Méltóságteljes öregedés
Szöveges ítélet
Ez egy szerelmi történet volt(marad is), ami 8 éves koromban történt/kezdődött. A család egy autószerető família, így már gyerekként apám 80-90-es éveiben félretett autós újságait nézegettem a bölcsőből kikelve.
Az 1998-as "Sport Auto" egyik számában bemutatásra került az E39 M5-ös Bmw, és akkor 8 évesen szerelmbe estem a formába. Telt az idő, az ember gondolkodása mindíg változik, de azaz újság 1-2 év kihagyásokkal újra és újra a kezembe került és felkerestem azt a pár oldalt.
Vétel: 24 évesen, hozzá teszem apuci segítsége nélkül megvettem az autót. Fogtam a haverokat és a feleségemet, és irány németország, pár címmel a zsebünkben. Sikerült a vétel, 200e km-es autó, vezetett szervízkönyv, első tulajdonostól. Kicsit el is érzékenyült az emberünk, tudtam, jó vétel volt.
Kezdem a rosszal, essünk túl rajta: Hazahozatalt követően 2 héttel megadta magát az ülés alatti gázolaj szivattyú, gondolom nem tetszett neki a Magyar valóság, de rendes volt, a ház előtt nem indult be. A futómű valami isteni, imádom, de muszáj a rossz menüpontba sorolnom, mivel ezek az "utak" egy év alatt kinyírták. Ezen sorok után 10 percig csak nézegetem a képernyőt, de nem jut eszembe orbitális hiba, vagy bármi más ami miatt kellene ide fírkanti, úgyhogy ENNYI.
Minden más: Eddig 60 ezer km-t tettünk meg együtt, ebből sok a nyaralás, az egy segges 5-600 km-es utak, de soha nem hagyott ott, soha nem köhögött bármi miatt is. Hál' Istennek nagyon szép állapotában jutottam hozzá, semmi kopás a beltérben, vigyázva volt rá. Felsszereltsége Exclusiv Edition, Faceliftes változat. Szürke fullbőr, napfénytető, rolók, maszírozós-memóriás ülések és manuális váltó.
Imádom a beltér minőségét, hiába, hogy lassan 20 éves(úristen), de valami fenomenális. A 90%-a valami puha, jó fogású műanyag-gumi keverék, az ajtókban levő fakkok mind szövetborításúak, semmi nem zörög-csörög és reggel az autóba beszálva finom bmw illat van :). A kormány forgatása egy kicsit keményebb mint a megszokott szervó, de szeretem. A kézifék típus betegség, szét kell szedni a hátsó dobot, ami egyben a féktárcsa is, és szépen rendbe kell rakni, tele van apró fém alkatrészekkel.(én homokszórtam és festettem mindent), utána tökéletes. A futómű, mint mondtam isteni, de költeni kell rá. Fék átlagos, nem mondanám hiper-szupernek,(mindenféle tuning szarokat nem próbáltam idáig, csak gyárit), de egyébként nincs vele baj, egyszer 180-ról kellett a pályán 80-ra lassítani, a hátsó kerekek már a "levegőben" voltak, de szépen dolgozott, nem húzott jobbra-balra, nem akart kitörni, az elektronika segít. A DSC isteni, ha nem akarunk egy picit szerepelni a haverok előtt csak gyórsan, lendületesen haladni akár havas-vizes úton, mindíg segít, nem hagy leesni az útról, szeretem.
A zajszigetelés nagyon jó, az egész kasztni összerakása arról árúlkodik, hogy ezt még autónak szánták. Maga az ajtónak a ki-be nyitása, mintha egy vaskaput mozgatnánk, biztonság érzetet ad. Mamikám öreg Swiftjére néhe rácsodálkozom, mikor beszállok, a bmw-hez képest mintha valami pillecukrot szorongatnék.
Később fojtatom az irományt, köszi, ha elolvastad....
Hibalista
- Ülés alatti üzemanyag szivattyú - 15-20ezer Ft.
Ide hordtam szervizbe
Egy barátom, Márió, Környéről. Precíz, pontos, mindíg minden a helyére kerül!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Saját magam, olajcserék, szűrőcserék kisebb dolgok.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf II (1.9 Tdi) hihihi :) | Következő autója? | E61 Facelift |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
