Megtaláltam amit kerestem
Szöveges ítélet
A most 14 éves 2003-as Ford Mondeo GHIA mellé kerestem, egy viszonylag erős benzines és kényelmes autót. Az autót hosszab autópályás és külföldi utakra kellett. Az F10-es BMW nagyon megtetszett. Mindenképp benzines szerettem volna, illetve 6 hengeres motorral. Valamint hátul is legyen klíma és kéziváltós legyen. Így esett a választásom erre a típusra. BMW 530i. Ez volt az utolsó szívó benzines 5-ös motor. 2013-ig gyártották. Az interneten 2012-től fiatalabb évjáratoknál kb. 1500 darab diesel és 80 darab benzines volt. Szóval kisebb a választék a benzinesből.
Sikerült egy 4 éves kítűnő állpotban lévő példányt vásárolnom , vezetett szervízkönyvvel.
Külső:
Az autó sötétkék színű, 4 ajtós limousine kivitelű. Mások is szépnek tartják. Ez persze szubjektív. Minden gyári rajta. Tehát 17 colos kerekek, 225/55 R17-es gumik.
Motor:
530i. Szívó benzines, soros 6 hengeres motor. 3000cm3, 272LE (200kw). A hangja isteni. Minden gázadásnál lehet érezni az erőt benne. Selymesen jár. Átlagosan 9 litert fogyasztok vele. Ebben benne van gyorsabb/sportosabb vezetés is. Igaz 95%-ban autópályázok vele. Nyugis 130-150-es tempónál 8,3 liter a fogyasztás. ECO/Comfort/Sport módban lehet használni. Comfort az alap állás. Ha esetleg városban megyek ezt használom. Lágyabb a futómű. Elég jól elnyeli az úthibákat. Sport módot használok autópályán/főúton. Ilyenkor feszesebb a futómű és az autó is erősebb. Magyarországra ez a motor bőven elegendő.
Váltó:
6 fokozatú kézi váltó. Kíválóan teszi a dolgát. Nagyon szuper.
Beltér:
Szerintem szép a bézs belső. Elegáns és letisztult. A családnak is nagyon tetszik. Az uléseken bézs színű párnát is használunk, hogy az eredeti ülések jobban védve legyenek. Az autót csak én vezetem. Szóval nem kell állítagni az ülést, visszapillantót. Minden jól kézre esik. A hátam mögött ülő felnőttek is kényelmesnek mondták.
Kütyük:
Nekem a motor, a kézi váltó és a hátsó klíma volt a legfontosabb. A többi dolog nem is érdekelt nagyon. Az alap dolgok benne vannak.(Alap navi, cd/dvd(még nem is kapcsoltam be 2 év alatt), usb(ezt már használtam mp3 lejátszásra és telefon töltésre), elektromos tükör, elektromos ülés állítás stb.). A navit frissíteni kellene, mert az új utcák nincsenek benne. De annyira nem izgat.
Szervíz:
Fékolaj és olajcserén voltam csak márkaszervízben. A cserék, a kapcsolódó szűrőkkel együtt 147000 forintba kerültek. Ebbe 6,5 liter motorolaj kell. Literje 8500 forint!!!
Összesítés:
Évi 6000-7000 km-ert használom. Zömmel autópályán. Kényelmes, dinamikus, csendes utazást kínál az autó. Nagyon tetszik a családnak is. Örömmel ülök bele. Vidékre, külföldre és kirándulásra használjuk csak. A mindennapi budapesti használatra a régebbi autómat használom. Azt már nem sajnálom, ha meghúzzá vagy nekinyitják az ajtót.
Hibalista
- Még nem romlott el rajta semmi.
Ide hordtam szervizbe
BMW Rack Autó BudaörsKedves , segítőkész csapat. A szervíz alatt bemehettem megnézni a járművet.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Ford Mondeo Ghia | Következő autója? | BMW - 540i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
