Tökéletes teleportáló gép....
Szöveges ítélet
Egy Opel után ültem bele, amely már annyira megbízhatatlan volt, hogy elegem lett belőle. Akkor szerettem bele, mikor az autópályán mindig BMW-t láttam a visszapillantó tükörben. Hát betoltam az Opelt és beszámítattam a bömösbe. Ár alatt 1 misivel jutottam hozzá, bár 260.000 km-el. Mivel a motor, váltó és műszakilag rendben volt, hát megvettem. Elején féltem is, mi lesz ha valami majd elromlik rajta, biztos drága lesz. Hát azóta 4 éve megvan és beleraktam 45.000 km-t, de a kötelező dolgokon kivűl a 4 év alatt maximum 20.000 ft-ot költöttem rá! Kötelező dolgokon értem az olajcseréket, szűrőcseréket, fékbetét cseréket, futómű csere, izzócseréket, gumiabroncsok vételét, új akkumulátor vételét stb. Ami gondom volt vele a 4 év alatt az a hardy tárcsa csere, kb 15.000 ft volt a tárcsa, amit mi beszereltünk, elszakadt a kipörgésgátló bovdenje, pár ezer ft volt a bovden, elektromos hiba, amit haver egy forrasztással megoldotta. Érdekesség képpen vannak olyan hibák, amik idővel elmúllanak, mintha az autónak lenne egy öngyógyulási folyamata! Pl. A ventillátor lapátjánál volt induláskor sikitó hang egy ideig, ami aztán elmúlt, már 2 éve nem jött elő. Néha a kulcs elfordításkor elsőre nem indul az autó, de másodikra mindig. Most egy ideje már ez a probléma is eltűnt.
Számomra a megbízhatóság az egyik legfontosabb dolog, ezért is erről szóltak az eddigiek. Volt már toyotám is, ami szintén nagyon megbízható autó volt, ez a megbízhatóság itt is visszaköszön, csak melette még kényelem, biztonság, gyorsaság, úttartás, anyagminőség, luxus társul.
A fogyasztása: város, országút vegyesen: 9,5-10,5 l, csak város: 13-13,5 l. Steptronic váltóval, melyhez hozzá kell fűznöm, hogy hibátlanul működik. Állítólag jobban sikerült mint a hagyományos automata és a mechanikus váltó.
Gyorsulása tökéletesen elég, 7,5 katalógus szerint. Jobb érték szerintem fölösleges lenne, rugalmasan, gyorsan lehet sávot váltani, előzni.
Kényelme olyan mintha egy csöndes szobában csücsülnél, olyan "mintha karácsony lenne", tökéletes teleportáló gép. Úgy siklik mint egy hajó, vagy olyan mint egy tank. Bár ha a futómű már nem tökéletes, akkor az már érezhető.
Egyszer télen egy kanyarban a jégen megcsúsztam és kb. 50-el beleszálltam egy trafóházba, amit totalcar-ra :) törtem! Bugott mint a bugócsiga a rom. Még benne ültem az autóban és megjelentek szemeim előtt a dollárjelek, gondoltam most biztos trapára törtem az autót! Kiszálltam szemrevételezni és nem hittem a szememnek!!! Az autónak SEMMI baja nem volt!!! Egy japán autó fele ilyen ütközéstől galyra tört volna! Ebben van anyag, nem kell annyira félni, ekkor ébredtem rá, hogy nagyobb biztonságban vagyok mint az olyan autókban, aminek nekidőlsz és hubóg a lemez.
A lényeg, hogy életem eddigi legjobb autója, érdemes ilyet venni, jól sikerült konstrukció, ma már "bagóért" hozzá lehet jutni és szerintem még így is jobban jársz, mint egy szinte új 10-20 misis rosszul sikerült konstrukciós autóval!
Hibalista
- -hardy tárcsa
- -kipörgésgátló bovden
- -apró elektromos hiba
-
Ide hordtam szervizbe
Jó, ha a családban van egy autószerelő...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | opel, toyota | Következő autója? | marad, majd BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
