jó
Szöveges ítélet
2010.09 ho
Sziasztok,
Beírok csak, hogy legyen 1 kis benzinszag:
-Idén áprilisban lettem a gazdája egy automata váltós E60 530i(272le)nek.2007.11 havi.
Az autót Olaszországból hoztam be 52000km-rel.
Hiába szervízkönyves, mivel régóta olvasgatom ezt a fórumot, első utam szervízbe vezetett, ahol átnézték az autót és megállapították a kilométer valós.
A számítógépből kiolvasták a szervízadatokat(össz 2x volt), és megjegyezték nem volt még nagynyomású pumpa benne cserélve.Pedig típushiba.
Na 10000km megtétele után lett.
A hiba előre sejthető ha az autó reggelente nem pöccre indul, hanem az önindító teker 1 kicsit. Majd menetközben hibaüzenet, leállítottam újraindítottam, eltünt. 2 nap múlva újra jött, majd megint.
Javítás , ez 1 nettó 60000ft-os alkatrész+szervíz+programozás.
Elviekben típushiba és magyar autónál 100000km-ig garis. Hogy olasznál elfogadták volna a garit nem tudom.
Az autóról:
- A motor-váltó hibátlan. Elgurolgathatsz vele úgy, hogy a váltó kétezres fordulat körül felváltogat, vagy úgy is hogy 210km/óránál még visszavált ötödikbe. És mind a kettőt szereti. 150km/óránál 3000et forog a motor 6.ban és kb. 9.5 litert eszik. A motor alul is jól húz, de az igazi 3000 fordulat felett, valahol itt adja le a 320nm nyomatékot. Sport fokozatban 7000ig lehet huzatni, de én sosem használom ezt a fokozatot, mert kihuzatás után sem vált föl. Várja, hogy mikor tolom neki megint. Én meg 1 előzés után tartani szeretném a sebességet és nem sportolni tovább.
Mivel ezen a fórumon mindenkit a fogyasztás érdekel leírom a saját tapasztalataimat kb 14000km és 5 hónap után:
-csak város(Bp), araszolgatás,másodpercekre max 50km/óra, szenvedés 15 liter
-agglomerációból bp-re be-ki nem csúcsban néha előzgetve 11-12l
-hosszú táv autópálya- főút 9,8l
-mindez vegyesben 14000km alatt 10,8l
Tud olyat is,hogy M0 tempomat 110km/h 60km távolság alatt 7,2l. de ilyenkor remeg az ember lába, hogy odaléphessen.
Én azt számoltam évi 30000km-nél kb 200000 forinttal költök többet üzemanyagra mint 1 530d . Kivéve ha nettóban tudsz tankolni akkor 400000ft/év.
Remélem más hibája nem lesz az autónak, ennyi meg 1 használt autónál belefér.
2012.10.21
Sziasztok,
A saját magam által vezetett 5 hónap 14000km-ből 2 év 6 hónap 70000km lett.
Fogyasztás átlag 10.5 l/100km 70% autópályával 30% városi tötymörgéssel.
2012.09 hó javítás-csere: 6 befecskendező+ 6 gyújtótrafó + programozás
A BMW Hungary ingyenes visszahívás akciót indított ezekre a modellekre és ingyen kicserélték a fenti alkatrészeket.
Valamint klímatöltés.
Budaörsön a rack autónál (szándékosan kisbetűvel) történt a szerviz: a befecskendező+trafócsere eddig hibátlan. Előtte is az volt. De a klímám a szerviz előtt nem jól működött ( nem használtam az autót nyáron), azt mondták csak egy kis töltés 25000ft-ért.
Hát utána sem működött.
Budaörsre vissza nem vittem, máshol gép rádug. Kiírta belső tér légminőség szabályzó nem jól működik + a hűtő lamellák szabályzója sem jó. Ezek a hibákat folyamatosan írta a számítógép. Tehát programozásnál észre kellett volna venniük a szakszervizben. Ha programoztak...............de valószínűleg nem tették. És mivel nem a klímagáz hiány a volt a hiba oka lehet, hogy nem is töltöttek.
Hát ennyit a magyar luxusautó szakszervizekről.
Az autó ezektől eltekintve hibátlan utazóautó.
A joystick automataváltónál jobb automataváltót még nem vezettem.
Hibalista
- nagynyomású benzinpumpa
Ide hordtam szervizbe
pintér motorsporthalom autószerviz százhalombattamind a kettőt ajánlom mindenkinek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | bmw f10 v. gt |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
