A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2010)

5 530d 

Az ítélet értékelése
3,8(13 db)

Prémium autók szégyene.

Szöveges ítélet

Az autót szalonban láttam először, amikor közúton előtte még egy darabot sem. Szerelem volt első látásra. Ami a külsejét illeti, még ma is megdobban odabent, amikor meglátok egyet, pedig már 2 éve, hogy megváltam tőle. A vételi döntés elsősorban érzelmi alapon történt, vélhetően megszédített a gyönyörű, elegáns, ugyanakkor sportos karaktere az autónak. 3 hónapot vártam rá és rendkívüli lelkesedéssel kezdtem használni, ami az első párezer km során még tetszett, aztán - ahogy jöttek a problémák - egyre kevésbé...

Motor
Az 530d soros hathengerese kellemes darab. Sokszor az volt vele kapcsolatban az érzésem, hogy inkább versenypályára való, mint közútra. A német autópályára ideális lehet, azonban a hazai közlekedési szabályokat lazán véve is a motor teljesítményét itthon egyszerűen nem lehet kihasználni. Fogyasztása nagyon rendben van, sportos vezetési stílussal nagy átlagban 7,5 liter.. Hidegen és 1-3. sebesség-fokozatokban sajnos kultúrálatlan a hangja, amely véleményem szerint nem méltó egy prémiumnak mondott autóhoz. Üzemi hőfokon-, illetve nagyobb sebesség mellett a viszonylag jó hangszigetelésnek köszönhetően már nem kerül zavaró motorhang az utastérbe.

Váltó (8-sebességes automata)
Az autó legerősebb pontja. Röviden úgy jellemzem, hogy szériagyártású-, hétköznapi ember számára elérhető autókban lévő váltók közül messze a legjobb. A Merci 7G-TRONIC PLUS váltója, az Audi DSG-je, vagy Tiptronic-ja mind fényévekre vannak tőle.

Futómű
A szuper fékeken kívül ezen a ponton sajnos csak rosszat említhetek. Sportos modellhez képest meglepően alacsony a kanyarsebessége, a rugózás hereszaggatóan kemény még a 17-es kerekekkel is, komfort zéró, az egész kabin és a kormány is közvetíti az út minden egyenetlenségét. A kerekek kis úthibáknál is akkorát ütnek, hogy úgy érezni odabent, hogy kiszakadt valami...

Beltér
Na itt nagyon komoly gondok vannak. Csörgő-zörgő műanyagok mindenhol, nyikorgó vezetőülés, pár hónap alatt durván kirepedező és aszimmetrikussá váló ülőlap a vezetőülésen (a legtöbben műbőrnek nézték a 600e forintba fájó Dakota bőrkárpitot), kényelmetlenül alacsony üléspozíció: valóságos kínszenvedés minden be- és kiszállás. Amikor társaságban autóm összeszerelési minősége került szóba, mindenki csodálkozva nézett, amikor bevallottam, hogy bizony egy 3 milliós Hyundai vagy Kia az utasteret/összeszerelési minőséget illetően nagyságrendekkel jobb, mint a 17 milliós F10 530d-m... Na ez azért gáz, szerintem.

Összességében
Az autó megjelenésével az érzelmekre hat, amúgy rendkívül hatékonyan, nehéz neki ellenállni. A motor+váltó szuper kettősén kívül úgy műszakilag, mint használati értékben egy nagy rakás autóipari hulladék, aminek ráadásul szemtelenül megkérik az árát. Ide kívánkozik még a nem mindennapi értékcsökkenés: az autót 33e km-rel, 11 hónap használat után 4,8 millióval kevesebbért adtam el, mint vettem. Ez azért fájt :( Új autó vásárlásakor mindenki tisztában van vele, hogy az első évben megközelítően mekkora az értékcsökkenés, azonban az én esetem már az a kategória, hogy ha ezt előre tudtam volna, bizony nem vettem volna meg...

Hibalista

- központi zár a jobb első ajtóban - ablakemelő a jobb első ajtóban - vezetőülés ülőlapja

Ide hordtam szervizbe

Formont Autóház (Kecskemét)

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Wallis Pest

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2010
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Land Cruiser V8 Következő autója? Audi A6
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2010 (2010)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)