Vannak autók amiket gyártnak, és vannak BMW-k amik születnek
Szöveges ítélet
Előszó:
Kezdjük a vásárlással. Rengeteg autót végignéztem, több árkategóriában is. De lényeg, hogy 100 LE feletti és hátsókerék meghajtású családi autó legyen, ami kevésbé hivalkodó. Hosszas keresgélés, és sok csalódás után lemondtam minden márkáról, kivéve a BMW-ről. A 1.5 mFt-os kategóriában egyedül azok tüntek jó állapotúaknak. Majd szűkítettem a kört. A 3-as kicsi nekem, a 7-es túl nagy és lomha. Így jött az 5-ös. Az E39, újabb kasznira már nem futotta volna. Szóval kerestem, kerestem. Az olcsóbbnak ugyanazok a hibái voltak, mint a drágábbnak. A szervóból ömlik az olaj, a kerekek ráznak, a motor kerepel, zajos. Ablakemelők nem működnek... Miután rájöttem, hogy hiába költök 1.5 mFt a vásárláskor, ha további 0,5 mFt rámegy a felújításra. Újragondoltam. Elkezdtem az olcsóbbakat nézegetni. Így esett, hogy összefutottam vele. Egy ütött-kopott, valami félkegyelmű kasznis által összekovácsolt tragacsra. Biztos törött hangoztattam mikor először megláttam. Kit érdekel BMW 2.8 literes motorral. Mentünk egy tesztkört. A tulaj persze a tetőablakot elhozta, majd 200-al száguldozott. Majd én vezettem, már el is feledkeztem minden hibájáról, mert ahogyan préselt az ülésbe, újabb és újabb adrenalin fröccsök vágták haza a józan észt. Szóval, jó magyar módjára az autó lehordtam a sárgaföldig állapota miatt, aztán kifizettem azt az összeget érte ami mindkettőnknek megfelelt. (Vezettem már rengeteg autót, többek közt 300 Le rally autót is... De ilyen élményem még nem volt mint akkor)
Enyém lett végre. 60 km-en keresztül ismerkedtünk hazafele. Meglepett a pillanatnyi fogyasztásmérő, mikor 7 liternél állt 130-as tempóban.
Autó előző élete:
1996 év végén bocsátották forgalomba Magyarországon (Wallis). 2 tulajdonosa volt. Valamelyik a kettő közül összetörte. Valószínű sokáig álldogált a Kecskeméti BMW szalonban, míg a második tulaj megvette. Szintén kegyetlen volt vele, a nyomokból ítélve. (A klíma szűrők peremén, még egy élő gilisztát is találtam, a föld és levél humuszban.) A kilométeróra 142000 km-t mutatott mikor megvettem (nagy valószínűséggel valótlan).
Az autó értékelése:
Nagy, erős, kényelmes, jó étvágyú, sosem hízik el, mert mindig többet éget el, amennyit adni tudnál neki. Utazni élvezet vele. Az országúton könnyedén boldogul, a kanyarok előtt nem kell lassítani, mert "beveszi". Néha 110-es tempónál elgondolkodom, hogy újságot is olvashatnék akár. Kiváló menettulajdonságokkal bír, még így öreg korára is. Bámulatos, hogy még 100 km-es sebességnél is képes gyorsulni, és meg sem áll 200-ig. Kocsisorokat 3-ikban kell előzni, mert kipörög 160-170-ig is. A városban szintén csuda, de nem oda való. Országútra tervezték.
Eddig csak kétszer hagyott cserben, egyszer egy hűtőcső durrant el, másszor a differenciálmű csapágya állt be, de lábon hazajött. A többi hibánál, mindig volt előjel, és 80%-ban az alkatrészek elhasználódása miatt fordult elő. Én imádok vele autózni. Az első évben azt hittem drifter vagyok. Nagyon jól lehet vele rúgatni, mert van benne szufla bőven. De a nagy driftelgetések alkalmával kiderült, ez a kocsi képes 1 óra alatt 70 liter üzemanyagot elégetni + egy garnitúra hátsó gumi (Azt hiszem még nem keresek annyit, hogy hobbimmá válhasson ez a sport). Szóval alábbhagyott a harci kedv. Természetesen ha olyan napom van füstölő kerekekkel közlekedek, a forgalomba. Imádon mások arcán látni a rémületet. Amikor meglátják a számukra teljesen ismeretlen viselkedésű autót és füstöt. A megterhelést is imádja amúgy, de azt is szereti, ha csak óvatosan duruzsoltatod. Az tény hogy ez nem egy V8-as, de a hat hengernek is rendkívüli hangja van. A lámpás versenyzőket bármikor, bármelyik fokozatban alázza. Egyszer maradtam alul, az országúton egy RS6-os kombival szemben. De a két autó nem egy erőkategória.
Na jó ez nem egy versenyautó, ez egy szolid, de elegáns megjelenésű cirkáló. Ha beleülsz burokból szemléled a világot, és látva a többi autóst, autót, már nem fogod többé érteni más miért azokkal jár, miért nem egy BMW-vel. Talán a közlekedés is jobb lehetne, ha mindenki ilyen autókkal járhatna. Na persze hülye gyerekeknek ez nem való. Mert a nagy teljesítmény felelősséggel is jár. Mert ez gyorsan eléri a 100 km-es sebességet, és onnan azért le is kell lassítani ezt a több mint 1,5 tonnát. Erről azért gondoskodtak a mérnökök, hogy kellő méretű acélkorongokkal tudd megállítani. Ha már van egy ilyen autód, és használtan vetted, cseréld ki a féktárcsákat, bámulatos a fékerő. A motor jó. Ha nyomod eszegeti az olajat, két olajcsere között megevett 1 litert, amikor driftelgettem. Normál felhasználás mellett elenyésző, pedig nem egy mai darab. Amikor vezeted, elhiteti veled, hogy a lelke elpusztíthatatlan. Egy dolog van a mit nem bír, ha nem megfelelő a hűtés, mert itt már egy nagy fémtömbről beszélünk. Ha rúgatásra szánod, mindenképpen bővítsd a hűtést, és a szervót külön plusz hűtővel lásd el.
Az enyém egy alapmodellnek mondható, semmi extra, kétzónás digitális automata klíma, 6CD Business fejegység, és itt ki is fújt az extrák listája. (De nevetséges, hogy 17 évvel ezelőtt ez egy alap volt, azonban a nagyobb szériás alsó kategóriákba azóta sem lehet beépíteni, mint alap, miért???)
Mindent összevetve nagyon szeretem, kicsit drága a fenntartása, mert az alkatrészek 60%-át csak a BMW-től tudod beszerezni. Ott a határ a csillagos ég. Az üzemanyagot is szereti, de aki kicsit is ismeri az autókat tudja, nagyobb teljesítményhez több üzemanyag és levegő... kell. Ha normálisan közlekedsz vele, a városban megáll 12 liternél, ha hülye vagy nincs határ. Országúton, autópályán egy kellemes tempóval 10 liter alatt marad. Én napi 40 km ingázom a munkahelyem és otthonom közt, nagyjából 8 literes fogyasztást számolok. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy ezt akkor tudom tartani, ha a forgalommentes időpontokban járok, mert biz egyetlen erősebb előzés is képes ezt az átlagot rongálni. Tudnék még számtalan sok jó tulajdonságáról beszámolni. De nincs ennyi idő. Én javaslom, ha van egy kicsit több pénzed, és évi 400.000 Ft-od + benzin tudsz nélkülözni, mindenképpen ki kell próbálni. ami nagyon fontos, hogy a kaszninak megfelelően erős motorral válaszd. És mindig foglalkozz a motorjával. A külcsín kit érdekel. Egy autóval közlekedni kel hisz az adja az élmény, és ahhoz a motornak duruzsolnia kell.
Negatívumként talán csak a drága fenntartást tudom felhozni, de ha nem lenne rávaló, akkor nem ilyet választok. Ja és az üzemanyag, sose a kocsit hibáztassátok a fogyasztásért. Kit érdekel mennyit eszik, ez nem egy állat, a gond az üzemanyag árakkal és a fizetésekkel van.
Szóval soha nem fogom megbánni, hogy ezt autót vásároltam, bármennyibe is került eddig. Manapság gondolkodom, hogy eladjam, mert bővült a család, és hát két gyerek már lehet sok lesz. De a párom ragaszkodik, és nem engedi az eladást, csak abban az esetben ha hasonló autónk lesz.
Próbáld ki, vannak autók, és vannak a BMW-k.
http://www.youtube.com/watch?v=9J82SGv-FXA
Hibalista
- Alkatrészek: - Önindító - teljes felújítás 20.000 Ft (Polgárautó Bosch) - Akkumulátor - 20.000 Ft - Hátsó fékvezetékek - lyukadás, gyári csövek (hajlítatlan) 5.500 Ft (BMW C-mobil) - Fékek (tárcsa, betétek, szenzor) - 135.000 Ft ATE (UNIX) - Kézifék (Betétek, bowden) - 28.000 Ft (egyéb) - BMW front embléma - 1.500 Ft világítós (Kína, ebay) - Tetőablak csatorna (beázott) - 8.000 Ft (BMW C-mobil) - Egyéb patentok - 25.000 Ft (BMW C-mobil) - Új téli gumi Conti TS830 + felni - 100.000 Ft (Papdi gumiszervíz) - Differenciálmű bontott- 15.000 Ft (E39.hu) - Szervószivattyú - 20.000 Ft (Racing-bazar.hu) - Szilentek (Gólyaláb, kutyacsont - 30.000 Ft (Powerflex) - Kormányösszekötők - 15.000 Ft (Schmiedmann) - Thermosztát - 8.500 Ft (BMW C-mobil) - Váltóolaj Castrol - 9.000 Ft (SINT Kft) - Kerékcsavarok 20 db - 15.000 Ft (BMW C-mobil) - Szelepfedél tömítéscsere (csavarok, gumik...) - 55.000 Ft (BMW C-mobil) - Hűtőcsőcsere 70%-ban - 45.000 Ft (BMW C-mobil) - Olajcserék 10W-60 Castrol Edge sport + szűrő - 22.000 Ft (Sint Kft) - Klíma szűrő - 10.000 Ft (BMW C-mobil) - Üzemanyagszűrő - 5.000 Ft (BMW C-mobil) - BMW Technical Information System szervíz CD - 2.000 Ft (Anglia, Ebay) - Kilincs külső - 3.500 Ft (BMW C-mobil) - Belső kilincs bowden - 5.500 Ft (BMW C-mobil) - Gyertyák (6db) Bosch - 11.000 Ft (Egyéb) - Akkumulátor lefogató lemez - 1.000 Ft (Bontó) - Csomagtér kárpit komplett - 10.000 Ft (Bontó) - Belső lámpa upgrade - 1.000 Ft (Bontó) - Fűthető spriccelők - 1.000 Ft (Bontó) - Thermosztát elosztó cső - 6.500 Ft (Bárdi) - Direktszűrő - 27.000 Ft (K&N, Ebay) - Hátsó gumik 4 szett - 50.000 Ft (Egyéb) - Szívósor tömítések - 14.000 Ft (BMW C-mobil) - Vesék - 5.000 Ft (Bontó) - Küszöblécek - 5.000 Ft (Bontó) - Nívó és karterszelep közti cső - 2.000 Ft (BMW C-mobil) - Belső világítás LEDesítés - 5.000 Ft (Kína, Ebay) - Szervíz költségek: - Futómű beállítás - 3.000 Ft (T+T autószervíz) - Műszaki vizsga - 20.000 Ft (Szekeres 2000 Bt) - Szervíz intervallum kiütés - 3.000 Ft (Sint Kft) - Autómentés tréler Inárcs-Szeged - 30.000 Ft (Suti) - Gumicserék - 25.000 Ft (Fülöpgumi) - A többit mind én javítottam.
Ide hordtam szervizbe
Az udvarunkba
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Puma | Következő autója? | 330 d Touring |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
