Majmot az vegyen, akinek futja banánra is
Szöveges ítélet
A világ egyik legjobb autója a közép kategóriában, ha nem a legjobb. Markáns image-e van. Ha ilyet veszel igen hamar észreveszed az irígyeket, még a jó barátaid sem igazán őszintén örülnek veled az új szerzeményednek. (Ha csak nem tartoznak ők is a BMW kaszthoz...) Pedig az enyém ára kb. annyi volt, mint egy Suzuki SX4-é két kerék hajtással.
Sokan szeretik - és nem ok nélkül. Megy, mint a golyó, tele extrával. (a sötétedő tükörtől a nagyon jó autómata váltón át a telfonig) Karizmatikus nagyvas. Ebben tényleg nem érzed meg az egy nap levezetett kilométereket. Osztályon felüli futómű, kényelmes belső. Ott érzi magát elemében, ahol az autók nagy része már a teljesítménye határait feszegeti.
Nem akarom túlfényezni, de nagyon kitalálták a bajorok.
Sanos van néhány dolog, ami a fentieket beárnyékolja:
Eszement fenntartási költség. Néhány példa: Olajcsere baráti szerelőnél, 40 % kedvezménnyel vásárolt olajjal és szürővel: 30 000 Ft. (Eddigi autóimnál 13-15 e Ft megállította.) Ez utóbbi után jelentős vigasztalást jelentett, amikor egy barátom e számok hallatán elmesélte, hogy az újan vett dízel 5-ös MAZDA első szervize (a részecske szűrő miatti spéci olaj miatt) 60 e Ft (hatvanezer forint) volt.
A múltkor a nem sokára meghallni készülő turbóval ijesztettek meg szakszervízben. Változó geometriás turbó, elméletileg nem újítható fel, 240 + munkadíj volt a legjobb ajánlat a cserére, de ehhez jön még 40-50 e Ft értékben az ilyenkor kötelező olajcsere és egyéb kisebb alkatrészek cseréje, mint pl a turbóhoz vezető olajcső. Szerencsére az egyébként kisebb mértékű olajfogyasztást a 10 e Ft-os kartergáz szűrő csere megállította, a turbóért pedig azóta sem nem jött el a kaszás...
Fékjavítás 100 e Ft alatt nem úszható meg, mert csak a gyári (vagy a gyári beszállítótól származó, gyárival közel azonos árú) fékalkatrészt viseli el.
Nagyon nem városi autó: Városban 1800 motorfordulat alatt el lehet vele járni, bár érezni, hogy nagyon nem erre as fordulatszám- és sebbeségtartományra tervezték. Ha városban tankoláskor lenullázom a computert és utána nem megyek egy darabig országútra v. pályára 11-12 liter körül mutat. (igaz elsősorban belvárosi forgaloban) A múltkor viszont végig 150-160 tempóban teljesített BP-Miskolc út előtt tankoltam és az átlag 7,3 -ra adódott. Nagy átlagban 8,5 körül jön ki.
Téli vezetés: Havon horror. Bár szeretek havon is tempósan közlekedni, de azt nehezen viselem, hogy az 5-ös havon nehezen használható és szinte kiszámíthatatlan. Az előző 98-as évjáratú, Merci C 220 CDI kombi autómatával soha nem volt gondom, pedig nem is volt benne DSC/ESP csak egy mezei kipörgésgátló és téli fokozatban 2. fokozatból induló váltó. A BMW viszont havas úton még DSC-vel is eléggé tréfás. Közel minden elindulás rákormányzást igényel, mert a fara megindul oldalra. Néha teljesen váratlanul, gázadás nélkül közepes sebességű havas kanyarban képes elindulni a fara keresztbe, a dsc meg próbál korrigálni. Még ha hatásos is a dsc, a fizikai törvényeket nem lehet átugrani. Sajnos az autó súlyelosztása nem igazán teszi alkalmassá havas útviszonyokra. Még valami: a Mercin egy olcsó Matador téli gumi volt, a BMW-re pedig egy UG7 Goodyeart tettem fel, ami tesztgyőztes, és havon különösen jól teljesít.
További árnyoldala, hogy az ember jó eséllyel fut korábban törött és/vagy leharcolt, sokat futott példányba.
Van 1-2 olyan speciális alkatrész, amit ha nem cserélsz ki, komoly gondot okozhat. Pl: a 10 e Ft-os kartergáz-szűrő csere elmulasztása kinyírhatja a turbót. Az automata váltó olajcsere kihagyása tönkre teheti az egész váltót. (A BMW szalon szerint hivatalosan "örök olaj" van a váltóban, valójában 70-100 e Km után cserélni kell.)
Összességében: Nagyon jó kocsi, de ha csak nem vagy igazi BMW fun, nem ajánlom a 525D vásárlását. Akkor is csak abban az esetben, ha 1-2-3 százezer forint előre nem tervezhető javítás nem okoz komoly gondot. (+ ha van türelmed 20-30 példányt megnézni a vásárlás előtt)
Én a téli közlekedés + a magas szervíz költségek miatt valszeg tavasszal eladom.
Hibalista
- Vásárlás utáni átvizsgálás közel 300 000 Ft volt (olajcsere motor + váltó, váltó vezérlő panel takarítása, szűrők, generátorszíj, vízmumpa)
- 2. olajcsere: 30 000 Ft (amiből csak 3000 volt a munkadíj)
- A hozzá való nem is gyári, hanem csak Valeo abéaktörlőlapát 14 e Ft. a bal oldali lapát 64 cm, bevásrló központban nincs ilyen...
-
Ide hordtam szervizbe
Több helyen jártam, de a igazán jó szerelőt Miskolcon nem találtam. (Szerncsére kontárba sem botlottam.)
A Wallishoz tartozó miskolci Szinva Motorba az árak miatt csak diagnosztikai vizsgálatra vittem be, ott megfelelő kiszolgálást kaptam.
Igazán jó és korrekt áron dolgozó szerlőt nem könnyű találni. Valahol a computert sem tudták kiolvasni, pedig hivatalos friss Bosch szoftver volt a szervízben...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | c220 CDI kombi | Következő autója? | c220 cdi kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
