Luxus-sport-családi-limuzin
Szöveges ítélet
Hát nehéz megfogalmazni, hogy milyen kategória. Arra mindig ügyeltem, hogy jól pakolható, nagy köbcentis, és 150 lóerőnél erősebb autóim legyenek, de eddig ez a csúcs. A csomagtartója kisebb, mint egy B5 Passat kombinak, de azért lényegesen jobb, mint egy lépcsős hátúnak. A 3l-es soros dízel sokkal finomabban jár, mint a 2,5-ös V6-os Audi/VW motor. Erős gyorsításkor felüvölt a motor, ami külön tetszik, de pl. 200-as tempónál halkan lehet beszélgetni az utastérben. A nyomaték és a 200 lóerő elég meggyőző, főleg, ha hátsó kerék hajtással párosul. Sokan emlegették a "BMW fílinget", és most már értem is, hogy miért. Egyáltalán nem kell félni a hátó kerék hajtástól, annyi benne az elektronika, hogy ha minden 3 betűs rövidítés be van kapcsolva, képtelen vagyok keresztbe rakni a kocsit. Viszont gyorsulásnél olyan, mintha egy villanymotor tolná. Technikailag az a magyarázat, hogy a 50/50%-os súlyelosztás gyorsulásnál hátrabillen, és úgy leszorítja a hátsó (hajtott) kerekeket, hogy képtelenség lenne megnyikkantani. Mind a 200 lóerő és mittomén hányszáz nyútonméter a 2 db 235-ös keréken az aszfaltot tépi. Hatalmas élmény. Egyéb: kényelem nagyon jó elöl. Hátul kisebb mint a példaként említett Passat. A pilótaülésben viszont igen jó lenni. Minden kézre áll, a vajbőr és a fabetét luxust kölcsönöz, az automata váltó bámulatosan jól hangolt, soha nem használtam még kézi üzemmódban. Van benne TV meg CD-tár, meg egy legendásan sz@r hifi. Kicsi hangszórók, mély semmi, magas itt-ott, dinamika zéró. Megoldás: kikapcsolod, és nyomsz egy padlót.
A megbízhatóságról nehéz véleményt alkotni. Aki évi 5000 km-t megy, annak minden autó megbízható, mert féket is csak 10 évente cserél. Én megyek évi 50.000-et. Persze, hogy van baj a kocsival. Komolyabb csak az AC pumpa volt, ami beszart (kb. 140eFt volt a 2 pumpa munkadíjjal). A futómű nem Mo-ra való, ezért már kb. 200e-t ráköltöttem, minden mozgó alkatrészt kicseréltem benne. Magyarázat: van a kocsiban 180ekm, szerintem már ráfért. Amúgy meg közel 2 tonna. (Milyen lehet egy Astra gyári futómű 180ekm-nél???)
Nyilván egy 4-5 millás autó nem annak való, aki kölcsönt vesz fel egy 100-200 ezres szervíznél. Ez benne van. De lehet az autót szeretni, és szerintem ha jól utána számolunk: egy új 3-4 miliós autó pont ennyibe kerül havonta (értékvesztés, gyári szervíz, hitel, stb.). És mit kapsz 3-4 milláért szalonból??? Egy rakás sz@rt, műanyagot és vásznat, garancia időben cserélendő főalkatrészeket...
Hibalista
- - fékbetétek és tárcsák
- - komplett első futómű (lengőkarok, stab rudak)
- - AC pumpa 2 db
Ide hordtam szervizbe
- maszek a XVI. ker-ben
- M3Box
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat 2,5 TDI | Következő autója? | még nemtom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
