Alapos választás! 523iA
Szöveges ítélet
Egy éve van nálunk. Már nagyon kellett egy autó a szaladgálós pick up mellé, a családnak utazni és kövezzetek meg: de néha meg is kell valamivel jelenni. Az E38-as már egy ideje az udvar eldugott részében pihen, türelmesen várja a második fénykorát. Miért BMW? Hát nem a jel és a presztízs miatt, bár azért hátrányt ez sem jelent. Ifjú koromban volt szerencsém néhány "nyugati" típust vezetni és már akkor letaglózott, hogy ezek az autók mennyire ki vannak találva. Prémium anyagokból korrekt módon összerakva. Egy E34 525i került a kezeim közé és szemben az Audi, Mercedes stb gyártmányokkal, tökéletes vezetési élményt nyújtott..
Szóval kellett egy autó. Legyen automata, benzines (hisz második autónak kell), ne legyen batár (nem akarok kompenzálni semmit), ne legyen túl feltűnő! Közel egy évig érlelődtek a feltételek, a típus és az ár. Tudom, rengeteg gyártó kínál autót ezekkel a feltételekkel és nem vagyok beszűkült, de ezekből mind hiányzott az átgondoltság, minőség és esztétika hármasának egyidejű jelenléte. A kategória egyik etalonja, nem véletlenül a kategória egyik etalonja. Megszületett a döntés: F10 523 vagy 528, még a 3 literes, turbó nélküli változatból. Összefutottam egy autós körökben mozgó ismerősömmel és elmondtam neki mit szeretnék. Volt a tarsolyban ilyen. Másnap megnéztük, megvettük! :) Barna metál, bézs belsővel 523iA, 204 Le. Én nem tudom, egy nagyobb motor mit tud, de ez nem hogy elég, de még sok is. Semmi motorhang, semmi "gazdaságos munkagép" feeling, mint a dízeleknél. Csak a csend és a suhanás. Persze 4500-tól azért elkezd kiabálni 5500-tól meg üvölteni, de ezt nagyon ritkán kívánjuk tőle. :) A Soprt gomb lenyomása után garantált az arcodon a hülye vigyor, a többiekén pedig a rémület.. Az utazási kényelme és a vezetési élménye fenomenális. Azért kapott csupán 9-et, mert az öreg 7-es, tengelytávjából adódóan tudott mutatni valami többet is. Tehát szívó és automata. Ergo nincs turbó és kettős tömegű. Persze egy ilyen autó árához képest ezek az alkatrészek is kifizethetőek lennének, de minek, ha nem muszáj, nem? A váltóolajat viszont lecseréltettem. Rengeteg kérdezősködés és vívódás után oda jutottam, hogy NEM LEHET örök élettartamú! Ne a BMW-be vigyétek, mert nem tudják az egészet kicserélni, csak "frissíteni". A 13 literből csupán 8-9-et tudnak leengedni és azt visszatölteni. A ZF-nek van rá megfelelő gépe és még így is csak 60% árba kerül. Az olajcsere, fék stb nyilván nem egy kis kategóriás autó áraival mérendők, de hát kérem: ez egy prémium autó. Egyébként általánosságban megfizethető, az alap dolgokra az interneten rá lehet keresni.
Nagyon nem bántam meg az autót. Eddig hiba nélkül teljesített és ahányszor beleülök, elolvadok és megszűnik a külvilág.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
ZF Nagytarcsa
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 143000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 730iA | Következő autója? | Panamera |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
