sorhatos, benzines forever!
Szöveges ítélet
Az autót régóta kerestem, kifejezetten hazai forgalomba helyezésű, keveset futott, első tulajdonostól származó autót akartam. Feltétlenül ragaszkodtam a 3,0L-es benzines motorhoz (M54B30 blokk).
Kb. 1 év keresgélés után találtam rá az autóra, 44e Km-rel vettem meg, azóta 60e Km van benne. A belső levegő keringető ventillátoron kívül nem cseréltem benne semmit, olajon, szűrőkön és fékbetéteken kívül; az autó kifogástalanul funkcionál. (Kormány szervó nyöszörgött nagyon ritkán, szervó olaj cserével megoldódott a "probléma".) Az autót nagyon dinamikusan mozgatja a 170KW-os (233 LE-s) motor, de nagyon sokszor jól esik vele csak "gurulni". Az autópályán 140-150 km/h-s tempónál elképesztően jó a fogyasztása (9L alatt tartható), a zajszigetelése kiváló, csak a 6 henger mormogását hallani, bár lehetne kicsit erősebb a hangja :-))
A gyári alap hifi nagyon "low end", mivel használtan vettem az autót nem volt lehetőségem prémium hifit választani. Nem szabad az alaphifivel megvenni, tényleg nagyon kevés...A helykínálat 2 gyerekes családapaként elegendő, a srácok még kicsik, a csomagtartó mérete, pakolhatósága hosszabb nyaralás esetében lehet probléma, de ez nem a bmw-re jellemző dolog, ez az összes sedánra igaz. Az autó futóműve nagyon jó, sportos vezetésre, és gyors kanyarvételre is tökéletesen alkalmas, és a hazai utakon is használható; nem túl kemény. A motorról regényt lehetne írni, de nem teszem, ki kell próbálni vagy el kell olvasni a neten az erről szóló szakirodalmat. Szerintem "no comment". A fékerő megfelelő, érzetre lehetne a fék harapósabb. Hangsúlyozom a fékteljesítménye rendben van, számomra az érzet nem elég sportos, az autó karaktere elbírt volna többet is. A váltó rendben van, léteznek gyorsabb, sportosabb automaták is, de ok. A kormányzása a hátsókerékhajtásnak és a kiváló súlyelosztásnak köszönhetően precíz, hajtási befolyásoktól teljesen mentes. Az első comfort ülések kényelmesek, hátul még nem ültem :-))) A kormánykerék átmérője (nem M-es kormány) lehetne kisebb, én túl nagynak érzem, de ez szubjektív szintén, csakúgy mint az autó külseje, szerintem a mai napig megállja a helyét és van üzenete a külvilág felé. Hogy ebből az üzenetből ki mit vesz le, az egy másik kérdés. Előtte 320D-vel jártam, a dízel motor elveszi a bmw precíz benzines motorral szerelt verzióinak varázsát, ha valaki nem megy évente legalább 25-30e km-t, szerintem a dízel nem indokolt.
Hibalista
- Belső levegőkeringető ventillátor motort cseréltettem, télen, hidegben ciripelt. Nem volt hangos, de zavart. - Ezen kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | BMW 320D touring | Következő autója? | 535i vagy X6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
