A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2003-2010)

5 525i 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Szerethető és megbízható hajó

Szöveges ítélet

Az autót svájcban vásároltam, mivel itt élek egy ideje. Előtte egy Smart Cabriót és egy Suzuki Swift Sportot birtokoltam. A Smart élmény volt körülbelül 3 napig, aztán amikor elkezdte zabálni az olajat, el is lett adva. A Swiftet még egy ideig használtam otthon, mert Magyar rendszámos volt. Végül - kis szerencsével - sikerült azt is eladni, így nem volt akadája, hogy nagyobbra váltsak. Sok BMW-t megnéztünk a párommal, ő már unta is kicsit a próbaköröket, de becsületére legyen mondva - végigcsinálta velem. Mindenképpen benzines, hátsókerekes autót szerettem volna. Egyik nap egy 330i-t mentünk megnézni, de a kereskedésben megpillantott a párom egy szürke-metál BMW 525i-t. Nagyon kevés kilóméterrel, újszerű állapotban. A 330i-t kipróbáltuk, mert az ötös már sajnos le volt foglalózva. A 3-as kupé végül azért nem nyert, mert nem volt kényelmes a be- és kiszállás. (Adott testtömeg felett elég nehézkes az itteni parkolóviszonyok ismeretében). Hazamentünk, kicsit csalódottan, de elkezdtem böngészni a netet az 525i-k után. Meg is találtam őt, másnap el is mentünk megnézni, de vasárnap lévén nem volt ott senki a telepen, így csak kívülről csodáltuk meg. Másnap aztán elmentem mégegyszer és kipróbáltam. Szerelem volt az első látásra. Szürkemetál kívűl, fekete bőr és alumínium belül. Egyszerűen elegáns. Automata váltó, hatsebességes, tempomat, két zónás klíma, stb. 54000km volt benne, leviszgáztatva, vezetett szervízkönyvvel. Megbeszéltem az eladóval, hogy a héten lefoglalózom, ne adja el senkinek. Így is történt, két hét múlva a nevemre íratva, kifizettem és átvettem az autót.
Azóta (11 hónapja) 26000km-t mentem vele. Többször jártam vele Magyarországon, volt, hogy tele volt pakolva. Így is két személlyel kellemes és dinamikus autózást tesz lehetővé. Nem egy kapkodó idegbeteg, de a 220 lóerő szépen mozgatja. Talán a váltót tudnám említeni, ami nem igazán felel meg az izlésemnek, mert szépen és finoman pakolgatja a sebességeket, de sajnos kicsit lassan. Főleg indulásnál érzem emiatt erőtlennek az autót. Ha pedig benyomom félig a pedált, akkor meg megindul, mintha versenyezni szeretnék. Fogyasztása télen 9, nyáron 8.5 liter 98-as benzinből. Amit mindenképpen szeretnék megemlíteni, az a megbízhatóság. Ha az ember tényleg évente elviszi olajcserére, az auto meghálálja. Nálam az adaptív kanyarfény kivételével semmi nem romolott el. Az is csak azért, mert egy mosóban beázott az egyik fényszóró és tönkrement a benne lévő motor. A világítás ment, csak a kanyarfény nem . Szervízben cserélték 1 napon belül. Ár: 600 CHF, ami nem olcsó, de ha megemlítem, hogy ebben benne volt a csereautó, tisztítás és kerékcsere is, akkor már nem olyan rossz.
Az olajcsere, mely 25000km-ként esedékes 400 CHF körül megúszható, de ebben benne van az olaj, mikrofilter, olajszűrő, légszűrő, munkadíj és kis apróságok.
A rakodási lehetőségek nagyon jók, kényelmesen és biztonságosan pakolható, sok belefér és nem változatja meg az auto menettulajdonságait. A hátsőkerékhajtás még télen sem okoz gondot, a DTC rendszer teszi a dolgát, hibátlanul. Csupán a jó gumiválasztáson all, vagy bukik a dolog. A 225/50/R17-es gumik kényelmes, nem pattogós úttartást tesznek lehetővé, kanyarstabilitásuk jó. A 18-as kerekekkel szerelt autó (kipróbáltam Magyarországon) nem szereti a rossz utakat és dobál. A 17-es még pont elviselhető.
Utazósebessége a 160km/h német autópályán. Itt még van benne bőven erő egy kigyorsításhoz, előzéshez. 210 fölött már egy kicsit erőlködik, de nem hangos. A vége 240 körül van, de hogy őszínte legyek, nem erőltettem a dolgot a gumik miatt, amik 210-re voltak kalibrálva. 130-140-ig nem is lehet hallani a motort, utána is csak enyhén szűrődik be a zaj az utastérbe. Mindenkinek ajánlani tudom, akik szeretnek csöndes, kényelmes és megbízható hajóban utazni - ringás nélkűl.
Azért fogom csak lecserélni, mert ha nem tenném, nagyon gyorsan sokat veszítene az értékéből és nem erne meg eladni. Így még be tudom cserélni valami nagyobbra, mert van rajta 100000km-ig ingyen szervíz, ami Svájcban majdnem minden BMW-hez jár... :)

Hibalista

- Adaptív kanyarfényszóró

Ide hordtam szervizbe

Allmend Garage Wohlen, AG SvájcElképesztő szolgáltatási színvonal svájci árakon.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 54000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Swift Sport 1.6 Következő autója? Grand Cherokee SRT8
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (128 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)