Legjobb - gyors, kényelmes, elegáns, biztonságos, mindenes, relatíve olcsón
Szöveges ítélet
5 éve vettem, 10 évesen (egy ismerősöm a Wallisnál vette 99-ben). Az elmúlt 5 évben minimális kiadással járt a szervizelése, semmi nagyobb baja nem volt. Egy racionális ember autója - 530d kézi váltós, sor6 (3000-es 184 lovas gép elnyűhetetlen, és tartós) dízel, bivaly erős, nyomatékos, alacsony fogyasztás, nulla értékvesztés (10 évesen), biztonságos és még elegáns is. Továbbá: bőrülés, fabetét, M-es gyári kormány, tempomat, ülésfűtés, servotronic, motoros roló és oldalsó gyári rolók, 6 légzsák, 8 hangszórós gyári business hifi, sízsák, bicikli tartós tetőcsomagtartó stb. CD tár helyett utólag tettem bele egy Dension Gateway300-at, 64GB-os pen drive figyel benne, kormányról irányítható – a fejegység CD tárként érzékeli (a középkonzol elb*szása nélkül super zene)
Mivel szeretem az autókat ezért 5 éve nézegetem és próbálgatom a piacon kapható autókat, de egyszerűen nincs jobb ennél. A itthoni utakra a nyári 16-os kerék és alu futómű ideális. Sok autót próbáltam már Volvo S40/S60/S80, Ford Mondeo, Saab 9-3/9-5, Audi A4/A6/S8, Mercedes C/S, Lexus IS/GS/LS, VW Passat, és újabb BMW-k, de egyik sem tudta ezt megközelíteni. A 2.0-es 4 hengeres dizelek traktorhangúak, kulturálatlan járásúak és a nagyobb kasztnihoz gyengék és csak minimálisan kevesebb fogyasztással. Prémium kategóriához nem való 4 hengeres motor, azt vegyék a spórolni vágyók… A 2.5 vagy 3.0 sor6 benzines nem rossz, de 13-15 literes városi fogyasztást soknak tartom + és érzésre jobb és könnyebb vezetni a dízelt a nagy nyomatéka miatt. Néztem újabb szériát is, (E60 530d gyári 17-es kerekével már elveszti az autó a komfortját és az autó belseje is csúnyább. ) Fogyasztás: autópályán 5 személy+csomagok+tempomat 130-nál 6 literes fogyasztás, Bp-Párizs között mentem már 1170km-t egy tankkal (70l-es tank). Város: nem óvatoskodom vele és 7-9 között van, pedig szoktam kisebb gyorsulásokba bonyolódni Amikor megvettem többen fenyegettek, hogy számítsak arra, hogy a turbó elszáll (állítólag 200.000km körül szokott), de már 310,000-nél járok a gyári turbóval és nagyobb kiadásom nem volt még az autóval. Van benne gyári sízsák, így a 3m hosszú szörf vitorlám is szállítható vele, vagy 3 pár síléc botokkal, anélkül, hogy feltenném a tetőcsomagtartót. 190cm magasságommal tökéletesen elférek benne. Az E39-es 530d-t bárkinek szívesen ajánlom, amolyan mindenes kocsinak, ami lehet elegáns luxus gőzős fiatal 30-asnak, vagy kényelmes és biztonságos, jól pakolható, alacsony fogyasztású családi gép - azzal a kikötéssel, hogy csak manuális váltósat vegyetek. (E39-hez a gyári automata váltó lassú , szar, és brutálisan drága a javíttatása, cseréje 500e körül, a 2.0d még az E46-hoz is kicsi és gyenge, és kulturálatlan járású, úgyhogy az is felejtős, illetve abban van kettős tömegű lendkerék, ami cseréjénél 2-300e rájössz, hogy jobb lett volna a 6 hengeres dízel , a 2.5 vagy 3.0 benzinesnek szép a hangja, de 13-15 literes városi fogyasztás megbocsáthatatlanul sok szerintem).
Hibalista
- Klíma ventilátor - Jobb és bal hátsó ABS jeladó. - Vízpumpát és termosztátot elővigyázatosságból a vásárlás után rögtön cseréltem.
Ide hordtam szervizbe
Bajer Auto Kft (Óbuda) - ő a legjobbak, relatve olcsón, remekül dolgoznak
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Budapestmotors és Wallis - felejtős - irreálisan magas óradíjjak, a javítás fogalmát nem ismerik - ha valami elromlik akkor azt új alkatrésszel tudják csak cserélni aranyáron +(felkészületlen értékesítők - pár tesztvezetésnél tapasztalatam) - nem ajánlott
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ibiza | Következő autója? | maradok ennél (második autónak egy E46 compact vagy 2003-as Z4 majd) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
