A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 523iA 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Szanatórium

Szöveges ítélet

Az E39 előtt egy Galantom volt, ismerősök, barátok unszolására váltottam BMW-re. Kézi váltós 528i-t szerettem volna, de gyakorlatilag lehetetlen volt normális állapotút találni elfogadható áron. Kíváncsiságból megnéztem ezt az automata 523-ast mert a képek alapján nagyon rendben volt és mivel élőben is meggyőzött, megvettem -- 2007 májusának végét írtuk ekkor.

Az autóban elég kevés az extra -- a gyári alapfelszereltségen kívül multikormány, "Business RDS" rádiósmagnó és az automata klíma van egyedül feltüntetve az eredeti német szervizkönyben, ami a mai napig megvan hozzá a 4 eredeti gyári kulccsal egyetemben. Tényleg nagyon szép az autó, ismerősök, szerelők is folyton dicsérik, egyáltalán nem látszik rajta a gyártás óta eltelt 15 év és (óra szerint) 276 ezer kilométer, egy nagytakarítás után a belseje mintha új lenne, nincs kiülve, kikopva az ülés, nem karcosak a műanyagok, nem is zörög vagy nyiszog belül semmi, egyedül a kormány bőrözésén látszik, hogy nem szalonautóról van -- idén nyáron újrabőrözés lesz.

Az utastér olyan mint egy szanatórium, amikor beülök és becsukom az ajtót, mintha egy teljesen más világba csöppennék. A mai napig kellemes BMW illat terjeng (nem dohányzó autó volt mindig), a motor halkan duruzsol, a hat hangszórós rádióból szól a zene -- az automata váltó miatt még a dugókat is édeni nyugalomban lehet abszolválni, bár ilyenkor a fogyasztás azért elég durva tud lenni. Városon kívül, országúton, autópályán aztán lehet nyomni neki, a 2,5 literes motor ugyan nem csinál rakétát az üresen 1520 kilós autóból (főleg automata váltóval), de nagyon szép a sorhatos hangja és menni is tud ha kell. Egyszer éjjel a (német :-P ) autópályán kipróbáltam mennyi lehet a vége, 220-ról még gyorsult volna egy picit, de nem forszíroztam tovább. A kényelmes utazósebessége 150-160 km/h, ekkor percenként 2800-3000-et forog a főtengely, szóval még elég csendes, simán lehet az utastérben beszélgetni, zenét hallgatni, hosszú távon se fárasztó. Feltehetőleg ilyen használatra tervezték az autót, 160-as autópályázásnál a fogyasztása 10 liter/100 km körül van, országúton még ennél is alacsonyabb, 8 liter közelébe le lehet vinni.

És akkor jöjjenek a negatívumok: az eltelt évek és felhalmozott tapasztalatok alapján azt kell mondjam, a német autók megbízhatósága csupán mítosz -- az 1989-es gyártású Mitsubishimmel jóval kevesebb probléma volt mint ezzel a 7 évvel fiatalabb BMW-vel. Még szerencse, hogy az E39-es BMW-knek nagyon komoly irodalma van a neten, aki beszél nyelveket, német, angol, amerikai fórumokat túrhat naphosszat, rengeteg leírást, karbantartási meg javítási tippet lehet így összeszedni, de ha valaki csak magyarul tud, az se gond, a www.e39.hu oldalon nagyon segítőkész mindenki és a legtöbb problémára van megoldás.

Nekem ezekre a segítségekre sajnos szükségem is volt mert az autó produkált néhány meghökkentő hibát.

E39-es körökben nagyjából ismert, milyen típushibákra érdemes készülni, az ennyi idős autók közül szinte nincs is olyan, aminek ne cserélték volna a "klímasünijét" vagy a főtengely/vezérműtengely jeladóját legalább egyszer, de az enyém kacifántosabb dolgokat is produkált. Egyszer például menet közben a műszerfal összes mutatója visszaesett 0-ra és nem működött az index sem. Hosszas bogarászás után kiderült, hogy a bal hátsó kerékdob mögött van egy aktív szenes szűrő, amin keresztül az üzemanyag-tartály "lélegezni" tud. Ha ezt a szűrőt nem cserélik rendszeresen, eltömődik, a tankból fogyó benzin helyére pedig nem tud elég gyorsan levegő áramlani. Ilyenkor a benzinpumpa "összeszívja" a műanyag tankot mint valami flakont, a benzinszintmérő hozzáér a benzinpumpához, meghülyül és a műszerfal nem mutat semmit -- na ez történt velem is. Az aktív szenes szűrő cseréje megoldotta a dolgot és szerencsére a műszerfal sem károsodott -- hallottam olyat, hogy egy E38-ban a zárlatos műszerfalon kívül a tankot is cserélni kellett mert ott fémből van és az összeroppanás után úgy is maradt.

Egyszer a vezérműtengely-jeladó hibája miatt nem indult az autó és trélerezni kellett, egyszer az AC pumpa biztosítéka a nagy melegben szabad szemmel nem láthatóan megrepedt, megint tréler, egyszer a vízpumpa adta be az unalmast (M3 bevezetőn, M0 csomópontban), megint jöhetett a tréler hajnali fél 1-kor - az asszonnyal kínunkban már csak röhögtünk. Szóval évi átlagban 1 trélerezés volt eddig :) -- szerencsére sose vidékem vagy külföldön történtek a cikis dolgok, hanem a lakásunk előtt vagy ahhoz közel.

2008-ban kezdődtek a motorproblémák, egyre jobban füstölt és ette az olajat mint az állat, úgyhogy mindenféle varázsszer helyett kapott egy komplett motorfelújítást, összes tömítés, csapágysor, a szelepek több mint felét cserélni kellett, szelepszár-szimmeringek, hengerfej gépmunka, ami kell. Nem volt olcsó, ellenben kurva sokba kerül -- cserébe azóta olyan mint az új, egy deci olajat sem eszik és picit sem füstöl.

2007 telén felújíttattam a kormányművet mert már eléggé odavolt. Az idők során kicseréltem az összes lengéscsillapítót, még a gyáriak voltak bent, úgy látszik ennyit bírnak (250 ezer kilométer körül). A budapesti utak eszik a futóműalkatrészeket is, össze sem tudom számolni, hány lengőkart meg szilentet meg ilyesmit cseréltettem ki 4 év alatt. Nem merem kiszámolni azt sem, mennyit költöttem javításokra, de nem sokkal lehet kevesebb az autó vételáránál (igaz, ebben benne vannak egy őzzel való szerencsétlen találkozás költségei is, bár csak a motorháztetőt meg 1-2 műanyag elemet kellett cserélni, komoly baj nem történt, az autó saját lábon el tudott jönni).

Szóval kell az a szanatórium az E39-hez mert a kisebb és főleg a nagyobb gondjai rettentően idegesítőek :). Cserébe amikor működik, a világ egyik legjobb autója, kényelmes de sportos is, jól pakolható a csomagtere, kortalanul szép a formaterve, és a szerelők szerint az egyik legjobban sikerült BMW az összes közül.

Hibalista

- klímahűtő ventilátor nyomáskapcsolója, utastér fűtőventilátor végfokellenállás ("süni"), vezérműtengely jeladó, kormánymű, lengéscsillapítók, meg még ki tudja mi...

Ide hordtam szervizbe

NT Autó, Budakalász, József Attila utca - gyorsak, készségesek, rendkívül korrektek és értenek a BMW-hez

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Mester Gábor, Gyömrői út - teljes kiszolgálás, reggel házhoz eljön az autóért és ha kész, vissza is hozza, lelkiismeretes, gyors

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 239000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 37000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Galant Következő autója? valószínűleg japán
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)