Ááááááhhhhhhh, el se hiszem
Szöveges ítélet
Németországban élek, itt is vettem az autót 2014 júniusában. Használtan. Eredetileg nem gondolkoztam BMW-ben. Egyáltalán. Ami fontos volt: automata, xenon, ülés fűtés elöl, gyári navigáció, lehetőleg dízel, 4-6 éves 150-200ezer km között. És lehetőleg 5 vagy 6 hengeres motor, persze ez nem feltétel. Azonban a kereső főleg a németek prémiumokat dobta ki, meg pár Opel, Ford és VW-t. Én Volvo S60/V60-ban gondolkoztam, az új verzióban 15e Euroig, de a Volvo még ritka mint a fehér holló. Vagy drágább, mert fiatalabbak vannak csak. Merci nem a stílusom, Audik megbízhatóságáról (2008-2010 évjárat között) nem sok jót hallottam. Opel, Ford kizárva feleségem által, én meg a VW-t nem komálom annyira. Lexus RX400h-ból idősebb volt, vagy még mindig túl volt a büdzsémen. Maradt a BMW.
És nem bántam meg. Álom az autó! Nem is értem, hogy eddig miért nem keltette fel az érdeklődésem.
Angel eye: dögös. Spider tailgate: dögös. Hátul 275-ös kerekek: OMG mennyit dob rajta. Már csak a sötétítés hiányzik és megyek pénzt behajtani. Elöl 245-ös kerekek. Olyan stabil a kocsi és olyan jó a tapadása, hogy csak ámulok. Pedig sokféle autót vezettem már életemben.
6 hengeres 3 literes motorja van. Dízel ellenére álom a hangja. Attól félek, soha többé nem akarok 4 hengeres autót. És mindegy, hogy 80-nál vagy 140-nél kell előzni egyet. Olyat lép, mint állat. Imádom a dinamikáját.
Ülései rettentő kényelmesek. Minden könyöklőt mintha rám szabtak volna: ott vannak, ahol lenniük kell. Az iDrive kezelése egyszerű, a navija király. Mutatja, hogy van dugó, rögtön ajánl elkerülő útvonalat.
A zenétől elsőre nem voltam elájulva: azért mégsem egy Mark Levinson szól benne. Azonban 1 hét alatt már annyira megkedveltem, mint a Beats fülhallgatóim 2 perc hallgatás után: lenyűgöző a basszus (mélyláda nélkül) és rezonálás-mentesen szól. USB-ről hallgatok róla zenét. Isteni. Nem akarok haza beszélni, de azóta beültem barátom Lexus ISF-jébe. Abban Mark Levinson van. Hát az enyém szebben szól. Valahogy jobban bírja a basszust. Nem gondoltam volna...
Hátsókerekes létére keveset csúszkálok vele. Viszont csúszós-jeges úton nem lehet vele mit kezdeni: amint elpörögnének a kerekek, elveszi az erőt. Így hiába nyomnám tövig a gázt, fel sem pörög a motor. Nagyon óvatos az autó ilyen szempontból.
Fogyasztása 7,3l per 100km. 75%-ban autópályán járok átlag 180kmh-val. Nem elhanyagolható, hogy ha Magyarországra utazom, akkor 1 tankkal megjárom Frankfurt-Budapest útvonalat (Németország 150kmh, Ausztriában és Magyarországon betartom a sebességkorlátot. Ilyen úton 6,4l-t eszik az autó.
Egyetlen negatívum, amit feltudnék hozni, az a fenntartása: biztosítás drága, és a kötelező szerviz is meglenne a feléből egy Fordnál szerintem. De hát valamit valamiért! Erre számítottam, úgyhogy nem bosszankodom.
Összességében kevesebbet vártam volna egy 5 éves autótól, de kellemesen csalódtam: mintha új lenne. Csak a feleségem ne legyen féltékeny, hogy új szerelmem van!
Hibalista
- Mikor megvettem, a jobb első lengéscsillapítót kellett kicserélni és a futóművet beállítani, mert jobbra húzott a kocsi és a jobb első kerék széle is erősen kopott volt. Persze próbált meggyőzni a kereskedő, hogy a jobbra húzás természetes a német kocsiknál, de a végén sikerült meggyőznöm, hogy nem. Persze a végén cserélt, beállított és azóta siklik a kocsi. - - UPDATE - 2015 ev elejen fekolaj csere (tervezett). Filleres tetel, 1 ora alatt megvolt. Marciusban elso fekek cserejet eszkozoltem. 500 EUR volt (fuggetlen szerviz). Valamint a jobb angel eye egett ki aug elejen. Izzo csere.
Ide hordtam szervizbe
BMW Niederlassung RüsselsheimSegítőkészek, internetes megkeresésemre azonnal válaszoltak és időpontot is megbeszéltünk. Először csak árajánlatért mentem 190ezres szervire, de mivel 80 Euroval mondtak többet, mint egy független szerviz, ráadásul lemosták az autómat, valamint teljesen át is vizsgálták, ott is hagytam azonnal (délben). Estére elkészült, de csak másnap reggel mentem érte. Még egy taxit is hívtak nekem, ami visszavitt az irodába. Ők fizették. 550 Eurot fizettem.Mondjuk bármilyen márkaszerviztől elvárnám, hogy mikor visszaadják az autót, akkor ne csak a kulcsot adják vissza, hanem valaki elkísérjen az autóhoz, és megmutassa, mit-hogy csináltak. Főleg egy BMW-nél. Ez itt nem jött össze.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
UPDATETalaltam Offenbachban egy magyar szerelo muhelyt 2015 ev elejen. Innentol kezdve ide hordtam a verdat. Nem azert mert magyarul beszelnek. Hanem mert olyan kiszolgalast es odafigyelest kap az ember, amit mindenki szeretne maganak. Bar itt is futoszalagon tortenik a javitas, annyi van, de megadjak a modjat, hogy megfeeloen tajekoztassanak mit-hogy-merre-meddig cserelnek/javitanak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus I. 1.6 benzin | Következő autója? | BMW 5 vagy Volvo V70 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
