A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2003-2010)

5 530i Touring 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi élményautó eszeveszett hanggal

Szöveges ítélet

Egy éve van nálam a jármű az eddigi tapasztalataim jönnek most. Előtte két évig vacilláltam, mérlegeltem, nézegettem a felhozatalt. Nekem ami fontos volt: szívó benzinmotor, 6 henger, kombi. Nem csoda ha az 530i-nél kötöttem ki. Racionálisan nézve van pozitív és negatív oldala is - mint mindennek.

Legyünk túl a negatív részen! Drága fenntartani, sokat eszik (bár ez nyilván relatív) és hát ennyi idősen jönnek már elő gondok még a legjobb autóknál is! Nagy részükön nem akadok fenn, hiszen kopó dolgok mindenben vannak. Nálam eddig előjött az akkumulátor, féktárcsa, olaj és szűrők. Amire nem számítottam: kilyukadt a hűtő kiegyenlítő tartálya, meg egy vízcső. Öröm az ürömben, hogy a kocsi kiírta, hogy kevés a hűtőfolyadék, töltsek utána! (Magamtól lehet nem veszem időben észre.) Ezen felül volt még egy kisebb első futómű felújításom is, de ez talán nem meglepő ha egy M-es autót valaki a Budapesti utakon használ... Amire nem voltam felkészülve és egy kicsit fáj: az olajfogyasztás. 2-5000 km-enként kér egy liter olajat (szerencsére ezt is kiírja). A neten fellelhető információk szerint ez a motor ilyen, de azért nem örülök neki! Van még egy olyan tünete, hogy hidegen, beindítás után pár percig nagyon ingadozik az alapjárat, szinte a lefulladás határán táncol. Állítólag ezt meg fogja oldani ha a szelepfedelet kicseréltetem, mert abban van valami membrán, ami át szokott idővel szakadni. A magam részéről nem borulok ki ezeken a dolgok túlzottan, kb. ezt vártam: 9 éves az autó, kezdettől fogva itthon használta az előző gazdája is. Teljesen igaz a mondás: akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is! A váltója olyan, amilyen: kicsit pontatlan, nagy a holtjátéka, de ez lehet a kopás miatt is. Megértem azt aki egy ilyen járművet automata váltóval rendel!

Ami a pozitív oldalt illeti... az élmény mindenért kárpótol! Ha óvatosan használja az ember, akkor selymesen zümmögő, mormogó hangon lehet krúzolni vele. Amikor elgurul az ember gyógyszere, na akkor olyan hangok jönnek ki a járműből, amire szinte nem is számítanék! Mint egy versenyautó, kicsit rekedtesen, ércesen trombitál! Ilyen hangok egy 4 hengeres autóból biztosan nem hallatszanak! Nagyon sajnálom, hogy az autóipar abban az irányban halad, hogy egyre kevesebb hengerrel oldják meg a lóerők hajhászását. Őszintén szólva ez a 272 lóerő már túl van az értelmes határon, de rendkívüli élmény 6 másodperc alatt lenni százon és közben ilyen hangorkánban helyet változtatni!

A kényelemről is essen pár szó! Érdekesen sikerült az első tulajdonosnak ikszelgetnie a megrendeléskor. sikerült neki megrendelni egy világos bőr belsőt memóriás komfort ülésekkel (hálás köszönet érte!), ugyanakkor manuális váltó került az autóba és nincsenek benne olyan extrák, mint GPS és BT kihangosító (ezt nem is értem hogy sikerült)! Persze a 6 lemezes CD-tár és a sok-hangszórós hifi megvan, ami jól is szól, de ha magam válogathattam volna össze biztosan más eredményre jutok. Nyilván ha az ember használt autót vesz, akkor ezekkel a dolgokkal számolnia kell.

A hátsó sorban kicsit többet vártam: a két gyerekülés közé nem nagyon fér már be egy harmadik. Persze értem én, hogy luxus, meg bőr, meg minden, de kicsit ügyesebben tervezve szerintem el kellene férjen hátul 3 gyerekülés egy ekkora autóban!

Összességében imádom a kocsit, minden alkalommal élmény beleülni, ha meg esik egy kis csapadék (bármilyen halmazállapotú is legyen) akkor ad egy kis plusz élményt a dög! :) Természetesen a mentstabilizáló és kipörgésgátló elektronikák nem hagynak leesni az útról alaphelyzetben, de van lehetőség ezeket teljesen ki is iktatni. Röviden nem bántam meg, hogy ezt a járművet választottam, még ha racionális érvek mentén nehezen magyarázható is egy háromezer köbcentis fenevaddal közlekedni nap mint nap.

Hibalista

- hátsó fékbetét (15k) - akkumulátor (25k) - első futómű hátsó lengőkarok + kormányösszekötők (200k szereléssel) - olaj és szűrők (~60k munkadíjjal)

Ide hordtam szervizbe

Polltom, Bp Asztalos Sándor utca:Értenek a BMW-hez, de csak olyan anyagot hajlandóak használni amit náluk vesz meg az ember. Kicsit drágán is dolgoznak szerintem. Kasznis szakértőik erősen szervezetlenül, de szép eredménnyel dolgoznak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 212000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Focus C-Max 1.8 TDCi Következő autója? egyelőre marad
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (128 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)