A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2003-2010)

5 E61 530i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egyszer felgyújtanád, de ettől függetlenül imádod

Szöveges ítélet

Nevelőapám magának akarta megvenni ezt az autót, azonban a szerencsének köszönhetően lecsaptam a kezéről. Neki egy Lexus GS450h-ja volt és mai napig van is, azonban ezzel történt egy kis malőr, erről lehet majd egyszer írok egy ítéletet. Ameddig a Lexus szerelőnél volt, addig megvette magának ezt a kocsit, de végül úgy döntött, hogy nem válik meg a Lexustól. Így került hozzám. Már a hazaút eléggé érdekesen telt, mert kivillant a Check Engine, ekkor még nem tudtuk miért. Azt írta, hogy túl meleg a víz, lassítsak, pedig 130-al mentem. Félreálltunk egy pihenőben az autópályán, ettünk, addig hűlt a motor, majd megint elindultunk. Ki sem értem a pihenőből, egy nagy csattanás, majd dübögő hang. Vissza félreálltunk. Kiderült, hogy leszakadt az alsó motorburkolat és az dübögött. Hazaértünk vele egészben, nem főztük meg. Elkezdtem használni, a vízhőmérséklet problémája azóta sem jött elő többet, de a Check Engine néha elaludt, majd megint felvillant. Ekkor a motor járása is más lett, alsó tartományban nem volt ereje. Elvittük a környékünkön az egyik "legjobb" szerelőhöz, aki kapásból rávágta, hogy Vanos kerék, 180 ezer. Mondtuk, hogy ez azért nem így megy, majd ő azzal hálálta meg a kitartásunkat, hogy másfél hónapot porosodott szegénykém nála az udvaron, majd kiderült, hogy egy 5 forintos problémája volt. A Vanoshoz vezető olajfuratok el voltak tömődve a rossz olajcsere periódus miatt állítása szerint.
Minden jó volt ezután, majd jött a tavasz melegedett az idő. Idális esetben az ember bekapcsolja a klímát, azonban nekem nem indult el, ha 23 foknál melegebb volt kint. Feltöltettük gázzal, úgy sem lett jobb, majd kiderítettük, hogy a kompresszor a rossz, amit ki is kellett sajnos cserélni. Azonban azóta tökéletes 19 fokot csinál bent, lehet akár kint 35 fok is kint.
235 ezer körül elkezdett valami csattogni a váltó környékén, amikor erősebben gyorsítottam. Azt hittük, hogy csak valami lemez zörög. Én mondtam, hogy amikor csattog, akkor ráz az egész kocsi és ereje sincsen. Sejtettem, hogy valami a kettőstömegű körül lehet. Erre 2 hétre, mikor jöttem hazafele az egyetemről eszméletlenül csattogott. Annyi volt a szerencsém, hogy megálltam egy dohányboltnál cigarettát venni, leállítottam, végső nagy csattanás, aztán az autó nem indult be többet. Kiderült, hogy a lendkerékből leszakadt egy konkrét darab, amiről mellékelek majd egy képet is. A szerelők sem hitték el, állításuk szerint ilyet még nem láttak. Mikor kész lett és mentem érte viccelődtek is, hogy ne driftelgessek vele majd annyit ezentúl, mondom eddig sem drifteltem.
Ezek után arra lettem figyelmes, hogy nagyon gyorsan fogy a motorolaj, ami lehetetlennek tűnt, mert a gyertyákat nemsokkal azelőtt cseréltük ki és nem látszottak rajtuk az olajfogyasztás nyomai. Az olajszűrőháznál van egy olajhűtő, közöttük van egy tömítés és ez a tömítés már nem igazán tömített. 12 ezer kilométer alatt 3-4 liter olajat töltöttem rá, majd megláttam, hogy az egész motortér olajban ázik. Eláztatta a bordás szíjat, a görgőket, a generátort, légszűrőházat, hűtőt, mindent. A szíj le is ugrott az olajtól, pont akkor amikor leadtuk a szervízben és vitték lemosni a motorteret. A fentebb említett minden elemet ki kellett a tömítéssel együtt cserélni. Lényegében ez volt az utolsó probléme vele eddig, de ha lesz valami még, akkor úgy is frissitem.

Hibalista

- Már a hazavezető úton kivillant a Check Engine, Vanos problémát hozott, a Vanos olajfuratai voltak eltömődve, kitisztítássukkal megjavult a hiba - Vezérlés lett cserélve az előbb említettel együtt(230 ezer KM-nél) - Klímakompresszor bemondta az unalmast, nem felújítható, újat kellett bele vásárolni - Magasabb fordulatszámnál csattogás hallatszott, majd a kuplung kinyomásával megszűnt. Az első csattogás megjelenése után 2 héttel felrobbant a kettőstömegű - Olajszűrőháznál olajszivárgás(12000km alatt 3-4 liter) - PDC egyszer működik, egyszer nem - Mind a két hátsó légrugó kilyukadt - A csomagtartó ajtó pántjában megtört a központi zár kábele - A hátsó ablaktörlő szerkezete összerohadt, nem lehet kicseréni, csak üveggel együtt - Az ablakmosófolyadék tartálynál az egyik motor mellett csöpög a lötty

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 219000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? E39 520i Következő autója? M135i vagy F11 535d
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (128 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)