A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 525tds 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

megfizethető erő és luxus (azért nem Astra árban van)

Szöveges ítélet

Az autót 300000 km-rel vettem szép állapotban -két horpadást kivéve-, ami nagyon ritka, kb. húsz másikat néztem meg, mire ezt megtaláltam. Alufelni nem volt rajta, egyszerű fehér színe van, és az első darabok egyike volt(´96 májusi), de ezeken kívül minden rendben volt vele. Jól extrázott változat: fűthető bőr nincs, de van kétzónás klíma, tempomat, multikormány, gyári riasztó, nagy board-computer, elektromos hátsó roló, meg sok apróság. Hamar megértettem, miért szeretik olyan sokan a BMW-ket. Ezernyi apróság van benne, ami megkönnyíti az ember életét. Azóta sok pénz ráment, de nem magasak az alkatrész árak és nem is kell sok. Nekem nagyon gyorsan kijött két típushiba: meghalt az adagoló és a hátsó roló. A roló nagyon drága, azóta sem cseréltem ki, az adagolóval viszont vigyázni kell, buktam rajta 60 ezer forintot, pedig az eredeti is jó volt, csak be kellett volna állítani. Sajnos a magyar szerelők nincsenek a helyzet magaslatán. Nem tudják, mi a baj, de nem vallják be. A teljes vezérlést is kicseréltettem, állítólag nem is lett volna olyan fontos. Nekem anyagárban csinálták, 100000 Ft volt. Rakattam bele egy jó chip-et, ezzel elértem kb. 160 Le-t. Mostmár jól megy, de senkinek ne legyenek illúziói, ez egy előkamrás ősdízel, nem bírja a hajtást. A chip azért kellett, hogy az én nyugodt tempómmal 70% várossal 8 literről lemenjen a fogyasztás 7.5-re. Ez sikerült, és ha kell, megy mint a barom. Két alapvető probléma van a kocsival: 5 sebességes a váltó, ezért pályán 130-nál 2900-at forog és 7.2 litert fogyaszt, ami nekem nagyon fáj(főleg egy BMW-től). A másik a turbó, sajnos nem változó geometriás, ezért 2500-as fordulatig 1.0-s Corsa-val sem lehet versenyezni, utána meg mintha seggbe rúgták volna. Ez kissé kényelmetlen és nem lehet vele semmit csinálni. Illetve lehet, de egy 1.7 milliós autóra nem költ az ember további 6-800 ezret, hogy kellemesebben adja le a nyomatékot. A kipörgésgátló kikapcsolható, de ez nem az az autó, ahol érdemes. Gyenge is, nem bírja a hajtást és speer diffi sincs. Olyankor viszon jó, ha van, amikor nedves úton kanyarban elérem azt a bizonyos fordulatszámot és már megy is a fara kifelé, de az elektronika megfogja. Amúgy télen is vezethető, nem rosszindulatú. A futómű nagyon jó, érezni, hogy van benne anyag, az utastérben csend van, nem csörög semmi. Hibáival együtt ez egy nagyon jó autó. A fogyasztás nagyon lábfügő. Passau-Prága útvonalon (nem pályán) 6 liter volt, télen 100% város, főleg hidegen 9.5. De dízel létére hajtva szerintem megenné a 13-at gond nélkül. A tanácsom: ha valaki szép, jó, nagy és fényűző autót szeretne venni, aminek lelke is van, vegyen E39-et. De ha csak egy jó kocsit akar, vegyen régi A6-ot öthengeres TDi-vel, az ronda és nem valami szívhez szóló autó, de jobb a tds motoros BMW-nél. Mindkettőre igaz, hogy nagyon kevés a jó állapotú, ezért jól meg kell nézni őket. Kicsit hosszú lett és valószínűleg sok fontos dolgot kihagytam, azért remélem, segít a választásban.

Hibalista

- adagoló, kopó alkatrészek
- Update:tényleg jó példányt fogtam ki, mert a kezdeti alkatrészcserék óta megbízhatóan üzemel, jól megy, keveset fogyaszt(nyáron 6.8) és egy gramm olajat nem eszik két olajcsere(10000km) közt. Azért nem felejtem el a kerskedőnek, hogy rögtön az elején százezreket kellett rá költenem.
- Update2: sikerült megcsináltatni a horpadást és a hátsó rolót, már csak a kormányt kellene bőröztetni, mert sajnos elég kopott.

Ide hordtam szervizbe

Feleségem munkahelye(műhely) - magamtól soha el nem vinném oda, de így ingyen szerelik

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 300000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? V40-1.9dci Következő autója? Audi S8(álmomban), BMW 525d E39
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)