A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2003-2010)

5 525xd 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Kényelmes gepárd

Szöveges ítélet

Elég sok extrával vettem az autót és mivel magáról az autóról már többen írták, hogy kellemes, erős, megbízható ezért ezt nem kívánom tovább ragozni, egyetértek. Nézzük inkább az extrákat, amik miatt végülis emellett az autó mellett döntöttem:

xDrive: nagyon jópofa dolog, mivel alapvetően nem sportautónak szántam az autót, illetve síelni szeretnék vele menni, ezért került bele. Egyenlőre igazán csúszós utakon nem tudtam még kipróbáni, de azokban a kanyarokban, ahol vizes úton az előző autóm ESPje vadul villogott és próbálta a csúszást megállítani, itt semmi nem érzékelhető padlógáznál, csak a gyorsulás.
UPDATE: sikerült megcsúsztani vizes aszfalton, de tény és való, hogy az autó megoldotta a helyzetet
UPDATE2: nagyon sokat használtam nagy hóban, 20-30 cm hóban simán lehetett vele közlekedni gond nélkül, soha nem kellett hóláncot feltennem, persze téli gumival (Goodyear Ultragrip Performance). Egy méteres hókupacból (ami belepte napok alatt a hóesés során) gond nélkül kijött hátramenetben, csak a vezetőülésig kellett beásni magamat.

Automata váltó: nekem nagyon bejön, biztos van aki a kézire esküszik, de ha az ember sokat araszol dugóban már megéri az árát, eléggé fel tudja oldani a stresszt :)

Kormánykerék fűtés: esküszöm, ez egy óríási találmány, főleg az olyan embereknek mint én, akik fagyosak. Régebben ezerrel fújattam a kormányon levő kezeimet a kondival, hogy felmelegedjen, de ez most már a múlté :)

Beépített univerzális távirányító: nagyon jó dolog, nem kell a kulccsomón lévő távírányítóért kotorászni a garázsajtóhoz/kertkapuhoz. Egyetlen kifogásom ellene, hogy a belső tükör alján kapott helyet a három nyomógomb, így ha az ember nem figyel oda, akkor könnyen elállítja a tükröt.
Ja és még akkor is lehet vele szívni (mármint a beállítással), ha ugrókódos a kapu.

Soft Close Doors: nagyon tetszik, hogy az ajtókat nem kell becsapkodni, hanem szépen behúzzák magukat, kb. fél centire épphogy belegyintve - persze ezt a kedves utasoknak is el kell magyarázni :)

Automatikusan elsötétedő külső és belső tükör: szintén nagyon bejött, végre nem kell kézileg állítgatni a belső tükröt és végre nem vakulok meg ha valaki mögöttem jön, mert a külső is elsötétül

Aktív kömfortülések: fantasztikusan kényelmes ülések, gyakorlatilag minden állítható rajta. A támla dőlése két szögben (alsó és felső fél), az oldalról tartó párna merevsége, mélysége is állítható tehát lehet az ülés teljesen lapos vagy "kagylós" is. Kiszálláskor az autó leengedi a párnákat, ezzel segítve a kiszállást.
Az ülés három fokozatban fűthető illetve hűthető, utóbbi a bőrön levő apró lyukakon átfújt levegővel történik - végre nem izzad be az ember háta az ülésbe.
A beépített masszázs se rossz, az ember hátsó felét masszírozza néhány párna felfújásával-leengedésével - szóval nem áll be az ember dereka mire ki kéne szállni az autóból.
Külön érdekesség, hogy az ülésfűtés a derék-hát részt is fűti, nem csak alul.
Természetesen az ülés minden része elektromosan állítható.

Lehajtható üléstámlák sízsákkal: magáért beszél, legfőképpen IKEAs vásárlásnál vettem hasznát. A 2.04 m magas polc csomagolással együtt befért az autóba.

Hátsó ülésfűtés: nem szorul magyarázatra, javítja az utasok morálját ha hideg van :)

PDC: parkolóradar - látványos, hasznos, csak picit lassú reakcióidejű néha. A figyelmeztető hang onnan szól ahol az akadály van, ez jópofa.

Xenon: nagyon sokat jelent, hogy jobban lát az ember előre, erősebb a megvilágítás

Adaptív fényszórók: kanyargós utakon nagyon jól tud jönni, hogy az utat világítja és nem a szemben lévő hegyoldalt/bokrost

Automata légkondi: hát igen, itt még lehetne mit fejleszteni szerintem. Jó a kondi, jó, de vagy megfagyaszt vagy megsüt, a középutat nehéz beállítani. Azt hiszem túl sok beállítási lehetőség van rajta, pedig én szeretem ha mindent be is lehet állítani. Nézzük csak miket.
Vannak ugye automata programok amikor automatikusan fújja a levegőt a beállított erősséggel.
Vannak egyéni programok amikor a jobb/bal oldalon az idriveban beállított alapján fújja fejre/testre/lábra a beállított mennyiségű levegőt.
Van egy beállítás mindezek mellé, hogy hűtsön/fűtsön/semleges levegőt fújjon a testre. Namármost - ha a hőmérsékletet beállítom mondjuk 21 C-ra, ami mondjuk annyi mint kint, felhős, de világos idő van, akkor hiába állítom semlegesre, rettenetesen hideg levegőt fúj a kezemre, mert gondolom azt hiszi süt a nap.
Mindemellett viszont a szélvédőre forró levegőt fúj még max. hűtési beállításnál is, a fene tudja miért - amely forró levegő pedig ugye később pofáncsapja a delikvenst az ülésben. Furcsa ez nekem, itt tényleg azt mondom, hogy az előző autóm (Skoda Octavia) automata kondija jobban tetszett.
UPDATE: egy idő után megtanultam kezelni, és már szeretem a kondit is

Parkolófűtés: na ez megint egy nagyon jó dolog - beállított időben vagy távirányító megnyomásával befűti/kiszellőzteti az autót. Fantasztikusan jó a meleg autóba beleülni amikor kint hideg van.

Világításcsomag: nem túl nagy dolog, viszont jól néz ki, hogy az autó megvilágítja magát meg a kilépő felületeket körülötte

Távolsági fényszóró asszisztens: egyenlőre nem használtam még annyira hosszú ideig mint szerettem volna, minthogy olyan helyen élek ahol jól ki van világítva minden, szóval akkor is lekapcsol sokszor ha közvilágítás tűnik fel a távolban, de alapjában véve jól használhatónak tűnik

Aktív sebességtartó Stop&Go funkcióval: na ez megint egy óriási találmány, főleg a dugókban, de autópályán is. A beépített radar ugye előrenéz, látja az autót előtte és lelassít. Elvileg négy távolságbeállítási opció van. Ha a harmadikat választja az ember, akkor az felel meg kb. a beállított sebesség felének távolságban (pl. 120 km/h van beállítva akkor 60 m amit tart távolságként - ha viszont egy egységre állítom akkor ennek a harmadát, 20 métert tart).
Az aktív funkció kikapcsolható, tehát hagyományos tempomatként is működhet.
Dugóban, lassú forgalomban szépen megáll 1-2 méterre (minimum beállításnál) az előtte levő autó mögött, majd ha az újra elindul akkor szépen megy mögötte. Ez mondjuk a fogyasztáson meg is látszik, mert az elinduláskor relatíve nagy fordulatszámra pörgeti a motort és a kuplunggal variálva folytatja.
Autópályán néha kicsit korán lassít, viszont ha kiteszem az indexet balra akkor már közelebb engedi az autót az előtte levőhöz. A lassítás nem csak fékkel, hanem gázelvétellel is történik, illetve motorfékkel.
A tempomat kapcsolatban áll a pro navigációval, tehát a gyorsításokat attól függően vezérli, hogy milyen úton autózik az ember éppen. Például ha egy autópálya felhajtón már beállítom a 130at sebességnek, nem kezd el belegyorsítani, hanem tartja a 65-70et, majd amikor egyenesbe kerül az autó, nekiáll intenzíven gyorsítani.

TV funkció: nagyon jó, a szabadon fogható csatornákat lehet nézni az autóban. Nagy hátránya, hogy 2 km/h fölött kikapcsol, ami pont nem jó a dugóban tvzve miközben az automatika araszol, mert állandóan kikapcsol. Jobb lett volna ha legalább 10-15 km/h-ra felteszik a limitet.

Pro navigáció: nagyon jól használható, az automata dugóelőrejelző funkcióval is. Egyetlen hátrányának azt tudom felróni, hogy ha a dinamikus tervező funkciót használja az ember, akkor olyan dolgok miatt is levisz az autópályáról ami esetleg nem is okoz problémát, szóval jobb saját magunknak eldönteni mit is akarunk csinálni.

Head-up display: nagyon jó dolog szintén - nem kell lenézegetni a műszerfalra, hanem fent a látótérben látszik a sebesség, a tempomat beállításai, a navigáció... Főleg ha 200al megy az ember a német autópályán, akkor érzi a hasznosságát, de városban is jó, hogy nem kell lenézni a navigációra

Night Vision: éjjellátó. Passzív éjjellátó, tehát csak azt látja rajta az ember ami valamilyen mértékben fel van melegedve. Nagyon jó dolog, ideális körülmények között 300 méterről már látni rajta az emberalakot, illetve az autók meleg részeit.
Amikor teljesen használhatatlan az viszont ha szakad az eső és lehűt mindent. Ilyenkor egy nagy feketeség látszik csak a képen, ennyi.

Voice control (hangvezérlés): hezitáltam rajta, de mégis kértem. Igazából nem tudom megért-e annyit amennyit kértek érte. Jópofa, de nem szükséges dolog. Meg tudja könnyíteni az ember életét, hogy nem kell harmincat kattintani az idriveal, mire átmész egyik menüből a másikba, de nem használom annyit.

Bluetooth előkészítés: ez egy nagyon hasznos dolog. Beülve az autóba minden nélkül azonnal használható a kihangosító. Sajnos az sms-felolvasás/megjelenítés csak akkor működik ha bent van mechanikus aljzat a telefonnak és abban van a telefon - a fene tudja miért.

DAB tuner: ha van DAB rádióadás akkor nagyon jó minőségben lehet rádiót hallgatni

USB-csatlakozás: szuper megoldás, bedugja az ember az USB-flashdriveot és megy az MP3 lejátszás

BMW High End audio: gyönyörű hangzást biztosít, torzításmentesen, bármely hangerőbeállításnál, abszolút fantasztikus élmény.

Hát ennyi lenne az extralista ami az autóban megtalálható, illetve a véleményem róluk.
Magáról az autóról annyit tudok mondani, hogy nagyon jó teljesítményű, nagyon kényelmes és egy élmény vezetni bármilyen forgalomban.
A fogyasztás érdekesen alakul. Városban megeszi a 10 litert, de autópályán hosszan (200 km fölött), 120-130-as tempónál, lehetőség szerint állandó sebességgel 5,9 literes fogyasztás jött ki. Ebből aztán kombináltan általában 6,3-7,1 között lesz a vége, attól függően mennyit mentem városban.
UPDATE: nálam kb. 20000 kmenként kér egy liter olajat, ami nem olcsó (18 eur) de ennyi simán belefér.

Hibalista

- Ezidáig semmi. - - Nagy esőben többször kikapcsolt az aktiv tempomat, illetve hibát jelzett akkor is, amikor bogaras lett az érzékelő, mert ennek nincs automata mosása úgy, mint az éjjellátónak. Tisztítás után kifogástalanul működik. Az első fél év után ezekkel sem volt semmi gond. - - Szélvédő törött pár alkalommal felvert kő következtében - meglehetősen borsos összeg (1200 eur) a HUD miatt.

Ide hordtam szervizbe

Davo NV

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 76000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Octavia 1,9 PDTDI Következő autója? BMW 5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (128 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)