Újra megvenném!
Szöveges ítélet
Jelen írásom tárgyát képező BMW 20 hónapig és 46.000 km megtételéig volt a birtokunkban.
Tárgyilagosan: ezen idő alatt 1 kötelező szerviz volt, meghibásodás, probléma egy sem.
Subjektiven: most hogy már „nincs“ az autó, mutatkozik meg miket is nyújtott igazán.
Kényelem, csend, de mindenek felett megbízhatóság. Soha nem kellet úgy beszáll, hogy na most milesz. Semmi meglepetés. Akit sokat van úton, az biztos észrevette már, hogy nem igazán avezetéstől lehet elfáradni, hanem a “bizalmatlanságtól”. Mi zörög, mi nincs rendbe, mi szólmáshogyan, mikor történik valami szindróma sokkal jobban elgyötri az embert.
Na ezek soha még fel sem merültek. Ez már a második BMW-nk, mikor ezt hoztuk előtte azért megfordult bennünk, hogy esetleg más gyártótól hozunk autót. Ennek csak egy oka volt: izgalom amásságért. De szerencsére nem váltottunk holott mikor elhoztuk, sokszor állapítottuk meg „na ez ismerös“, „na ez is olyan mint a másikba“, „ na ez is szokásos BMW-s“. Most hogy vezetnem „kellet“más típusokat is, egyre jobban hiányzik a “BMW-s” érzés.
Technikailag: a 2 literes 184 LE motor, állítólag nem igazi BMW (mert nem 6 hengeres minimum)Nekünk, mit családi limuzin, tökéletesen megfelelt, csak nagyon ritkán hiányzott 10-20 LE még. A 8sebességes automata váltó tökéletes, szinte fokozatmentes élményt ad. Az intelligens fényszórókpazarul működnek (kanyar, sebesség, emelkedésfüggöek, automata reflektor). BMW (online)assistance mindig tudott segíteni (pedig néha izzasztottam Öket).
Kritikusan: a BMW szolgáltatások kezelését (email, Extrák) lehetne kicsit még finomítani
Az alumínium belső nyáron a napon iszonyúan fel tud melegedni, nem érdemes “tapizni”.
A Holttérfigyelö, erősen szakadó esőben néha “bejelez” feleslegesen.
Szomorúan: Egy ausztriai autópályás baleset után a gépkocsi (technikai) totálkáros lett. Jobb/balvédökorlát „érintése“ után megtörve megtette utolsó küldetését: megvédte a bent ülöket.
Szó szerint 2 karcolással szálltak ki az utasok az autóból
A baleset után, mivel légzsák is kinyílt, a Müncheni központ azonnal hívta az autót de mivel a sofőréppen kiszállt, és nem válaszolt, már küldte is a mentőket (előbb ott voltak mint a rendörök).
Konkluzió:
- nálunk ötcsillagosra törött a BMW
- A következő autónk is BMW lesz
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 520d | Következő autója? | 535d |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
