Tökéletes minőség
Szöveges ítélet
Az autót a tipus megjelenésekor az elsők között vettem cégautónak 2010-ben , azóta közel 300 ezer km-t mentem vele.
Ami nagyon dicséretes, hogy azóta is abszolút hibátlan, tavaly volt egy turbócsere(picit fütyült a turbó amúgy nem volt semmi más jele, a szervíz mondta, hogy ki kell cserélni) , azon kívül minden a legapróbb részletig tökéleteen működik rajta, semmi sem zörög, kotyog, stb, pedig nagyon rossz minőségű utakon járok meg hát nyomom is neki a gázt rendesen,nincs kimélve.Kátyukon is tompa puffanással megy át, semmi zörrenés.
Másik jó dolog az a meglepően kicsi fogyasztás, bár egy nagy ,igen erős autó, még 200 ról is jól húz tovább, mégis alig fogyaszt.
180 nál 7,4 a fogyasztása, 120 nál 5,8 körül, de pl .80 nál empomattal 3,8 literrel elment .
A vegyes 6-6,5 liter között van, elég dinamikus vezetési stílus mellett,ha valaki szépen szabályosan megy, akkor 5 -ből is eljárhat.
A teljesítménye is meglepően jó, az 520 d re azt hihetnénk, hogy lomha ekkora autónál a 2000-es motor , közben meg ha az m7-esen az érdi domb alján 160 nál padlógázt adok a domb tetejére már 215 re gyorsul,egy kamint pedig egy füttyszó alatt megelőz.Ezért a 3000-es dizel teljesen felesleges, talán csak akkor van értelme, ha német autópályán járunk sokat és fontos, hogy még jóval 200 felett is belepréseljen az ülésbe egy kis gázadásra,mert tartani akarjuk a tempót a porschékkal.
Az olaj és fékcsere drága , olajat és szűrőket 30 ezrenként ,fékbetéteket és tárcsát 80 ezrenként kell cserélni.Egy 30 ezres szervíz 100 ezer körül jön ki, egy fékcsere pedig 120 ezer körül.
Az automata váltó szuper ,észre sem lehet venni ,mikor vált .
A motor is igen csendes, csak gyorsításkor morog egy picit ,egyenletes haladásnál olyan hangtalan, hogy teljes a csend az autóban, még 200 felett is.
Hátránya talán, hogy a nagy méret ellenére hátsó lábhely nem nagyobb ,mint egy középautónál, tehát aki hátul is felnőtteket akar hosszú utakra szállítani, annak nem az ideális autó.Elől viszont igen tágas és kényelmes.
A hátsókerékhajtás sem túl jó jeges utakon, amúgy az év 90% -ában remek vezethetőséget biztosít. Aki sokat jár télen is hosszú utakra, annak érdemes inkább összkerekest venni.
A gyári defektmentes gumikkal túl kemény volt a rugózás ,ezért nem is ilyet vettem rá, mikor lekoptak, a normál abronccsal viszont kényelmes a magyar utakon is.
Az alapáras rádió is nagyon jó hangminőségben szól, felárast cak tényleg hifimániásoknak érdemes venni.
Hibalista
- turbó 180 ezernél, költsége 360 ezer ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Rack
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 280000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A4 | Következő autója? | 5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
