A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 525 DA 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

Majmot az vegyen, akinek futja banánra is

Szöveges ítélet

A világ egyik legjobb autója a közép kategóriában, ha nem a legjobb. Markáns image-e van. Ha ilyet veszel igen hamar észreveszed az irígyeket, még a jó barátaid sem igazán őszintén örülnek veled az új szerzeményednek. (Ha csak nem tartoznak ők is a BMW kaszthoz...) Pedig az enyém ára kb. annyi volt, mint egy Suzuki SX4-é két kerék hajtással.
Sokan szeretik - és nem ok nélkül. Megy, mint a golyó, tele extrával. (a sötétedő tükörtől a nagyon jó autómata váltón át a telfonig) Karizmatikus nagyvas. Ebben tényleg nem érzed meg az egy nap levezetett kilométereket. Osztályon felüli futómű, kényelmes belső. Ott érzi magát elemében, ahol az autók nagy része már a teljesítménye határait feszegeti.
Nem akarom túlfényezni, de nagyon kitalálták a bajorok.

Sanos van néhány dolog, ami a fentieket beárnyékolja:
Eszement fenntartási költség. Néhány példa: Olajcsere baráti szerelőnél, 40 % kedvezménnyel vásárolt olajjal és szürővel: 30 000 Ft. (Eddigi autóimnál 13-15 e Ft megállította.) Ez utóbbi után jelentős vigasztalást jelentett, amikor egy barátom e számok hallatán elmesélte, hogy az újan vett dízel 5-ös MAZDA első szervize (a részecske szűrő miatti spéci olaj miatt) 60 e Ft (hatvanezer forint) volt.
A múltkor a nem sokára meghallni készülő turbóval ijesztettek meg szakszervízben. Változó geometriás turbó, elméletileg nem újítható fel, 240 + munkadíj volt a legjobb ajánlat a cserére, de ehhez jön még 40-50 e Ft értékben az ilyenkor kötelező olajcsere és egyéb kisebb alkatrészek cseréje, mint pl a turbóhoz vezető olajcső. Szerencsére az egyébként kisebb mértékű olajfogyasztást a 10 e Ft-os kartergáz szűrő csere megállította, a turbóért pedig azóta sem nem jött el a kaszás...
Fékjavítás 100 e Ft alatt nem úszható meg, mert csak a gyári (vagy a gyári beszállítótól származó, gyárival közel azonos árú) fékalkatrészt viseli el.

Nagyon nem városi autó: Városban 1800 motorfordulat alatt el lehet vele járni, bár érezni, hogy nagyon nem erre as fordulatszám- és sebbeségtartományra tervezték. Ha városban tankoláskor lenullázom a computert és utána nem megyek egy darabig országútra v. pályára 11-12 liter körül mutat. (igaz elsősorban belvárosi forgaloban) A múltkor viszont végig 150-160 tempóban teljesített BP-Miskolc út előtt tankoltam és az átlag 7,3 -ra adódott. Nagy átlagban 8,5 körül jön ki.

Téli vezetés: Havon horror. Bár szeretek havon is tempósan közlekedni, de azt nehezen viselem, hogy az 5-ös havon nehezen használható és szinte kiszámíthatatlan. Az előző 98-as évjáratú, Merci C 220 CDI kombi autómatával soha nem volt gondom, pedig nem is volt benne DSC/ESP csak egy mezei kipörgésgátló és téli fokozatban 2. fokozatból induló váltó. A BMW viszont havas úton még DSC-vel is eléggé tréfás. Közel minden elindulás rákormányzást igényel, mert a fara megindul oldalra. Néha teljesen váratlanul, gázadás nélkül közepes sebességű havas kanyarban képes elindulni a fara keresztbe, a dsc meg próbál korrigálni. Még ha hatásos is a dsc, a fizikai törvényeket nem lehet átugrani. Sajnos az autó súlyelosztása nem igazán teszi alkalmassá havas útviszonyokra. Még valami: a Mercin egy olcsó Matador téli gumi volt, a BMW-re pedig egy UG7 Goodyeart tettem fel, ami tesztgyőztes, és havon különösen jól teljesít.
További árnyoldala, hogy az ember jó eséllyel fut korábban törött és/vagy leharcolt, sokat futott példányba.

Van 1-2 olyan speciális alkatrész, amit ha nem cserélsz ki, komoly gondot okozhat. Pl: a 10 e Ft-os kartergáz-szűrő csere elmulasztása kinyírhatja a turbót. Az automata váltó olajcsere kihagyása tönkre teheti az egész váltót. (A BMW szalon szerint hivatalosan "örök olaj" van a váltóban, valójában 70-100 e Km után cserélni kell.)

Összességében: Nagyon jó kocsi, de ha csak nem vagy igazi BMW fun, nem ajánlom a 525D vásárlását. Akkor is csak abban az esetben, ha 1-2-3 százezer forint előre nem tervezhető javítás nem okoz komoly gondot. (+ ha van türelmed 20-30 példányt megnézni a vásárlás előtt)
Én a téli közlekedés + a magas szervíz költségek miatt valszeg tavasszal eladom.

Hibalista

- Vásárlás utáni átvizsgálás közel 300 000 Ft volt (olajcsere motor + váltó, váltó vezérlő panel takarítása, szűrők, generátorszíj, vízmumpa)
- 2. olajcsere: 30 000 Ft (amiből csak 3000 volt a munkadíj)
- A hozzá való nem is gyári, hanem csak Valeo abéaktörlőlapát 14 e Ft. a bal oldali lapát 64 cm, bevásrló központban nincs ilyen...
-

Ide hordtam szervizbe

Több helyen jártam, de a igazán jó szerelőt Miskolcon nem találtam. (Szerncsére kontárba sem botlottam.)
A Wallishoz tartozó miskolci Szinva Motorba az árak miatt csak diagnosztikai vizsgálatra vittem be, ott megfelelő kiszolgálást kaptam.
Igazán jó és korrekt áron dolgozó szerlőt nem könnyű találni. Valahol a computert sem tudták kiolvasni, pedig hivatalos friss Bosch szoftver volt a szervízben...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? c220 CDI kombi Következő autója? c220 cdi kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)