Asszonywagen
Szöveges ítélet
Eddig 3 darab 523i-ről szóló népítélet született, egyik sem jó. Ha hallgattam volna rájuk, nem vettem volna meg a kocsit, pedig eddig úgy fest, nem volt rossz vétel.
Kezdjük onnan, hogy egy 1-es Focust cseréltük le erre. Mert kellett nekem egy BMW. Az asszony jár vele, azt is közelre, én bringázom, logikus választás, mindenki érti.
Motor: 2.5 liter, 2 VANOS, 130 kW, viszonylag nyomatékos alul, kellemesen megindul 4e körül, 6e körül vált el az automata. 13 litert eszik városban, télen-nyáron, nyugisan használva, de rövid utakon. Autópályán, óra szerint 140 (ami valamiért gyorsabb, mint a többiek tempomatos 140-e) 8.5 liter fogy 100 km-en. Olajból nem fogyott annyi az olajcsere óta (2000 km), hogy bejelzett volna a műszer, azaz valószinűleg kevesebb, mint 0.5 liter / 100 km, ami azért megnyugtató. Sok rosszat hall az ember ezzel kapcsolatban.
Alapvetően nem hozza azt a teljesítményt, amit xenon és két vese sugall a visszapillantóban, de jobban motorizált, mint a közlekedők túlnyomó többsége, azaz kb. egy 2 literes modern diesellel egyenértékű. Rajtolni pedig nagyon kevés fronthajtásossal lehet ekkorát, aztán mondjuk 100 kmh körül eléggé kifogy a szusz, onnantól kezdve egykedvűen és nem túl meggyőzően tolja fel a sebességet meglepően sokáig. Elvileg 230-at megy, de ezt nem teszteltem. Egyszer elbambultam, és véletlenül mentem vele 180-at, de amikor észrevettem, gyorsan le is fékeztem.
Kerék: a legalapabb 16"-os garnitúrán használom: 225/55. Ez annyira ballonos, hogy picit felette a 225/60 már SUV terület. A felnin nulla padkanyom van, az összes felni pereme teljesen ép. Nem tudom elképzelni ezt az autót peresebb gumival. Ok, értem én, hogy van M5 (vezettem is egy-két driftkör erejéig BMW C1 tréningen), azon rendben van. Télen 205/60 R16.
Rugózik. Kényelmes. Jó a klímája. Jó a hővédelme (napfényrolók, bézs bőr belső). Halk: 140-nél tényleg csak szélzaj van, a gumikból és a motorból semmi nem jön be. Ja igen: a hangja zseniális, imádom beindítani. Zene: az alap hifije is elég jó, ugyan alapból nincs jelbemenet, de a Totalcar-Dension együtmműködésnek hála most már van:)
Ami annyira nem jó, az a merevség: mélygarázsbeállóba beálláskor hallani a nyöszörgést mindenhonnan. Nameg a hátsó támla: hát az nem dönthető. Igen, amikor még új, senki nem szállít vele semmit, "mert nem arra való". De hát ez 8 éves, és én igenis szállítani szeretnék vele. Mondjuk a tetőcsomagtartón (az is gyári BMW) eddig mindent meg lehetett oldani. A kormány és az ülések picit kopottak, de pl. a kormány még körben rücsis. Egyáltalán nem prémium érzés viszont az ablakemelők környéke. Ott a kemény műanyagra felvitt nagyon prémium gumis réteg nagyon nem prémium módon kezd leválni.
Csomagtartó: 520 liter. 4 ajtós, azaz a belseje elég mélyen van, nem olyan fasza a pakolhatósága, de a családi nyaralás 2 gyerekkel meglepően jól elfért benne. A kismotor otthon maradt, de a babakocsi jött.
Hibalista
- Check engine, bizonytalan alapjárat, lefulladás - olajcsere és szolenoidcsere megoldotta, kb. 50e - Központi ventillátor hosszabb utakon elkezd kerepelni - kb. 50e, gyári alkatrész - összes féktárcsa és betét, kopásjelzők - 100e -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Focus 1.6 Fresh | Következő autója? | X3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
