Többgenerációs sportlimuzin
Szöveges ítélet
A család eleinte japán fan volt szemellenzővel, kivéve a bátyámat, aki amint tehette megvette első autóját egy 97-es E36 320i coupé személyében. Ez után apám kb. két-három hónap múlva cserélte a Toyotáját e46 320d-re, kb. két év múlva, miután összegyűjtöttem egy kis pénzt, megvettem az első autómat, egy M-packetes, manuális váltós 528i-t, négy kipufogóval.
Az autó nem volt valami fényes állapotban, vásárlás előtt megnézettem egy márkaszervízben, kiderült, hogy rommá volt törve, és márkaszervízben kb. 1 milliót kellene ráköltenem, ha tökéletes autót szeretnék. Úgy voltam vele, hogy utaztam 300km-t, és mehetek haza autó nélkül, csakhogy első látásra beleszerelmesedtem és a tulaj 2,850+felnik ára helyett 2,350-ért odaadta, úgyhogy megegyeztünk.
Az első szervíz húzós volt (összes féktárcsa+összes betét, 4 Bilstein lengéscsillapító, kormánymű-felújítás, mindenféle olaj, mindenféle szűrő, gyertyák, a futóművön pár alkatrész: kb.500.000Ft). Persze minden csakis gyári alkatrészből volt, úgyhogy végül nem jártam rosszul. Azóta műszakilag hibátlan, pedig 80,000km-t beletekertem. Ahogy múlott az idő, csak jobban nézett ki. Kapott xenont, faceliftes, ledes, füstszínű hátsó lámpákat, M-mes tükröket, stb.
Amikor el akartam adni tavaly, csak pár érdeklődő volt azon az áron, végül átvette apám:)
Így engedtem is az árból, és a családban maradt, úgyhogy szinte naponta járkálok vele én is. Azért adtam el, mert újítani szerettem volna, és most egy év vegetálás után ismét BMW-tulajjá válok (E65 745i), remélem Ő is ilyen hálás autó lesz. Bárkinek merem ajánlani, de kerüljék a párszázezer Ft-os, rommá tört, leharcolt példányokat, mert azokra lehet költeni rendesen, hogy ilyenek legyenek, mint az enyém.
Fogyasztása lábfüggő, de átlagban 10-11 fölött nem igazán tankoltam úgy, hogy sokat használom városban és nehéz a lábam. A rekordom hosszútávon a soproni BMW-találkozó után Pécsre végig 90-100-as tempóval, néhány előzéssel 6,8l, azt hiszem ez elég jónak számít egy ekkora, ilyen erős autótól:) Normál használattal olyan 8-9 liter az átlagfogyaztás.
Menetteljesítménye nagyon jó, párszor gyorsulgattam vele. (Honda VTI erős ellenfél, de szegény srácnak letörtem a lelkesedését:))
A váltója picit hosszú úton jár, de még ennyi km után is hibátlan, pontos, bírja a gázfröccsös visszaváltást.
Most, 3 év után ismét kellene költeni rá, mert a kipufogója egyre hangosabb (nem gyári, úgy lett szétbuherálva, hogy teljesen M-mesnek nézzen ki, sajnos kiszedték a katalizátorát is), a sárvédőíveken kezd megjelenni a rozsda, mert sajnos nem csinálták meg túl jól a törés után.
Picit zörög a belseje, ez gondolom a törésből és abból adódik, hogy az előző tulaj kicserélte vajbőrösre a teljes belsejét, ezzel sajnos nem tudok mit csinálni. Persze nem kell hatalmas hangzavarra számítani, csak az ember teljes csendet vár egy 5-ös BMW-től a csodás magyar utakon.
Ha valami még eszembe jut, majd írok még.
Hibalista
- Meg kell erőltetnem magam, hogy az elmúlt három év alatt romlott-e el valami rajta... - Megvan: egy csomagtérajtó zárat kellett cserélnem, cseréltem két patentot az egyik ajtón, mert picit elállt+a csomagtérben 2 patent. - Mostanában valami mintha szórakozna, talán a légtömegmérő, vagy benzinpumpa. Két hetente egyszer gázadásnál fél másodpercre megtorpan. Nem foglalkozok vele, amíg ennyiszer fordul elő. - Ezen kívül csak kopóalkatrészek voltak cserélve: 2 helyzetjelző elöl, féktárcsa elöl+betétek.
Ide hordtam szervizbe
Pécsi Gyorsszervíz Kft. Viszonylag gyorsak, tűrhető áron és jó fejek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 745i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
