Az éhező atléta
Szöveges ítélet
Vállalkozásomban autót kellett biztosítonam építésvezető munkatársamnak, ezért döntöttem úgy, hogy inkább "beáldozom" feleségem Accordját, és helyette a családomnak vásárolok új autót. Nem feltétlenül szerettem volna "nagy" autót venni, első körben az új Accord, vagy a Mercedes C-osztályt néztem ki, és ezek után jött csak a 3-as BMW. Mercedes és Honda árajánlatokkal ellátva egy -így utólag mondhatom- szerencsés véletlen folytán egy BMW szalonba betérve ismerkedtem meg mostani autónkkal. Kézségesen felajánlották a tesztvezetés lehetőségét, amelyet vonakodva bár -gondoltam akkor, hogy az árcédulán tuti, hogy az általam előre meghatározott összeg feletti ár fog szerepelni-, de elfogadtam. Már akkor meglepett, hogy a 2 literes dízelmotor, és a 6 sebességes automata váltó kombinációja milyen könnyedén, agilisan mozgatja az autót. A kényelemre egy szavam sem lehett, minden klappolt. Visszaérve a kereskedésbe ért a legnagyobb meglepetés: a bőrrel, automata váltóval, parkolássegéddel, tempomattal -gyakorlatilag számomra ezek voltak a kritériumok- ellátott autó kialkudott ára megegyezett egy elegance kivitelű C-klasse árával, az Accordhoz képest pedig a plusz egy-másfélmilliós ár számomra elfogadható volt a presztízs ellenében. Megegyeztünk, azóta boldog BMW tulajdonosnak vallom magam. Az autó olyannyira elnyerte tetszésemet, hogy az általam használt E 280Cdi 4matic-ot neveztük ki családi autónak, és a BMW-vel közlekedek nap mint nap. A legtöbb ember mindig az autó teljesítményéről kérdez, legtöbbjük szerint egy ekkora autóba egyszerűen kötelező a 6 hengeres motor. Én teljesen meg vagyok elégedve a BMW menetteljesítményével, ugyanazt a szintet hozza, mint az általam használt Mercedes. A sportosság egy elég szubjektív dolog, nyílván nem hozza azt a szintet, mint egy sorhatos 530, ne adj Isten
egy 535d, de szerintem épp elég, mellesleg a 4 hengeres, 2 literes dízel a takarékosságával hódit. Első hosszabb utamat Győrből Érdre tettem. M1-en tempomat 140-re, M0-n 90-re, majd megérkezve úticélomhoz jött a meglepetés: a fedélzeti számítógép 5.8 l-es 100km-re vetített fogyasztást mutatott. Teljesen átlagos hétköznapi használattal, ahol az útvonal ugyanúgy tartalmaz sietős autópálya szakaszokat, mint kényelmes lakott területen kívüli, vagy araszolgatós városi szakaszokat a fogyasztás 6-6.5 l/100 km között ingadozik. Meg kell itt említeni a dízel hangját: nem a megszokott idegesítő kerregés mint pl az új Accordnál, hanem kellemes, egyáltalán nem tolakodó “brummogás”. Nem számítottam rá.
Ami tetszett:
-sportos motorkarakterisztika
-sportos automata váltó
-az autó stílusa
-kényelem
-fogyasztás
-iDrive
Ami nem tetszett:
-alapáras rádió elég béna, doboz hangúnak tűnhet, erre áldozzanak a leendő tulajok
-a parkolássegítő csipogása nem szűnik meg, ha parkoló állásba rögzítem az automata váltót, manuálisan ki kell kapcsolni, ha az autóban maradsz. apró, de bosszantó hiba.
* Próbálgattam, hogy mennyi a minimum fogyasztás, amire le tudok menni. :) egy 190 km-es út során 88 km/h-s átlagot produkálva, nagyon kímélő üzemmódban sikerült 4,8 l/100 km-es átlagot kihozni belőle... nem hittem el, de utánatankoltam, és a kút igazolta a fedélzeti számítógépet.:)
35000 km megtétele után pedig az átlagfogyasztás kb fél litert esett le, szóval nagyátlagban eljárok vele 6 literrel. ebben mondjuk minimális városi közlekedés van, az út nagy részét autópályán ( 140 km/h ) és városon kívül(90-110 km/h között) töltöm.
Hibalista
- 3000 km alatt semmi, remélem így is marad. - * 29000 km alatt semmi, az alap 30000-es szervizciklust az auto magatol kitolta 33000-re. - *37000 km alatt semmi.
Ide hordtam szervizbe
A1 Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 280 cdi 4matic | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
