Többet vártam, Jóval kevesebbért.
Szöveges ítélet
Jó, hát persze, hogy jó. Fantasztikus futómű, profi elektronikával. Gyors, stabil, jól konfigurált váltó. Klassz, kényelmes ülések. És egy nagyon nyomtatékos motor, ami 10pont a váltóval való együttesben.
De...!!! ha azt kell néznem, hogy mennyibe kerül az autó, és mennyit kell rá költeni, akkor rögtön előjönnek azok, amik csalódást okoznak. Sőt...!!! Olyan hibák, hiányosságok, amik szerintem messze nem egyezik a BMW-kről élő képpel:
- Érzéketlen, egyáltalán nem direkt kormány. Egyszerűen vissza sem áll a helyére, ha kanyarban elengedem. Olyan érzéketlen, hogy ha 2 másodpercre máshová nézek, már az elválasztó sáv felfestésen megyek. Meg aztán akkorát kell rajta tekerni egy kis ívhez, hogy egy kézzel nem is vezethető az autó. És megnézettem! Azt mondta a szerviz, hogy ez teljesen jó. A Sport futómű beállítás egy cseppet segít rajta, de .... azt kell írnom, még így sem éri el, egy Insignia, vagy Octavia közvetlenségét. Áttételben olyan, mint az Avensisé, de még az is jobban érezhető. Szomorú.... vagy inkább szégyen...:-(
- Érzéketlen gázpedál. Nem lehet finoman meggurítani az autót, pl. garázsba tolatáskor. Vagy megy, vagy nem. Előbbi esetében jobban mint kéne...:-) Lehet, hogy a start-stop kapcsoló, illetve az AutoHold feloldás érzékelése miatt túl nagy holtjáték kell...? Természetsen kikapcsolt AutoHoldnál mondom az egészet. Ez egy csúszás határon vett kanyarban sem jó. Persze ott a profi elektronika, de ha azt kikapcsolom, hogy érezhessem az autó határát, hát.... nekem nem ment a finom adagolás....:-(
- Fék. Ez nem érzéketlen, de a nyomás karakterisztikát rossznak tartom. Ahhoz képest, hogy milyen hosszú úton "nyomható", az első pár centi nem elég finom. Valahogyan túl lineáris, egy kis exponenciális jelleg jobban lehetne benne.
- Az automata váltó karja: A gombok rajta nem különülnek el eléggé. Le kell nézni rá, hogy "eltaláljam". Az egész kar formája inkább tetszetős, mint praktikus.
- Váltó melletti gombok, Ugyanaz, mint a váltó gombjai. Tapintással nehezen megkülönböztethetőek. Le kell néznem, hogy futóművet állítsak, vagy AutoHold-ot kapcsoljak. Pedig ott a műszerfalon a kijelzésük. Akkor miért nem lehet jobban elkülöníteni, mint pl. ahogyan a kézifék gombja van kialakítva?
- Indulás utáni bepárásodás. Szűrő tisztitás után is, ha eső volt, mielőtt indulok, telenyomja a szélvédőt párával a szellőztetés. Ez persze leszedhető egy intenzív légfúvással, de az automata beállítás elég kellemtelne helyzetet teremt. Elindulok, 10 másodperc és nem látok ki. Elkezdem vadászni a megfelelő gombot, majd várok minimum 20 másodpercet, hogy kiláthassak. Ugyanez a hibája az Avensisnek (persze jóval kevesebbért, mint fele árért..:-).
- Világítás: Gyenge. Furcsa, de azt kell mondanom, hogy béemvéjék kérjék kölcsön az opelék insignia lámpáját...:-) A reflektor klasszat vakít, de messze aztán nem lehet látni vele. A tompítottja olyan, mint egy Avensis halogénja.
- Kiemelten magas fenntartási költség. Az autó múltját ismerem, tudom, hogy aki használta (ő rendelte egyben), milyen kíméletes volt. Ennek ellenére, egy rutin szerviz átnézés a következő hibákat találta:
1. CSONKÁLLVÁNYBAN A CSAPÁGYHÁZ MEGKOPOTT AZ ILLESZTÉS MIATT A CSAPÁGY MINIMÁLISAN ELMOZDUL IDŐNKÉNT GYORSÍTÁSKOR REMEGÉS, RÁNGATÁS ÉREZHETŐ.
2. OSZTÓMŰBEN LÉVŐ FOGASKEREKEK MEGKOPTAK A NYOMATÉK ÁTVITEL EZÉRT NEM MEGFELELŐ AZ ELSŐ TENGELYRE.
3. ABLAKMOSÓ ELFOLYIK FÉKEZÉSKOR, MENET KÖZBEN. ABLAKMOSÓTARTÁLY A FELSŐ RÉSZÉNÉL LYUKAS, MOZGÁS KÖZBEN KILÖTTYEN A FOLYADÉK.
4. KAMERA HIBAÜZENET /REAR WIEW CAMERA. KAMERA ÉS ANNAK CSTALKOZÓJA OXIDÁLT.
5. DRALLKLAPPENSTELLER HIBA TÁROLVA A MOTORVEZÉRLŐBEN. HIBA A LEVEGŐ SZABÁLYOZÁSI RENDSZERBEN. A SZÍVÓCSŐ KOKSZOSODÁSA MIATT AZ ÁTERESZTŐ KÉPESSÉGE CSÖKKENT ÉS AZ ÁLLÍTÁS SEM MŰKÖDIK.
6. HÁTSÓ HARDY TÁRCSA REPEDT. HA ELSZAKAD NEM LESZ HÁTSÓKERÉK HAJTÁS ÉS A KARDÁNTENGELY SZÉTVERI A KARDÁN ALAGUTAT.
7. HÁTSÓ DIFFERENCIÁLMŰ TARTÓ SZILENT SZAKADT. A HÁTSÓ DIFFERENCIÁLMŰ RÖGZÍTÉSE NEM MEGFELELŐ, ROSSZ MINŐSÉGŰ ÚTON HÁTULRÓL ERŐS KOPOGÓ HANG VÁRHATÓ.
ÉS MINDEZEK JAVÍTÁSI KÖLTSÉGE ELÉRI A KETTŐ MILLIÓ FORINTOT!!!
Hibalista
- első futómű csapágyak, osztómű, ablakmosó tartály, tolató kamera, szívócső, hardy tárcsa, diff. szilent.
Ide hordtam szervizbe
wallis
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
