Asszonywagen2
Szöveges ítélet
Két éve vettem, egy Focust cseréltem le rá. Azért vettem meg, mert tetszik. De az asszonynak ezt mondtam: kell a hely a második gyereknek, és az 520 literes csomagtartó is jól jön. Tekintélye van az úton, pedig már 9 éves. Még mindig meglepődöm, hogy sok-sok olyan helyzettel találkozom, amikor a többi autós hezitál, hogy megadom-e neki az elsőbbséget (megadom), de annyit tökölnek ezzel a döntéssel, hogy a végén mégis én megyek át először. Ez persze gyalogosokkal kapcsolatban is igaz, és baromira meglassítja a zebrán az átkelést: egyszerűen nem hiszik el, hogy megállok. Budapesten használjuk, néha egy-egy kirándulásra megyünk vidékre vagy külföldre. Ennek megfelelően mindegy, hogy mennyit eszik (városban, rövid utakon 14-et). Autópályán 140-nél lemegy az átlag 7.8-ra. Állati szép a hangja, hosszúak a rugóútjai, alap 16"-os kerekek vannak rajta, úgyhogy ezeken a szar utakon jól bevált. Kényelmes. Nagyon az. Nem zörög és nem csörög, nagyon jól egyben van. Az asszony használja főleg, aki nem egy technikai zseni: szereti a parkolóradart, ami elöl-hátul képernyőn jelzi, hogy mi van. Szereti az automata váltót, hogy kúszik, meg a mélygarázsból fölfele nem gáz megállni, nem fog visszagurulni. Szereti az automata klímát, hogy nem párásodik az ablak, hogy nem kell foglalkozni a tekerentyűkkel. Szereti az automata ablaktörlőt, mert akkor és annyit töröl, amennyit kell. Szereti a lámpát, ami mindig fel van kapcsolva, de ha kiszáll a kocsiból, nem vinnyog miatta, hanem lekapcsolja magától. Soha nem nyomott még padlógázt, de nem is volt rá szüksége. Szereti, hogy nagyra nyílnak a hátsó ajtók, hátul is van világítás, és a gyereküléseket atomstabilan be lehet kötni, mert van egy kis kagylósítás hátul is, nem csak egy pad. Szereti a hátsó gyári rolókat, meg azt, hogy az ülés hátulja kemény műanyag, rugdoshatják a gyerekek, nem tesznek benne kárt. Szereti a bőrülést is, de csak azért, mert én tisztítom.
Nade mire ennyire megszerette, megsajnáltam a kocsit, hogy 1 km-re indítja be állandóan, és vettem egy Peugeot 106 Gti-t városi rohangászásra, hogy a BMW-t ott használjuk, ahova való.
Azért írom az íteletet, hogy ha más is hasonlón gondolkozik, nézze meg a listát a karbantartásról. 2.5 millióért vettem, semmi komoly nem romlott el rajta, mégis 600e-et költöttem rá, mert azt szeretném, hogy rendben legyen. Még egy-két lengőkart meg kell majd nézni, mert közepes erejű fékezésnél picit ráz, de ez nem lesz egy nagy összeg. Érdekesség: eddig kétszer gyulladt ki a check engine, mindkétszer az olajszint volt alacsony. 9e km alatt 1.5 litert eszik meg, 6.5 liter megy bele, de a szintjelző azt hazudja, hogy 3/4-ig van olajjal. N52B25A. Azt hiszem, a közepes hangrendszer van benne, és nagyon jól szól. A xenonos lámpa automata magasságállítós, de csak a terhelésfüggést kompenzálja, ezt is kézzel és géppel be kell állítani ugyanúgy, mint a többit, különben vakítja a szembejövőket. 16e bele egy lámpa.
Ezek a dolgokat viszont nem szeretem:
- nem dönthetőek az utasülések, mert ez egy drága extra.
- vettem BMW tetőcsomagtartót, hogy azért szállítani mégiscsak tudjak vele, de annak meg a gumitalpai estek le és vesztek el. Csak azt a gumibaszt viszont nem lehet külön megvenni, úgyhogy faragtam helyette bringagumiból valamit
- nincs olajpálca, az idrive szerint rendben van az olajszint, de kanyarban elkezd kerepelni a motor, és kigyullad a check engine. Ilyenkor olajcsere, és 5 liter olaj jön le, 6.5 liter megy bele. 35e lenne egy új szenzor, de évente úgyis cserélem az olajat, és már tudom, mikor kell rátölteni. Viszont az tetszik, hogy a gyári olaj viszonylag olcsó (2500 Ft literje).
- olyan dolgok romlottak el rajta, amiknek azért a 12 év tervezési élettartamukat ki kellett volna bírni: klímaventillátor, hűtő, tágulási tartály, önindító.
- a gyári szerviz képtelenül drága, kivéve az alap és akciós olajcsere-szűrő csomagot, illetve a fékcsomagot (asszem kb. 65e-ért minden szűrőt és olajat cserélnek, 200e-ért pedig minden tárcsát és betétet)
Hibalista
- gumiharang jobb első gátlóra 2013.febr. 20 000 Ft - olajcsere és check engine, csappantyú, solenoid 2013.ápr. 57 000 Ft - klímaventillátor 2013.aug 50 250 Ft - tágulási tartály 2013.szept 20 000 Ft - Hűtőcsere (Behr), hosszbordásszíj (Dayco) 2013.szept 125 000 Ft - OSRAM D1S XENARC electronic OEM Xenon Brenner 35W NEU & ORIGINAL N5 2014.febr.03 14 293 Ft - jobb első lámpa alá tartókeret és csavarok 2014.febr. 10. 7 150 Ft - fékek (új Textar tárcsák és betétek, kopásjelző, antisqueel zsír, rézpaszta az agyakra) 2013.márc. 100 000 Ft - pollenszűrő és tisztítás 2013.febr. 10 000 Ft - BMW 5W30 Longlife4 , 2x1l 2013.szept 6 400 Ft - BMW 5W30 Longlife4 5x1l és Mann olajszűrő 2014.jan 14 000 Ft - olajcsere - check engine utána kialudt, kb. 5l olaj jött le 2014.jan.24. 200 Ft - váltó: olajcsere (Febi), szűrőcsere, klímaellenőrzés (pici gáz kellett, klímaolajat cseréltek) 2014.febr.13. 95 300 Ft - önindító (nem indult) 2014.okt. 44e trélerrel, kefecsere -
Ide hordtam szervizbe
Maszek - ügyesen okosan megjavította eddig, amit kellett. Csak picit bánt az a gyakorlat, hogy feketén 6e-et kér óránként, és az 50%-os Unix/Bardi kedvezményét megtartja magának.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
slusszplussz kft - automata váltóban cseréltek szűrőt és olajat. Gyors és tisztességes, reális áron.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 162000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Focus 1.6 Fresh | Következő autója? | 523i Touring |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
