktív kanyarstabilizátorok nélkül) a kanyarodás és a vezetési élmény nem volt az erőssége, inkább a dinamikus autópálya tempó illett hozzá, ahol magabiztosan és csöndben lehetett vele közlekedni. Az autó hossza és szélessége parkolóházakban vagy utcai parkolásnál kényelmetlen volt, jellemzően nem ekkora autókra szabják a rámpákat, parkolóhelyeket. Ugyanakkor az 550 literes csomagtartóba rengeteg minden belefért és elől-hátul is kényelmesen lehetett benne utazni.

Összességében kiváló autó volt, ezért következőnek is egy 5-ös BMW-t választottam (540d Xdrive LCI). Megjegyzem, hogy az autó értéktartása nagyon jó volt, a listaárhoz képest 42%-ot, a kedvezményes vételárhoz képest mindössze 25%-ot veszített az értékéből, amikor lecseréltem.

Hibalista

- (1) A könyöklő nem csukódott többször, ezt a szerviz megoldotta (2) Időnként beindítás előtt egy-két másodpercig daráló hang hallatszott az autót alól, mintha a féket (vagy kéziféket) állítaná az autó. A szervizben megnézték,de nem találtak hibát. Azt javasolták, hogy ne használjam a kéziféket.

Ide hordtam szervizbe

BMW Wallis Motor Pest - Mindig segítőkészek voltak, időre készen lettek a munkával. Ingyenes taxi szolgáltatást biztosítottak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2018
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? A6 3.0 TDI Quattro Következő autója? 540d Xdrive
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2017 (2017)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)