Takarékosan Sportos Luxus
Szöveges ítélet
Már régóta szeretnék írni ide, nagyon hasznosnak tartom az oldalt. Többek között az itt olvasottak után döntöttem úgy egy éve, hogy kipróbálom az 530-as dízel BMW-t. Külföldön dolgozom Írországban és hazajárni mindenképpen egy dízel autót kerestem. Hát megtaláltam. Az 520-as, vagy a 320-as volt a terv elsőre, de az olvasottak alapján megnéztem pár 530-ast. Ahogy kipróbáltam az elsőt, tudtam hogy kell egy ilyen. Még ha csak néhány hónapra is, mert hát az adó az nem olcsó rá (1500 euró egy évre) meg a biztosítás is drága a 3L-re, de akkor is megfizethetetlen érzés a 6 henger hangja, meg mikor padlóig nyomod és az 500Nm felgyorsít másodpercek alatt. Az erejéhez képest hihetetlen jó fogyasztása van. 7 liter fölé még nem ment, bár hozzáteszem nem taposom ki a lelkét csak nagyon ritkán, mikor alkalom adódik rá:) Ha valaki ilyen autón gondolkodik, mindenképp megéri megvenni. Utána már úgy sem akar másmilyent. Használtan tökéleteset nem fog találni senki, én is sokat költöttem rá. Egy ilyen autóra költeni is kell. A BMW szerintem nem azt jelenti, hogy nem romlik el, hanem hogy ha működik, akkor sokkal jobb mint a többi autó. Jó a súlyeloszlás 50-50, kanyarban élvezetes vezetni (bár volt egy 318i-m az sokkal sportosabb), jó minőségű a futómű (kivéve mikor defekttűrő gumit tetettem rá, na az rázós volt), és a technika ami benne van, nekem több mint elegendő. Nagyon jó a (OBC) fedélzeti számítógép és (OBD)diagnosztika. Rengeteg érzékelő van a kocsin ami tájékoztat a defektről, vagy a csúszós útfelületről. A szerviz tapasztalatom szerencsére pozitív, itthon szervizelte a Bogárdi Autóház. Nagyon korrekt a szervíz, az árajánlatot pontosan betartják, és nagyon értenek a BMW-khez. (Valószínűleg a többi márkához is) Csak olajcserére vittem, illetve az izzítás rosszalkodott, de ezeken kívül teljesen átvizsgálták a kocsit és tájékoztattak a hibákról. A márkaszervizeket nagyon nem szeretik a fórumokon, és én is csak csatlakozni tudok hozzájuk. Még külföldön is a magas ár a jellemző rájuk. Azt azért nem mondom, hogy a hozzánemértőség, de nincs náluk az a profizmus mint némely privát műhelyben, ahol például nem az egész váltót cserélik azonnal, hanem csak a szükséges alkatrészt.
A kocsiról egy-két negatívum:
A nem komfort ülés a combomnak egy idő után picit kényelmetlen.
A defekttűrő gumival rossz úton bődületesen rossz élmény a vezetés.
A Bussiness Navi (2011) lehetne pontosabb és a menüje szerintem vacak.
A hangvezérlés szerintem használhatatlan.
Rövid távra nem szívesen használom. Egyszerűen csak nem melegszik olyan hamar fel a motor és többet fogyaszt, plusz a fűtés mire beindul, már megérkeztem.
Hibalista
- Hardi tárcsa - Hátsó futómű szilentek - nyomaték konverter - izzító relé
Ide hordtam szervizbe
Bogárdi Autóház
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 318i | Következő autója? | 530d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
