A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (2003-2010)

5 523i 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Asszonywagen2

Szöveges ítélet

Két éve vettem, egy Focust cseréltem le rá. Azért vettem meg, mert tetszik. De az asszonynak ezt mondtam: kell a hely a második gyereknek, és az 520 literes csomagtartó is jól jön. Tekintélye van az úton, pedig már 9 éves. Még mindig meglepődöm, hogy sok-sok olyan helyzettel találkozom, amikor a többi autós hezitál, hogy megadom-e neki az elsőbbséget (megadom), de annyit tökölnek ezzel a döntéssel, hogy a végén mégis én megyek át először. Ez persze gyalogosokkal kapcsolatban is igaz, és baromira meglassítja a zebrán az átkelést: egyszerűen nem hiszik el, hogy megállok. Budapesten használjuk, néha egy-egy kirándulásra megyünk vidékre vagy külföldre. Ennek megfelelően mindegy, hogy mennyit eszik (városban, rövid utakon 14-et). Autópályán 140-nél lemegy az átlag 7.8-ra. Állati szép a hangja, hosszúak a rugóútjai, alap 16"-os kerekek vannak rajta, úgyhogy ezeken a szar utakon jól bevált. Kényelmes. Nagyon az. Nem zörög és nem csörög, nagyon jól egyben van. Az asszony használja főleg, aki nem egy technikai zseni: szereti a parkolóradart, ami elöl-hátul képernyőn jelzi, hogy mi van. Szereti az automata váltót, hogy kúszik, meg a mélygarázsból fölfele nem gáz megállni, nem fog visszagurulni. Szereti az automata klímát, hogy nem párásodik az ablak, hogy nem kell foglalkozni a tekerentyűkkel. Szereti az automata ablaktörlőt, mert akkor és annyit töröl, amennyit kell. Szereti a lámpát, ami mindig fel van kapcsolva, de ha kiszáll a kocsiból, nem vinnyog miatta, hanem lekapcsolja magától. Soha nem nyomott még padlógázt, de nem is volt rá szüksége. Szereti, hogy nagyra nyílnak a hátsó ajtók, hátul is van világítás, és a gyereküléseket atomstabilan be lehet kötni, mert van egy kis kagylósítás hátul is, nem csak egy pad. Szereti a hátsó gyári rolókat, meg azt, hogy az ülés hátulja kemény műanyag, rugdoshatják a gyerekek, nem tesznek benne kárt. Szereti a bőrülést is, de csak azért, mert én tisztítom.

Nade mire ennyire megszerette, megsajnáltam a kocsit, hogy 1 km-re indítja be állandóan, és vettem egy Peugeot 106 Gti-t városi rohangászásra, hogy a BMW-t ott használjuk, ahova való.

Azért írom az íteletet, hogy ha más is hasonlón gondolkozik, nézze meg a listát a karbantartásról. 2.5 millióért vettem, semmi komoly nem romlott el rajta, mégis 600e-et költöttem rá, mert azt szeretném, hogy rendben legyen. Még egy-két lengőkart meg kell majd nézni, mert közepes erejű fékezésnél picit ráz, de ez nem lesz egy nagy összeg. Érdekesség: eddig kétszer gyulladt ki a check engine, mindkétszer az olajszint volt alacsony. 9e km alatt 1.5 litert eszik meg, 6.5 liter megy bele, de a szintjelző azt hazudja, hogy 3/4-ig van olajjal. N52B25A. Azt hiszem, a közepes hangrendszer van benne, és nagyon jól szól. A xenonos lámpa automata magasságállítós, de csak a terhelésfüggést kompenzálja, ezt is kézzel és géppel be kell állítani ugyanúgy, mint a többit, különben vakítja a szembejövőket. 16e bele egy lámpa.

Ezek a dolgokat viszont nem szeretem:
- nem dönthetőek az utasülések, mert ez egy drága extra.
- vettem BMW tetőcsomagtartót, hogy azért szállítani mégiscsak tudjak vele, de annak meg a gumitalpai estek le és vesztek el. Csak azt a gumibaszt viszont nem lehet külön megvenni, úgyhogy faragtam helyette bringagumiból valamit
- nincs olajpálca, az idrive szerint rendben van az olajszint, de kanyarban elkezd kerepelni a motor, és kigyullad a check engine. Ilyenkor olajcsere, és 5 liter olaj jön le, 6.5 liter megy bele. 35e lenne egy új szenzor, de évente úgyis cserélem az olajat, és már tudom, mikor kell rátölteni. Viszont az tetszik, hogy a gyári olaj viszonylag olcsó (2500 Ft literje).
- olyan dolgok romlottak el rajta, amiknek azért a 12 év tervezési élettartamukat ki kellett volna bírni: klímaventillátor, hűtő, tágulási tartály, önindító.
- a gyári szerviz képtelenül drága, kivéve az alap és akciós olajcsere-szűrő csomagot, illetve a fékcsomagot (asszem kb. 65e-ért minden szűrőt és olajat cserélnek, 200e-ért pedig minden tárcsát és betétet)

Hibalista

- gumiharang jobb első gátlóra 2013.febr. 20 000 Ft - olajcsere és check engine, csappantyú, solenoid 2013.ápr. 57 000 Ft - klímaventillátor 2013.aug 50 250 Ft - tágulási tartály 2013.szept 20 000 Ft - Hűtőcsere (Behr), hosszbordásszíj (Dayco) 2013.szept 125 000 Ft - OSRAM D1S XENARC electronic OEM Xenon Brenner 35W NEU & ORIGINAL N5 2014.febr.03 14 293 Ft - jobb első lámpa alá tartókeret és csavarok 2014.febr. 10. 7 150 Ft - fékek (új Textar tárcsák és betétek, kopásjelző, antisqueel zsír, rézpaszta az agyakra) 2013.márc. 100 000 Ft - pollenszűrő és tisztítás 2013.febr. 10 000 Ft - BMW 5W30 Longlife4 , 2x1l 2013.szept 6 400 Ft - BMW 5W30 Longlife4 5x1l és Mann olajszűrő 2014.jan 14 000 Ft - olajcsere - check engine utána kialudt, kb. 5l olaj jött le 2014.jan.24. 200 Ft - váltó: olajcsere (Febi), szűrőcsere, klímaellenőrzés (pici gáz kellett, klímaolajat cseréltek) 2014.febr.13. 95 300 Ft - önindító (nem indult) 2014.okt. 44e trélerrel, kefecsere -

Ide hordtam szervizbe

Maszek - ügyesen okosan megjavította eddig, amit kellett. Csak picit bánt az a gyakorlat, hogy feketén 6e-et kér óránként, és az 50%-os Unix/Bardi kedvezményét megtartja magának.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

slusszplussz kft - automata váltóban cseréltek szűrőt és olajat. Gyors és tisztességes, reális áron.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 162000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Focus 1.6 Fresh Következő autója? 523i Touring
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 2003 (2003 - 2010)

További ítéletek (128 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)