BMW 530 xd Touring igazi élmény!!!
Szöveges ítélet
BMW 530 xd Touring igazi élmény!!!
Azzal kezdeném, hogy sok autóm volt már.Japán, német, francia.
A japánokkal soha semmi gondom nem volt, a kopó alkatrészeken kívül.A franciák is nagy részben mindig jók voltak.Az utóbbi 5 évben kezdtek német autóim lenni. Ez a második BMW-m az elmúlt három évben. Az előző egy makulátlan e39 530D fullos M-packet-es .A világ legjobb autója volt!Soha semmi hibája nem volt.Gondoltam lecserélem egy újabb szériára, mert a család bővül és egy Touring-ban jobban el fogunk férni.
Vásárlás:
Elolvastam a Totalcar-tól kezdve minden létező cikket és leírást a kocsival kapcsolatba.
Felmértem anyagi forrásaimat és belevágtam.
1 hónapig keresgéltem a használt-autón mire megtaláltam a sok Magyarországon lévő roncs között azt, amit már meg mertem venni.Töménytelen ipari hulladék van a piacon 1,5 milliótól 5 millióig.
3 milliónál is még olyan ipari roncsokat adnak, amire simán rámegy 1 millió javítási költség.
Bele sem merek gondolni aki megveszi 1,5 millióért. Osztrákba,Németbe nem poénból dobják ki őket. A jól karbantartott kocsit épp eszű ember nem adja nagyon el.
Típus: 2006 BMW e61 530xd fullos felszerelésű belső M-es csomaggal.Külföldi, első tulajos, szervizkönyves, törésmentes autó volt 171.000 ezer kilométerrel. Elvittem szakszervizbe átvizsgáltattam, megalkudtam, lepapíroztattam és hazahoztam.
Kényelem:
-A kényelem fejedelmi, nem kívánhatok többet.A komfort ülés combtámaszai és az a sok állítási funkció több mint elég, bár nekem az e39 sport ülése kényelmesebb volt.
-Vezetési élmény nagyon jó.Keményen sportos, de ha kell mégis lágy érzést biztosít.
-négy kerék meghajtás nagyon jó! A hóban ennél jobb nincs.Soha nem ijedtem meg még benne vezetés közben más autókkal ellentétbe.Már-már a fizika határait lehet vele feszegetni annyira stabil.
-A csomagtér hatalmas lenyitva. Minden befér ami kell
Külső:
-Olyan amilyen, a BMW érzést mai napig adja.Mindenkinek más az ízlése. Nekem a touring jobban tetszik mint a sedan, és praktikusabb is.
Fogyasztás:
város: télen 10 liter nyáron 9 liter
kint: télen 7.5 liter nyáron 5.5 liter
Pálya 180km/h -persze csak német autópályán 7.3 liter
Vegyes 7.4 és 8,5 liter között mozog (normális vezetéssel!! )
Fenntartás,szerviz:
Na ez az amire a magyar ember sok esetbe nincs felkészülve.Ez a kocsi NAGYON JÓ , amíg el nem romlik.Ez nem azt jelenti, hogy a kocsi rossz, csak igényli a törődést, mint egy luxus kurva.Sajnos ez a széria az előző e39 hez képest egy betegágy.Tele van típushibákkal.Mindig van valami gondja.
A kicsi problémától a drágább :) problémáig. Hozzáteszem soha nem hagyott ott sehol.
Egy darabig hibamentes volt.
Hibalista:
-180 ezer km nél partik filter kiszedése programozással. (80ezer Ft) -csere gyárira kb 400 ezer+munkadíj
-181 ezer km nél szívósor dugózása a pillangószelep típushibája miatt, ha nincs megcsinálva és beleesik a lapka a motorba, akkor lehet motorcsere is (50ezerFT) -csere gyárira kb 180 ezer+munkadíj
-én 10 ezrenként cserélem az olajat és levegőszűrőt (kb 60ezer Ft)
-20 ezrenként cserélem a kartergázszűrőt , gázolajszűrőt és a többi szűrőt, akkor kb 100 ezer Ft nagyon baráti áron
-190 ezer km nél megnyúlt a vezérlő láncom (már nem örök életű, 160 ezer és 400 ezer között bármikor bekövetkezhet, amit ha nem orvosolnak motorcsere a vége , szakszervizben 500 ezerért csináltattam meg, ez a BMW-ben 750 ezer lett volna.Ha csattog a motor akkor cserés.)
-193 ezer km-nél az automata váltóban elment a nyomaték konverter.(Wandler) mindenkinél elszáll 200 ezer környékén.Kinek előbb kinek később. (gyári újra cserélve +olaj 370 ezer +50ezer munkadíj) vannak felújítottak is 100 ezerért de nem bír ki 200 ezret újra egyik se.
-futómű javítás: 4 db valami stabilizátor vagy lengőkarok+munkadíj 210 ezer FT
-Nem hiba csak kopó alkatrészek: fékpofa+tárcsa (gyári kb 100 ezer Ft volt
Vettem 4db új nyári gumit 160 ezerért, 4db téli gumi t 160 ezerért+ téli alu felni 130 ezerért
Le bőröztettem a kormányt M-es cérnás varrással. Nem azért mert csúnya volt, hanem mert vastagon jobban tetszett és a fogása is kényelmesebb.
-194 ezer km -elkezdett párásodni a jobb lámpám javítása 25 ezer Ft
-194 ezer km -sajnos egy magas padkával lefeszítettem az első lökhárítót és otthon a garázzsal lehúztam egy picit a kocsi bal első kerékdob lemezét és a bal hátsó kerékdob lemezét.Minimális sérülések, de újra fényeztettem. Kb 80 ezer Ft volt
-195 ezer km -olajszintmérő jeladó feladta + a szívósor tömítés is (jeladó + tömítés 35 ezer Ft + munkadíja 25 ezer Ft
-195 ezer km követ kaptam a szélvédőm megrepedt.(új szélvédő 65 ezer Ft volt)
Azóta lekopogom teljesen rendben van az autó. 8 hónap alatt kb 2.005.000Ft ment rá az autóra.
A kocsira még egyszer mondom nem azért ment rá ennyi mert rossz, hanem mert igényli a törődést és ez egy LUXUS kocsi.Cserébe minden pillanatom öröm benne.IMÁDOM!!!
Várok minden egyes reggelt, hogy elindulhassak vele.
Fontos, hogy indulás előtt és indulás után mindig járassuk egy darabig, ha hosszú életű motort szeretnénk.
Szerencsére fel voltam készülve ezekre a kiadásokra.
De látom egyre többen vesznek ilyen autókat olyan emberek is akik havi max 150-200 ezreket keresnek.
Ehhez a kocsihoz minden hónapban kell lenni minimum 100 és 500 ezer Ft-nak feleslegesen a pénztárcába úgy, hogy ha kell szívfájdalom nélkül ki tudjuk adni.
Szervizek:
Neveket nem írok.Nem lenne etikus.A lényeg, hogy senki nem ért hozzá tisztességesen. Ha megtaláltad a hibát, akkor az általad legmegbízhatóbb és legtöbb ilyen típust látott szervizbe kell elvinni.
Megjártam több hivatalos BMW szakszervizt és olyan hülyeségeket akartak kicseréltetni velem, aminek semmi baja sem volt.Legtöbb esetben full hülyének nézik az embert.A kicsi, mindent típust javító szervizekbe meg nem nagyon javítanak ilyeneket hozzá nem értés miatt.
Hibalista
- -vezérmű lánc - -lámpa - -olajszint jeladó - -nyomaték konveter, wandler a váltóban
Ide hordtam szervizbe
Akit szívből merek ajánlani:-(10-ből 10-es ) BMW specialista Divinyi Gyenesdiáson-Nagyon korrekt és jófej, amióta megismerkedtem Vele, azóta hozzá hordom a kocsim-A 10 ezres olajcseréket meg magam csinálom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 171000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 530d M-pack | Következő autója? | Peugeot RCZ |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
