A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 530DA 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Luxus-sport-családi-limuzin

Szöveges ítélet

Hát nehéz megfogalmazni, hogy milyen kategória. Arra mindig ügyeltem, hogy jól pakolható, nagy köbcentis, és 150 lóerőnél erősebb autóim legyenek, de eddig ez a csúcs. A csomagtartója kisebb, mint egy B5 Passat kombinak, de azért lényegesen jobb, mint egy lépcsős hátúnak. A 3l-es soros dízel sokkal finomabban jár, mint a 2,5-ös V6-os Audi/VW motor. Erős gyorsításkor felüvölt a motor, ami külön tetszik, de pl. 200-as tempónál halkan lehet beszélgetni az utastérben. A nyomaték és a 200 lóerő elég meggyőző, főleg, ha hátsó kerék hajtással párosul. Sokan emlegették a "BMW fílinget", és most már értem is, hogy miért. Egyáltalán nem kell félni a hátó kerék hajtástól, annyi benne az elektronika, hogy ha minden 3 betűs rövidítés be van kapcsolva, képtelen vagyok keresztbe rakni a kocsit. Viszont gyorsulásnél olyan, mintha egy villanymotor tolná. Technikailag az a magyarázat, hogy a 50/50%-os súlyelosztás gyorsulásnál hátrabillen, és úgy leszorítja a hátsó (hajtott) kerekeket, hogy képtelenség lenne megnyikkantani. Mind a 200 lóerő és mittomén hányszáz nyútonméter a 2 db 235-ös keréken az aszfaltot tépi. Hatalmas élmény. Egyéb: kényelem nagyon jó elöl. Hátul kisebb mint a példaként említett Passat. A pilótaülésben viszont igen jó lenni. Minden kézre áll, a vajbőr és a fabetét luxust kölcsönöz, az automata váltó bámulatosan jól hangolt, soha nem használtam még kézi üzemmódban. Van benne TV meg CD-tár, meg egy legendásan sz@r hifi. Kicsi hangszórók, mély semmi, magas itt-ott, dinamika zéró. Megoldás: kikapcsolod, és nyomsz egy padlót.

A megbízhatóságról nehéz véleményt alkotni. Aki évi 5000 km-t megy, annak minden autó megbízható, mert féket is csak 10 évente cserél. Én megyek évi 50.000-et. Persze, hogy van baj a kocsival. Komolyabb csak az AC pumpa volt, ami beszart (kb. 140eFt volt a 2 pumpa munkadíjjal). A futómű nem Mo-ra való, ezért már kb. 200e-t ráköltöttem, minden mozgó alkatrészt kicseréltem benne. Magyarázat: van a kocsiban 180ekm, szerintem már ráfért. Amúgy meg közel 2 tonna. (Milyen lehet egy Astra gyári futómű 180ekm-nél???)

Nyilván egy 4-5 millás autó nem annak való, aki kölcsönt vesz fel egy 100-200 ezres szervíznél. Ez benne van. De lehet az autót szeretni, és szerintem ha jól utána számolunk: egy új 3-4 miliós autó pont ennyibe kerül havonta (értékvesztés, gyári szervíz, hitel, stb.). És mit kapsz 3-4 milláért szalonból??? Egy rakás sz@rt, műanyagot és vásznat, garancia időben cserélendő főalkatrészeket...

Hibalista

- - fékbetétek és tárcsák
- - komplett első futómű (lengőkarok, stab rudak)
- - AC pumpa 2 db

Ide hordtam szervizbe

- maszek a XVI. ker-ben
- M3Box

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat 2,5 TDI Következő autója? még nemtom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)