A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 520d 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Objektív, részletes tapasztalatok, vélemények, nem ömlengés

Szöveges ítélet

Üdvözlöm az olvasókat!

A népítéletem 3részre osztom.
1.bekezdésben az autós előéletem
2.bekezdésben az 520d vásárláskori állapotát mutatom be
3.bekezdésben a keletkezett "hibát", "problémát"

Biztos lennénk néhányan, akik szívesen írnának egy emailt néhány 520d tulajnak, én például az „Éhező munkagép” szerzőjével venném fel a kapcsolatot vagy a "perverz bmw b.zi őszinte vallomása" szerzőjével, ezért ha kérdésetek lesz felém, vagy fogadjátok a kérdéseim, akkor itt lehet elérni: jr.laszlo.takacs kukac gmail. com

1.Első BMW –s élményem egy 320Ci-vel volt, kb. azon tanultam meg vezetni, sajnos egyszer meg is padkáztam keményen, felni kész, lengőkar kész, kerék a kaszniig hatolt, csúnyán viselkedtem.
Ezt követően érdemi autós említésem, hogy egy Toyota Aygora esett a választásom, zsír újonnan, tele „extrákkal”, 2hónapot vártam az autóra, mint egy BMW-re, de a lényeg, hogy az akkori élethelyzetemnek tökéletesen elég volt, azonban a válság és a svájci frank engem is elért, úgyhogy elkezdtem árulni, majd idén (2011)végre el is ment az autó, gond nélkül ki tudtam szállni belőle hitelátvállalással. Közben átalakult az életem, kellett egy kombi, 1-2millióig. Először Mercit néztem, így elkezdtem vadászni a c220 cdi-ket, kombiban, meg az a4-es pd tdiket, hiszen ezek mozogtak 1-1.5 M között. Néhányat ki is próbáltam, amikor is egyszercsak felocsudtam hátrányos helyzetemből, hogy te jó ég, hát én miért gondolkodok ilyen modellekben, hát ennyiért már csak van egy 320d, vagy 520d???!!! Na akkor használtauto.hu, és az első 5ben benne volt ez a sötétkék ritkaság. Kecsón összefutottunk, próba, én meg beleestem abba a hibába, hogy azonnal megszerettem hibái ellenére is. Kb. 1hónapon belül megvettem a vasat. Azért is mertem belevágni az első és egyetlen megtekintett 520d-be, mert ritka volt a szép példány, mint a fehér holló,(2012-ben rákaptak a nepperek is) és elvileg volt előélete. 1.675ért árulták, miközben inkább 2körül mozogtak az áruk, a végén 1.6milláért hoztam el.

2.Az autónak volt szerviz előélete, kaptam gépi és kézi számlákat, munkalapokat, de konkrét szervizfüzetet nem. Az autón elvileg a bal első lengéscsillapítót kellett csak cserélni, de végül az egész első futómű ki lett cserélve, ez kb. 150.000volt munkadíjjal, ami azért korrekt, mert az a4-be ez 200.000 lett volna, állítólag, a szerelő szerint.
Volt egy olajcserém, szűrőkkel, castrol, stb. és nem a legolcsóbb szűrőkkel kb. 25.000forint volt a szerviz, ennyi volt az 1.0-ás toyotámra is. Nyilván tudni kell, hogy hol szerezzünk be olajat, szűrőt.

3.Az első gond:
2011, reggel beülök, indul, elmegyek A-ba, iszok egy kávét, mennék tovább, beülök, indít-gyújtás, egy kattanás a motortérből se kép-se hang, se egy deka áram. Nahh, kezdi, elektromos gondok. Oké, kiszállok, motorháztető nyit, mivel elektromos a hátulja, de még a hátsó ablak is, nem nyit, oké, bemászok, vésznyitó kihúz, akksit megtekintem, jónak tűnik, le van rögzítve, decemberi, fél éves, még garanciális az, soha hozzá nem nyúltam. Haver jön, bikapontok a motortérben, visszajön az áram, indításra annyit csinál, hogy kattog a motortérben valami, szerintem a bendix, önindító szarakszik, vagy felakadt a szénkefe, vagy a tököm tudja mi. Haver elmegy a fabiajaval, meg a kis akksijával, jön a 320d-s haver, neki nagy akksija van, majd az, bika, semmi, kattog tovább. Lecsukjuk, arrébb toljuk, 3napig rohad a napon. De előtte kiveszem a 80Ah-s akksit, valami medve van rajta, pesten vették, ott garis, köszi, mivel küldjem fel? Postával grammra mérve??? Ráteszem a töltőre, 2napig tölti, a töltő még mindig nem zöld, csak sárga, mindegy, leveszem, Bebaszom a csomagtartóba az akksit, rákötöm, na mondom mégegypróba, hát beindult….áhh, csak lemerült a féléves 80Ah-s garis pesti akksi. Két hétig gondtalanul használtam, egy másik városban tartózkodtam, beülök, indít MEGINT! Se kép se hang. Kulcs visszaállít, mégegyszer ráfordítom, haloványan van olaj, meg akksi, meg abs lámpám, de most nem kattog, csak meg sem szólal. Oké, idegességemben hátramászok, szétkapom a falat, nyilván a tálcától nehezebben férek oda, ráadásul az akksi fölött van egy gyári nokia ( a szerelő szerint) „mélynyomó”, amit bemászva csak magad felé tudsz nyitni, de akkor meg nem férsz az akksihoz. Képzeljétek el ezt úgy, hogy tele van a kocsi, csomagtartó, meg az ülések. Akkor mit csinálsz???Kipakolod az esőre a szállítmányt? Nyakamban lóg a kulcs, megnyomom a csomiajtót próba képpen, hát kinyílik. Baszod, beülök, indul. Anyád. Útközben megállok autóvillamosnál, szerinte nincs rendesen ráhúzva az akksisaru. LEGYEN ÍGY! Azóta még semmi ilyen….Lehet egy nyest szétrágott néhány kábelt, a magyar utak meg tesznek róla, hogy néha van áram, néha nincs?
Ha valaki sejti, hogy ez miért van, lehetett, vagy hallott hasonlóról, akkor legalább iránypontnak jó lenne néhány ötlet, fent van a mailcímem küldjétek lécci. Kicsit félek, hogy ha csak akksira gyanakszunk elmegyünk a lényeg mellett, most 2012.dec, még mindig semmi gond azóta se az akksi témával.

2012 januárban az olajcserés szervíz alkalmával gázolajszűrőt és kartellgázszűrőt is cseréltettem, bár az előző (nem tudom volt e valaha kicserélve) szűrő is elég tisztának tűnt számomra. Hibaüzenetet az autó sem a fedélzeten, sem a hibatároló során nem ír ki.

2012.nov.-ben:

Először is el kezdtem tapasztalni, hogy a turbó az 1500 környéki fordulat helyett 2200-nál fejti ki hatását. Igaz, látható már 1 éve egy kis olajfolyás a turbó környékén, nemtom, hogy az vezet e idáig...

Ezt a tapasztalatot követően, egy hét múlva üzemmeleg motorral történt indulást követően arra lettem figyelmes, hogy a gázpedál teljes mértékben történő lenyomás után is alig akart kuplungolva elindulni az autó, minden fokozatban 2.2-es fordulat fölé kellett taposnom az autót, hogy a következő fokozatba tehessem. Ezt követően úgy jöttem haza 110-120-as sebességgel, hogy ez a fordulat alá nem engedhettem az autót, azonban így is szaggatva, dadogva jutottam vele haza. Az autó 1000-2000-es fordulat közötti tartományban bármelyik fokozatban olyan dadogást művelt, hogy még a tempomatot is kidobta. Talán az autó hangja is megváltozott kissé. Ezt követően másnap reggel, amikor elvittem a gyorsszervizembe, ahol olajcsere, futómű javítást szoktunk végezni rajta (egyébként nem foglalkoznak probléma kiderítésével) az indításkor arra lettem figyelmes, hogy az "üzemanyagszivattyú" nem 2 másodpercig dolgozik gyújtás ráadását követően, hanem folyamatosan, míg be nem indítom az autót, bár gondolom indítást követően a hang nem szűnik meg, csak a motorzaj elnyomja.

Egy szegedi bosch szervízbe került az autó, ahol a szervizes elmondása szerint légtömegmérő lesz a hiba oka. Megtörtént a csere, bár a gyári bosch-ra most nem futotta, így egy meat és dori olasz új légtömegmérő került bele.
Az autón semmi nem változott, de a munkadíjat azért elkérte, most pedig van feltehetően 2db légtömegmérőm. Pöttyet ideges vagyok.

Ezt követően az autó most már alapjáraton is dadog meghatározott ismétlődő periodikusság szerint.

Az említett 1000-2000-es fordulat felett pedig olyan feketét füstől, amikor a turbó elkezd (mostanában 2200-nál) tolni, hogy beborul az utca.

Jólvan, elvittem egy másik szerelőhöz Szeged mellett, ajánlásra, aki viszont 3nap alatt alkatrész csere nélkül megoldotta a problémát 35ezresből, azonban nem árulja el mi volt a baja. Hmm..érdekes üzleti filozófia, mindegy, megy az autó.

Amúgy imádom, mindig várom, hogy menjek vele, városban szar, nem tudod kihasználni, de országúton, pályán egy álom, 140-nel suhansz és normál hangerőn beszélgetsz, tényleg sokan lemennek előled és elengednek, és ez jó, mert haladsz, nyugodtan, kiegyensúlyozottan, nem faszomkodnak előtted, hanem engedheted a tempomattal.
Fogyasztási átlag: 6.5liter, városban 7.5, országút, 95tel tempomat 4.5liter. Gyorsan bemelegszik az autó, télen is pöcröf indul, nincs vele gond. És kombi, minden belefér, de komolyan. Csak ajánlani tudom, tudtam hogy jó lesz, de hogy ennyire? Például kuplung szett olcsóbb hozzá, mint egy 1.6os astrahoz, vagy focushoz kell…hát ennyi…

Hibalista

- még semmi komoly...

Ide hordtam szervizbe

Domokos autószervíz Békés, sima futóműgondok és olajcsere volt. 2011 óta Viktor, Szeged, hibátlan!

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Rémiás Norbert autóvillamosság, csak néhány ötletet adott, azok jók voltak. Amúgy Novoth Tibi lesz a gyógyír mindenre...

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Aygo, meg előtte 320Ci Következő autója? automata...e39 530d, X5...f01, f10....
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)