A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2017)

5 540i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csendes harcos

Szöveges ítélet

Egy 540i-re esett a választásom, hiszen a BMW 6 hengeres benzines motorjával nem szokott baj lenni.

A motor erős, de sajnos a hangja nagyon le van fojtva.. Jó lenne egy olyan megoldás, mint a konkurenciánál, hogy van hangja, de csak ha én akarom. Összességében nagyon nagy a csend a fülkében.
Minden indításkor hideg indítás van itt is, vagyis 1500-ra felugrik a fordulatszám és kis idő mire visszaáll a normál fordulatszámra. Ezt sajnos akkor is csinálja ha az üzemmeleg motort csak 1 másodpercre állítottam le.

Comfort módban ha gyorsan akarok elindulni, mondjuk egy besorolás miatt, akkor elindulásnál van egy kis késlekedés, amit nem szeretek.
Sport és Sport Plus között nem érzek különbséget. Már nincs meg az, hogy Sport Plusban bekapcsolja a DTC-t és enged egy picit játszani a farával. Ha manuálisan bekapcsolom a DTC-t, akkor se enged annyit mint mondjuk egy F30-ban. Gyakorlatilag ez a funkció megszünt. Visszaváltáskor nincs semmi durrogás, mindegy milyen módban próbálom. Nem lehet sajnos tudni, hogy melyik hang honnan jön, hiszen már a hangszoróból is jön motorhang (gyorsítok.wav). Az adaptív módot beharangozták a bemutatóban, de sajnos semmi észrvehető nem történik. Semmi értelmét nem látom, pláne, oy minden indításkor comfotban indul.
Start-stop rendszer ugyanolyan buta maradt mint volt. Kényszeresen le akarja állítani mindig. Tudom, hogy lehet a pedállal jelezni, hogy most ne álljon le, de inkább OFF.
Menetdinamika érzést nézve nagyon steril az autó. Ha nem nézed a műszert, akkor nehéz érezni, hogy 120-al vagy 180-al mész. A futóművel nagyon elégedett vagyok még így 19-es kerekekkel is.

A használat során kiderült, hogy az automata kormány csak autopályán és nagy dugóban használható normálisan és dugóban is figyelni kell, hogy ha az autó amit éppen követ az sávot vált index nélkül, akkor el tudjam kormányozni kézzel, mert különben nekimegy annak, aki melletted megy. Az adaptív tempomat fejlődött, már észreveszi az álló kocsisort is és nem zavarja össze ha kiugrik a kocsi amit követett eddig, illetve a táblafelismerőhöz lehet állíani a sebességet egy gombnyomással. Nem teljesen jó a gyalogosra figyelmeztető rendszer. Többször előfordult, hogy sorok között haladó motorosra az autó padlófékkel reagált és ki sem lehet kapcsolni külön. Ez a probléma megszünt azóta. A holtérfigyelő akkor is jelez, ha 3 autónyi hely van besorolni. Az inteligens start-stop nem megy itthon.
A parkoló asszisztensnél a párhuzamos parkolással nincs semmi gond, az már a normál életben is szépen használható extra lett. A merőleges parkolást viszont nagyon lassan csinálja. 23x előre, hátra. Ez így használhatatlan.
A kamerarendszer hibátlanul működik. Nagyon jó lett az automata kameraváltás, ami mindig oda vált, ahol közel érez valamit. Lehet GPS kordinátára állítani a kitekintő kamera aktiválást, ami mondjuk egy kényes kereszteződéshez jó. A farral, vagy orral jövök ki szituációban nagyon jó lett a kereszirányú forgalom figyelése. Eddig hibátlanul jelezte mindig, de én magam is tudok olyan kamera képet választani, ahol elöl és hátul is 180 fokban kilát.

Komfort szék van a kocsiban. Maradt a jól megszokott minősége. A masszázs rész kifejezetten gyenge, a szellőztetés megfelelő.

Connected drive sajnos nem elérhető itthon. A navigációs adatok nem naprakészek. A hangvezérlés, ha angolra állítod, akkor egész jól működik még hunglish kiejtéssel is. A mutogatós vezérlés sajnos nem az igazi. 10-ből jó ha 4x felismeri mit mutogatok, illetve sokszor akkor is azt hiszi, hogy mutogatok, mikor nem. Elégedett vagyok a vezeték nélküli töltéssel, jó ötlet volt. A nagyobb kulcs nekem nem ad plussz funkciót. Az önálló parkolást nem rendeltem meg, hiszen itthon nem kell, egy plázában meg nem használnám, mert a mellettem lévő autónak úgy sincs ilyen rendszere. Meg össze volt kötve a kulcsnélküli ajtónyitással az extralistában, azt meg nem akartam.

Az adaptív LED lámpa jól működik és erős fénye van. Még nappal is ha villogok, akkor hirtelen villan. Ez a xenonnál nem így volt. Viszont az automatikus bekapcsolás sötétben funkciót már nem lehet kikapcsolni. Nappal ha pl. bemegyek egy alagutba, akkor mindenképpen bekapcsol a tompított, még akkor is a 0 állásban van a kapcsoló. Egyedül helyzetjelző állásban nem, de ott meg nem erős a nappali menetfény.

Tetszik még a guminyomás kijelző rendszer is, hogy üzemmeleg guminál magasabb értéket ír ki, így mindig tudod, hogy az adott hőmérsékleten mennyinek kéne lenni a nyomásnak.

Régiós korlátozás miatt nem elérhető itthon (szerintem a lista még bővülni fog):

-connected drive és az ennek keretében megvehető carplay
-elsőbbségadásra figyelmeztető jelzés
-automata sávváltás
-forgalmi adatok a navigációhoz
-inteligens start-stop rendszer

2012 óta azt hallgatom, hogy nemsokára jön a Connected Drive Magyarországra, sajnos most 2017-ben is ott járunk, hogy NYUGALOM, 2018-ban érkezik.
Ráadásnak egy-két Connected szolgáltatást beletettek itthon is, pl. Hangvezérlés, időjárás. Vagyis valaki, úgy állította össze a Magyar régiós BMW-ket, hogy a carplay-t kihagyta. Kik dolgoznak ott?
Azt se felejtsük el, hogy az itthoni bemutatón olyan szolgáltatásokkal reklámozták a G30-at, ami nem elérhető és senki nem mondja meg, miért nem elérhető és mikor lesz elérhető. Az nem tájékoztatás, hogy a szalonban valaki azt mondja, hogy szerinte 2018-ban.


Ha a régiós korlátozások megszünnének, akkor sokkal jobb lenne a kép, de így is egy nagyon jó autó. Azt meg mindenki maga döntse el, hogy beválalja-e úgy az autót, hogy on-line minden, csak minket kizár a rendszer a működésből.

Hibalista

- Szerencsére semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2017
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? F30 335i Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2017 (2017)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Bajor műremek

5 530d x-drive - 2018
2020.04.25 33000   -

Egy korrekt utazó

5 530d xDrive - 2017
2020.09.01 120000   -

Könnyű együttélés

5 530d Xdrive - 2018
2021.03.07 70000   -

Minden megvan benne

5 530xd - 2017
2017.05.14 5000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)