A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2003-2010)

5 525D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható gyönyörűség

Szöveges ítélet

Nagyon szerettem volna már egy E61 dieselt, csak és kizárólag manuál váltóval. Sok ember fél a dieseltől - főleg, ha BMW-ről van szó -, de én ennek ellenére belevágtam. Nem magyarországi példányt kerestem, a mobile.de oldalon nézelődtem, hátha találok valami értelmes darabot. 5-7 E € körül nézelődtem, tehát viszonylag olcsón. Öt példányt néztem ki, mindhárom Münchenben, kettőt magánszemélynél, hármat pedig kereskedőnél. Tehát mind az öt 30 km-es körön belül volt. A magánszemélyek sajnos nem voltak hajlandóak válaszolni a levelemre. Maradt a három kereskedő. Egy fekete színű 2005. októberi gyártású mini faceliftes hat hengeres 525D-t választottam, akkor még nem tudtam mit veszek, ezt megelőzően soha sem volt még dízelem, csak kis benzines autóim. Párom azt mondta (együtt mentünk ki), az sem baj, ha nem veszünk semmit, majd kijövünk ismét. Mondtam, szó sem lehet róla, én BMW-vel megyek haza. Az autó duplán török volt, mind a volt tulaj, mind pedig a kereskedő. Később sokat szidtam őket. 

A motor hangja nagyon tetszett, gyönyörűen szólt, bár, a szívósor alatt eléggé rendesen engedte az anyagot, de mint később megtudtam, ez típushiba, sajnos természetes dolog. Szépen vette a lapot, szépen ment, bár a próbakor nem érzékeltem a 177 lovat, csak később, autópályán érzékeltem, van azért néhány ló a motorház tető alatt. A tolatóradar nem működött, bár, sikerült mind a rendszámot, mind pedig a hibát belealkudni, így jóval az akkori magyar piaci ár alatt tudtam hazahozni az autót, 275 E km-rel az órájában, mint teljesen naív vásárló. Nem véletlenül adták oda olcsóbban és nem véletlenül engedett ebből még a kereskedő, szabadulni akart tőle. Annyit mondott még a török, ha hazaértem (770 km), mindenképp cseréljek olajat. A szervízkönyv hézagos volt, de a legutolsó bejegyzés alapján is esedékes volt már az olajcsere. Mivel a motornak gyönyörű hangja volt, szépen ment, így feltételeztem, hosszú távra használták, nem pedig városi üzemre. Ez nagyon fontos egy dízelnél. 
A hazaút és a rendszámoztatás akadálytalanul történt, minden rendben ment, mindez 2016 tavaszán.

Mit is vettem, amit akkor már tudtam?
- olajcsere és társai alapból cserések
- egyértelmű, hogy valamennyi folyadék cserés használt autó vásárlása után
- tolatóradar nem működik
- apróbb horpadások, ajtóbelenyitások az ajtókban
- fényezési hiba (ledörzsölődés) a bal hátsó ajtó alatti részen fél tenyérnyi
felületen illetve sérült a fényezés a jobb első lámpa alatti felületen         
- retkes, iszonyú koszos belső
- a szivargyújtó ajtajának kinyitása után maga a szivargyújtó csatlakozó lefelé
lóg, valószínű a rugó akadt ki
- már menet közben észrevettem, valami miatt nem tudok csatlakozni a bluetoothoz
- téli gumik lefutottak, kopottak voltak, a kocsin lévők még használhatóak
- a hibatárolóban egy hiba (Scheinwerfer vorn links ausgefallen), azaz a bal első
helyzetjelző nem működik, holott
  mindkettő hibátlanul látta el feladatát
- harmadik féklámpa nem működött
- már menet közben, azaz az hazafelé az autópálya melletti pihenőben észleltem, nem
mindig akart nyitódni a csomagtér ajtó ablaktábla
- a rohadék török ledeket pakolt a ahová tudott
- a karosszéria fényezésén apróbb, mosókeféktől származó karcolódások voltak
láthatóak, ha megfelelő fény mellett nézi az ember

Mindezek ellenére kellett az autó. 

Mi az, amit később vettem észre? 

- a vízhőfok nem megy a megfelelő tartományba, városi használat mellett 65-70
foknál megáll, autópályán 53 fok volt az üzemi hőmérséklet
- a vásárlás után nem sokkal később éreztem, hogy kipufogó gáz jön be az utastérbe
(kipufogó leömlő elrepedt)
- a távirányító egyre kevésbé akarta nyitni a kocsit, majd végül csupán kulccsal
tudtam nyitni-zárni
- hátsó ablaktörlő nem működik teljesen, fél úton megáll
- a Mask1 nem adta ki a behelyezett lemezt
- a turbó meglehetősen olajos (tömítések döglöttek)
- kettőstömegű és kinyomó csapágy bedöglött a vásárlás után kb. fél évvel
- computer vizsgálat szerint az 5-ös henger izzítógyertyája hibás
- később Budapest csodálatos minőségű útjain a jobb első gumim szálszakadásos lett
- bal oldali gömbfej elfáradt, kopog
- teleszkópok döglöttek ennyi km után (a jobb hátsó még az olajat is engedte szép
lassan) 
- porlasztók.... hideg időben hideg indítás után 4-5 km-en keresztül hülyén
csattogott, illetve nagyobb gáz után rángatott elég rendesen (Inpa alapján a 4-es
porlasztó döglött), valamint hidegindítás után néhány másodpercig 
  mocorgott a fordulatszámmérő mutatója, de ezek is csak télen, hideg időben jöttek
elő

Itt tartok most. Mi az, amit még javítanom kell? 

- ékszíjtárcsa valamint görgők és ékszíjak cseréje (még a gyári van benn, ill. az
ékszíjak sem tűnnek újaknak, az a biztos, ha cserélem, ne út közben,
gyerekekkel a hátsó ülésen adja meg magát)
- Partikelfilter - részecskeszűrő tisztítása (nincs baj vele, de megelőzés
szempontjából olcsón orvosolni lehet)

26 darab javítandó dolog. Ha végigolvassa az ember ezt a listát, az élettől is elmegy a kedve. A legtöbb hiba E61 specifikus, a többi pedig már a korral és a megtett km-ek száma után jön. Sajnos az előző tulaj tényleg csak azokat cserélte, amit nagyon muszáj volt, az E61 hibákkal nem foglalkozott. Ezektől eltekintve egyik hibáról sem tehet az autó. 
Én mindezek ellenére vakon bevállaltam az autót, utólag sem bántam meg. Szeretem a kihívásokat. 
Az a kérdés, érdemes-e ennyi meglévő hibával használt autót venni? Mindenki döntse el maga, én nem sokat gondolkodtam rajta. 
Azt is érdemes eldönteni, melyik az olcsóbb? Drágán megvenni egy ugyanilyen autót, ami szervízkönyves és elvileg karban van tartva, működik rajta minden? Vagy saját maga teszi rendbe ezeket a hibákat az általa felhasznált minőségi alkatrészekkel, cuccokkal? Mert olcsón jó is hibátlan autót Németországban sem lehet venni. Mérlegelni kell. Én így jöttem ki olcsóbban.

Gyorsan bele is vágtam a közepébe, az olajcserével kezdtem, hiszen halasztást nem tűrhet.
Arra gondoltam, egy olajcsere nem olyan nehéz, bár az agyonkoszolódott légszűrő cseréjével meg kell bontani némileg a motorteret. Nem olyan nehéz, csak csavarozni kell.
Az olajcserét magam végeztem, minden szűrő (olaj, gázolaj- és kartergáz) cseréjét megcsináltam, minőségi cuccokból, jóval olcsóbban, mint a legolcsóbb javító műhely.

Márkaszervíz szóba sem jöhetett semmilyen tekintetben sem, mert a lehúzás a csillagos eget veri (nem a majom-banán eset, hanem a józanparaszti sem nagyon veszi be a márkaszervíz lehúzásait). Hozzáértés sokszor kérdéses, de kivételek mindig vannak.

Sorra vettem a hibákat és arra jutottam, mi lenne, ha megkeresnék néhány márkaspecifikus szerelőt, mit mondanak a javításra. Legfontosabbnak a kipufogó csonk cseréjét, a termosztátokat és a csomagtér ajtó kábeltörésének (nem működött a távirányító, nem volt nyitható a hátsó ablaktábla, nem ment az ablakfűtés és a harmadik féklámpa) javítását gondoltam.

Megkerestem hát három szerelőt, mit mondanak a javításokra. Ment a mismásolás, de volt, amelyik konkrét árat mondott, az kiütötte nálam a biztosítékot. Csak a hátsó csomagtér ajtó kábeltörésére (sajnos típushiba) 60 E Ft-ot mondott. Kérdeztem, milyen anyag kell ehhez, hogy ilyen drága? Semmi, csak forrasztó és elektromos áram. A pofátlanság határtalan. Egy két órás melóért.
A két termosztát cseréjére 40 E és 60 E Ft közötti árajánlatokat kaptam anyaggal együtt. Erre még azt mondtam, reális lehet, hiszen a szerelőnek is élnie kell valamiből, adóznia, stb. 
A kipufogó csonk cseréjére 120 E Ft környéki árajánlatokat kaptam. Ajjaj, itt már megint nagy a baj, elszálltak az árak.

Nagyon felszívtam magam ezeken és úgy döntöttem, magam fogom rendbe tenni a fenn felsorolt hibákat, egytől egyig, az utolsóig. Hozzáláttam a német fórumok olvasásához, hiszen már sok német kolléga küzdött ugyanezekkel a hibákkal. A motor-talk.de bmw-syndikat.de illetve e60-forum.de oldalak nagy segítségemre voltak a későbbiekben.

A termosztátok (fő- és AGR) cseréjével kezdtem. Behr gyártmányú került bele gyárilag, én is ezt tettem bele, illetve cseréltem a hűtőfolyadékot is gyári kék színű BMW márkájúra. A kapott árajánlat feléért, harmadáért elvégeztem a munkát. Két éve hibátlanul működik, ma is 93 °C üzemi hőfokra megy fel a víz a korábbi 52-60 fok helyett. 22 E Ft-omba került (autóalkatrész kereskedő üzletben jelentős kedvezményem van). Abszolválva.

A távirányító és a hátsó ablaktábla nyitás, harmadik féklámpa és az ablakfűtés problémája következett, ami nagyjából 200 Ft-omba került mindösszesen. Ebből 100 Ft a csatlakozók és kb. 100 Ft-nyi etanolt használtam a tisztítása. Balról a harmadik kábelcsatornában fut 9 vezeték, ebből 7 volt eltörve nálam, pontosan a jobb hátsó hangszóró utáni részen. Némi munkába belekerült, mire megtaláltam a pontos helyet, de mindent megért. Mind a 7 kábelt megjavítottam. Javítás után működött az ablaktábla és a hátsó féklámpa illetve az ablaktábla fűtés is, de a távirányítóra még mindig nem volt hajlandó reagálni. Némi német fórum kutatás után kiderült, hogy az AD (Antenna Diversity) modul felelős a hibáért, a gyár rossz helyre tette az E61-nél, így oxidálódhat a platina felület. Némi etanolos-fogkefés tisztítás után életre kelt a modul (oxidálódva volt a felület), azóta is hibátlanul működik. Abszolválva.

Jött a kipufogó csonk. Két napos (kétszer három óra) művelet volt a cseréje nekem mint kezdőnek, természetesen E39-ről számrazó darabot építettem be. A csonk cserét az árajánlat harmadért tudtam megcsinálni. Azt mondták, le kell venni a szelepfedelet hozzá. Nem kellett. Fummelarbeitnak hívja a német, de tökéletesen kivitelezhető némi odafigyeléssel. 40 E Ft-omba került tömítésekkel, réz csavarokkal. Abszolválva.

Ha most azt nézem, hogy nagyjából 230 E Ft körüli árajánlatokat kaptam a fenti munkák elvégzésére, akkor a 62 E Ft sokkal jobban hangzik, amit alkatrészekre költöttem. Nagyjából negyed áron sikerült elvégezni a három műveletet.

Eldöntöttem, innentől kezdve, amit csak tudok, magamnak fogok megjavítani. 

Ott volt a tolatóradar, ami nem működött. A német fórumok böngészése után megfejtettem, melyik tranzisztor szállt el a csomagtérben lévő PDC modulon (5CV45). (Fontos, hogy ilyen tranzisztor nem kapható a kereskedelemben, ennek megfelelője lett beépítve, azaz BC-807-40). Kettőt kellett cserélnem, így a modul javítás 20 Ft-ba került. Most már csak a hiba okát kellett megkeresnem. Rövid keresgélés után kiderült, hogy a hátul a jobb oldali középső szenzor volt zárlatos, valószínű, valamikor szétfagyott, mivel szét volt nyílva a hátulja. Továbbá a bal első szenzor is beadta az unalmast. (a hiba megállapításához nem kellett computerre tenni) A kettő pótlását fényezéssel 20 E Ft-ból megoldottam. Ezért mennyit kért volna egy szervíz? Bele sem merek gondolni. A javítás óta tökéletesen működik. Abszolválva. 

Csináltattam egy teljes belső takarítást 18 E-ért, de nem voltam vele megelégedve. Azóta vettem nedves-vizes porszívót (nem ezért), majd még egyszer áttisztítottam a teljes belsőt, illetve minden rést áttakarítottam aprólékosan ronggyal és fogkefével. Óriási a különbség! Abszolválva.

Szivargyújtót a középső könyöklő konzol lazításával kiszereltem, majd alapos tisztítás után a rugó visszaakasztásával 100 %-osan használhatóvá tettem. Apróság, de nem szeretem, ha valami nem működik egy kocsiban. Feladat abszolválva.

A hülye török az ajtók aljára ledeket tákolt valamint az első lámpák alá. Ocsmányul nézett ki, szerencsémre mindent teljes mértékbe vissza tudtam alakítani. A töröknek volt annyi esze, hogy valamennyi izzót mellékelje. Visszaszereltem és azóta tökéletes. Abszolválva.

Megolajoztam a hátsó ablaktörlő tengelyét, azóta tökéletesen működik. Abszolválva.

A Mask1 nem adta ki a behelyezett lemezt, csak részben (sajnos ez ismert hiba ennél a típusnál). Kivettem hát a helyéről és szétszedtem. Nem nagy probléma, alkatrész csere nélkül hárítottam el a hibát. Abszolválva.

Felkerestem a barátomat a horpadások javításához, pár ezresért tökéletesen eltüntette az ajtóbelenyitásokat és a hullámokat a jobb első ajtóról. Most már végignézve oldalról tökéletes, már nem törik meg a fény. 
Elvittem fényező ismerőshöz a kocsit, aki 23 E Ft-ot kért az első lökös ill. a bal hátsó ajtó alatti fényezési hiba javításáért. Abszolválva.

Időközben megejtettem egy klímafeltöltést, fékolajcserét és szereztem hozzá olcsón 2 éves (54 E Ft) 4 db hibátlan Continental téligumit a lefutottak helyére. Kicseréltem a turbócsövek tömítéseit, valamit a szívósor tömítéseket illetve az izzítógyertyákat is. Abszolválva.

Fontos dolog, miközben az autó meglévő hibáit hárítottam el folyamatosan, közben egy hiba lépett fel 288 E km-nél. A kinyomó csapágy és a kettőstömegű. Mivel teremgarázsban javítottam eddig is az autót, nem volt lehetőségem a 60 kilós váltó leszerelésére, ezért árajánlatot kértem több helyről. Több műhelyet is megkerestem, de nem voltak hajlandóak hozott alkatrészből dolgozni, csak ha náluk veszem meg, jóval drágábban. Végül találtam egy a BMW-re szakosodott szerelőt, aki viszonylag olcsón és gyorsan kicserélte az általam hozott alkatrészt. Azóta a kuplungom könnyebb, mint az asszony volt 1,2-es Clioján. A sokat lapozgattam a netet, majd végül a gyári kettőstömegűt kuplunggal, kinyomócsapággyal 187 E Ft-ért tudtam beszerezi a legolcsóbban, a szerelő 35 E Ft-ot kért a munkájáért. Sok helyen ebből a csak a kettőstömegű ára sem jött volna ki. Kaptam 260-300 E Ft-os ajánlatokat csak alkatrészre! 

Természetesen nem nyugodtam, hozzákezdtem valamennyi folyadék lecseréléséhez. Jött a váltófolyadék (manuál 2 l), irgalmatlan fekete kosz folyt ki, kormányszervó és a differenciálmű folyadék cseréje következett, természetesen a megfelelő hozzá való olajjal. Nagyjából 13 E Ft-ot fizettem a folyadékokért. A cseréket magam végeztem. Abszolválva.

A kormányösszekötők következtek, a bal oldali volt a hibás. Egy kis szenvedés után mindkettőt gyárival azonos minőségűre cseréltem. Viszont a beállítás műszeres, így elvittem egy megfelelő helyre. 27 E Ft-omba került a művelet alkatrésszel együtt. Abszolválva.

A teleszkópok következtek. Az internetet böngészve német oldalról rendeltem gyári Sachs teleszkópokat és toronycsapágyakat porvédőkkel. Már árajánlatot sem kértem sehonnan, cseréltem mind a négy teleszkópot. Bagóért vettem rugóösszehúzót, így maradéktalanul sikerült megoldani a problémát. Azóta is hibátlanul működik a rendszer, sokkal jobban veszi azóta az úthibákat is. 155 E Ft-ba került mindösszesen. Abszolválva.

A bluetooth nem volt ilyen egyszerű. Hiába forrasztgattuk a chipeket, nem akart megjavulni. Sajnos itt csak 50 % az esély a javulásra. Hosszú szenvedés után végül vettem egy mulf2-t olcsón, amit feltaníttattam megfelelő program hiányában. Mindennel együtt 33 E Ft-omba került a művelet, közben kiütötték a bal első helyzetjelző hibáját is.

Mivel 12 éves múlt az autó, és 300 E felett mutat az óra, így esedékes a porlasztók bevizsgálása. Nagy gáz után hideg időben rángatott, illetve hideg indítás után csattogott 4-5 km-ig (tűzkarika volt átégve). Továbbá hidegen, indítás után rövid ideig remegett a mutató. Mivel sokan szeretnek az ilyenekből busás hasznot húzni, így magam jártam a dolgok után. Azt tudtam az Inpa segítségével, hogy a 4-es porlasztó halott. Mivel rendszerben vizsgálják a porlasztókat, ezért kiszereltem magamnak mind a hatot. Voltak buktatók, de megoldottam. A mester azt mondta, a négyes és egyes porlasztót fel kell újítani, további kettőn állítani kell. 94.000 Ft-omba került, a masina tökéletesen működik, a hibák megszűntek, hidegen, indítás után sem remeg a fordulatszámmérő, nincs csattogás, illetve nagy gáz után sem rángat már, teszi a dolgát, ahogyan kell. Abszolválva. 

Időközben felpolíroztattam a teljes karosszériát. Akit megbíztam, dolgozott vele néhány órát, de azóta öröm végignézi a kocsin, hibátlan, tükörfényes, sima. Ezért 50 E Ft-t fizettem, mert fontos, hogy ne csak műszakilag, hanem esztétikailag is tökéletes legyen az autó. Azt gondolom, megérte, mert olyan lett, mintha új lenne.  

Jelenleg itt tartok. A fenn felsorolt hibák közül mind a 26 javítva lett. A másik kettő még hátra van.
Ha most végignézzük, mennyi mindent javítottam meg, észrevehetjük, ezekkel a hibákkal is tökéletesen működött volna az autó. Ezért van sok véresnyakú, nyeklő-nyakló társa, mert nem fordítanak kellő figyelmet a kocsijukra.

A hibákról nem az autó tehet, hanem mindenről az előző vagy a meglévő tulaj. Ha munkadíjat számolnék, szerintem még egyszer elköltöttem volna az autó árát, így mérföldekkel olcsóbban megúsztam. Kaptam már meg autószerelőtől, hogy nagyobb kárt fogok okozni, jobb ha elviszem a megfelelő helyre, mert olcsóbban megúszom. Nem értettem vele egyet.  
Nem vagyok sem autószerelő sem műszerész, teljesen más, polgári foglalkozásom van, nincs autószerelő garázsom, teremgarázsban áll a kocsi. Csupán némi német nyelvismerettel rendelkezem, ami nagy segítségemre volt a témában ezidáig.

Nagyon sokan szeretik szidni a márkát, mert az mindig könnyebb, mint az embereknek magukba nézni vagy a kocsi előéletét figyelembe venni. Ha az ember odafigyel, kijavítja a meglévő hibákat, akkor nagyon sokáig megbízható társa marad a járműve. Érdekes, nekem sosem volt olyan, hogy nem indult, mindig gombnyomásra indult, de tettem is róla. Amikor hazahoztam az autót, el lehetett mondani róla, hogy megindult a lejtőn lefelé, olyan autó volt, amire a gazdája már nem akart költeni, mert ezek a javítások sok ezer €-ba kerültek volna. Én visszahoztam a lejtőről, megtartottam, illetve növeltem az értékét. 

És milyen maga az autó? 
Én nagyon szeretem, nagy, tágas, kényelmes, gyors. Tudom, minden viszonyítás kérdése, mindentől van jobb és van rosszabb is. Nekem tökéletesen megfelel az autó minden szinten. 
Közel 2 éve van nálam, 30 E km-t autóztam vele. Teremgarázsban parkol, soha sem hagyom éjszakára kinn, szabad ég alatt. Városban nagyon keveset használom, 90-95 %-ban odakinn (autópálya, országút) járok vele. 
Fogyasztása véleményem szerint jól alakul ahhoz képest, hogy hat henger és 2.500 ccm. Országúton ésszel közlekedve, betartva a sebességhatárokat 5-5,5 l, télen kb. fél-egy literrel több. Autópályán már többet kér, 130-140 környékén haladva 6,2-6,5 l, de ha 150-220-as tempóban haladok, akkor megnő az étvágya, 7,5-8 l-t kér. Tisztán városi fogyasztásról nincs adat, azaz inkább vegyes, ahol már város is van 8 l körül van.

Hibalista

- Lásd a leírásban.

Ide hordtam szervizbe

Magam javítottam.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 275000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift Következő autója? F11
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (128 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)