Prémium autók szégyene.
Szöveges ítélet
Az autót szalonban láttam először, amikor közúton előtte még egy darabot sem. Szerelem volt első látásra. Ami a külsejét illeti, még ma is megdobban odabent, amikor meglátok egyet, pedig már 2 éve, hogy megváltam tőle. A vételi döntés elsősorban érzelmi alapon történt, vélhetően megszédített a gyönyörű, elegáns, ugyanakkor sportos karaktere az autónak. 3 hónapot vártam rá és rendkívüli lelkesedéssel kezdtem használni, ami az első párezer km során még tetszett, aztán - ahogy jöttek a problémák - egyre kevésbé...
Motor
Az 530d soros hathengerese kellemes darab. Sokszor az volt vele kapcsolatban az érzésem, hogy inkább versenypályára való, mint közútra. A német autópályára ideális lehet, azonban a hazai közlekedési szabályokat lazán véve is a motor teljesítményét itthon egyszerűen nem lehet kihasználni. Fogyasztása nagyon rendben van, sportos vezetési stílussal nagy átlagban 7,5 liter.. Hidegen és 1-3. sebesség-fokozatokban sajnos kultúrálatlan a hangja, amely véleményem szerint nem méltó egy prémiumnak mondott autóhoz. Üzemi hőfokon-, illetve nagyobb sebesség mellett a viszonylag jó hangszigetelésnek köszönhetően már nem kerül zavaró motorhang az utastérbe.
Váltó (8-sebességes automata)
Az autó legerősebb pontja. Röviden úgy jellemzem, hogy szériagyártású-, hétköznapi ember számára elérhető autókban lévő váltók közül messze a legjobb. A Merci 7G-TRONIC PLUS váltója, az Audi DSG-je, vagy Tiptronic-ja mind fényévekre vannak tőle.
Futómű
A szuper fékeken kívül ezen a ponton sajnos csak rosszat említhetek. Sportos modellhez képest meglepően alacsony a kanyarsebessége, a rugózás hereszaggatóan kemény még a 17-es kerekekkel is, komfort zéró, az egész kabin és a kormány is közvetíti az út minden egyenetlenségét. A kerekek kis úthibáknál is akkorát ütnek, hogy úgy érezni odabent, hogy kiszakadt valami...
Beltér
Na itt nagyon komoly gondok vannak. Csörgő-zörgő műanyagok mindenhol, nyikorgó vezetőülés, pár hónap alatt durván kirepedező és aszimmetrikussá váló ülőlap a vezetőülésen (a legtöbben műbőrnek nézték a 600e forintba fájó Dakota bőrkárpitot), kényelmetlenül alacsony üléspozíció: valóságos kínszenvedés minden be- és kiszállás. Amikor társaságban autóm összeszerelési minősége került szóba, mindenki csodálkozva nézett, amikor bevallottam, hogy bizony egy 3 milliós Hyundai vagy Kia az utasteret/összeszerelési minőséget illetően nagyságrendekkel jobb, mint a 17 milliós F10 530d-m... Na ez azért gáz, szerintem.
Összességében
Az autó megjelenésével az érzelmekre hat, amúgy rendkívül hatékonyan, nehéz neki ellenállni. A motor+váltó szuper kettősén kívül úgy műszakilag, mint használati értékben egy nagy rakás autóipari hulladék, aminek ráadásul szemtelenül megkérik az árát. Ide kívánkozik még a nem mindennapi értékcsökkenés: az autót 33e km-rel, 11 hónap használat után 4,8 millióval kevesebbért adtam el, mint vettem. Ez azért fájt :( Új autó vásárlásakor mindenki tisztában van vele, hogy az első évben megközelítően mekkora az értékcsökkenés, azonban az én esetem már az a kategória, hogy ha ezt előre tudtam volna, bizony nem vettem volna meg...
Hibalista
- központi zár a jobb első ajtóban - ablakemelő a jobb első ajtóban - vezetőülés ülőlapja
Ide hordtam szervizbe
Formont Autóház (Kecskemét)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Wallis Pest
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Land Cruiser V8 | Következő autója? | Audi A6 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
