Viszonylag erős, viszonylag kényelmes, viszonylag jól fogyaszt. Viszonylag.
Szöveges ítélet
Az autót hosszas gondolkodás után választottam. Játszott még az A6, E 320 CDI, és a Discovery. Ahogy az első modell kijött, nagyon megtetszett a formája. Nem lehet nem észrevenni. Mivel volt már egy kis BMW-m, és jó tapasztalatom volt vele, megmaradtam a márkánál.
A kényelmet az autóban inkább a helykínálat adja, semmint a komfortos ülések. A bőr jó minőségű, de emlékszem a C5-ben kényelmesebben érztem magam a plüss kárpittal (maga az autó egy fos volt, hamar túladtam rajta, de azok a fotelek...). Néha ahogy dimbes-dombos úton megyek, hallatszik egy-két recsegés, zörej, a nyíróerőknek köszönhetően, nekem ez még belefér.
Dinamikus, egy ekkora tömegű autótól és egy 3 l-es motortól megdöbbentő a teljesítmény, de nem az abszolut első az autópályán, csak a maga kategóriájában.
A kanyarstabilitása viszont félelmetes, köszönhető részben a kemény futóműveknek. Ügyeljünk, ne patkázzuk meg parkolásnál a run-flat guminkat, mert könnyen sérül (szakad) az oldala. Nekem sajnos sikerült egy óvatlan pillanatban. Én hibám.
Fogyasztás pályán 6,3 l/100 km, kb 120-130-as tempónál. Városban jóval több, nekem a vegyes 9,9-re jön ki. Szívesen írnék a 200-as tempón felüli fogyasztásról, de külföldön élek, egy olyan országban ahol nem olcsó ha elkapnak. Párszor megküldtem neki, nagyon él a motor, végig, egyenletesen húz. 200-nál semmit nem érzel, nincs zaj, nincs idegesítő vibráció, és még bőven van tartaléka a motornak.
Légkondi hamar hűt, jó illatú(!). Üléshűtésem sajnos nincs, pedig jó lenne egy olyan helyen, ahol évi 300 felett van a napsütéses napok száma, és nincs tél. Ja, az autó fekete, és a bőrülések is.
Szerethető autó, szeretem is. Tudom hogy nem a legújabb modell, de jó vele megjelenni mindenhol. Legközelebb viszont valami ettől is kényelmesebbet fogok választani. Ezt az autót fiataloknak ajánlom, akik szűkölködnének egy 3-asban, de szeretik a sebességet, nem ragaszkodnak a fotelszerű kényelemhez és a pihe-puha felfüggesztéshez, és leszarják mennyit fogyaszt. Mert mégegyszer, az autóhoz és a menettulajdonságaihoz mérten a fogyasztása jó, de abszolut értékben kicsit soknak tűnhet. Akit ez zavar, de maga az autó tetszene, javaslom az 525 D-t, elég jó kompromisszum, lényegesen dinamikusabb az 520-nál.
Kicsit úgy vagyok ezzel, mint elmenni egy városba, amiről sokáig csak álmodtál. Várod, készülsz, mikor ott vagy nagyon bejön. Pár napos tartózkodás után megszokod, és annyira már nem hoz lázba. Természetes folyamat.
Hibalista
- Két elülső és oldalsó index lámpatestbe víz került.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Golf IV GTI 1,8 T | Következő autója? | E klasse vagy Discovery, de csak később |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
