Kékvillám
Szöveges ítélet
Az igazat megvallva csak most került hozzám teljes jogon a kocsi, de az ezt megelőző 5 évben szüleim használták, ezért elég objektív rálátásom van a vasra és azért eddig is már beleraktam pár ezer kilométert.
Kezdjük az elején. Villámnak elég sanyarú gyerekkora lehetett... mielőtt a családba került volna valószínűleg egy-két kézen átment, hajtották mint a lovat, törték-zúzták, olajat szinte alig kapott, abból is valószínűleg az olcsóbbikat, nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy valamilyen bűnszervezet embereinek igáslova lett volna... Na de mindegy, most már legalább jó helyen van, szeretjük, becsüljük és úgy néz ki ezt meg is hálálja.
Maga az autó szerintem a világ egyik legjobban eltalált konstrukciója volt akkoriban, elég csak az M-es verzióval készült kisfilmekre gondolni http://www.youtube.com/watch?v=srrbvNNUKrA ... Sportos vonalak, már-már coupe szerű kialakítás, hátsókerék meghajtás, remek futómű, erős motor, időtálló dizájn és nem utolsó sorban kényelem. Mindez egy kompromisszumos használt kompakt áráért, persze néhány dolgot azért meg kell fontolni mielőtt egy ilyen BMW állítunk hadrendbe:
- ez az autó nem városba való, egy másfél tonnás benzines automata simám megeszik 10-15 litert a dugóban és ez nem csak drága mulatság, de az ökológiai lábnyomunk is jelentősen megnő, ami az én értékrendem szerint ciki. Városban kisautó vagy a gyaloglás a menő. ( egy Suzuki árából simán kijön egy ilyen és egy valamilyen kisautó fenntartással és mindennel együtt... a Matizzal rendszeresen alázom az ilyeneket a parkolókért folyó csatákban... )
- tartsd be a sebességhatárokat! Nem kell feleslegesen emberkedni, nincs sok ellenfeled, élj a tudattal, a közlekedésben résztvevők 95%-a közel nem képes a géped teljesítményére, hagyd a többieket hogy megelőzzenek, legyen egy jó napjuk... élvezd inkább a gyári hi-fi nyújtotta élményt...
-tartsd szem előtt a biztonságot! Ne csak magadra, másokra is figyelj! Akinek ekkora autója van az mutasson példát, annyi megkeseredett szerencsétlen közlekedik az utakon, nem kell őket bántani, nem éri meg...
- egyszer-kétszer azért hajtsd meg a gépet, jól fog esni! 193 lóerő, sorhat, hátsókerék, stb... előjön azért az állat, tolja az adrenalint rendesen! De ne alázz, taníts, megéri. Személy szerint én nagyon nem szeretem azt, amikor mondjuk beérek egy faluba, lelassítok 50-re, majd a mögöttem lévők szinte le akarnak tolni az útról, ilyenkor a tábláig húzom az agyukat, gázt adok és a tükörből figyelem ahogy csak nő köztünk a távolság... vagy a szerpentinen, amikor kanyar előtt lassítanak... hát igen... csodálatos... "James Bond nem fékez, csak gyorsít"
Összegezve: ha gazdaságosan és élvezetesen akarsz közlekedni egy új kompakt ( itt nem a BMW Compactra gondolok, hanem Opel, Ford, stb... ) árán, akkor tarts az e39 mellett egy kiskocsit, azzal 5-6 literből megvagy városban, az e39 8-10 literből elmegy ( nálam 8, nem vagyok egy idegbeteg állat, mellettem lehet olvasni... ) , ha kis távolságokra, városban hajtod, majd mindenkit meg akarsz előzni a főúton, 200 alatt szédülsz, stb... a gatyádat is leeszi...
Hibalista
- -motorral volt baj... előző gazdája nem szeretett olajat cserélni... motorgenerál lett a vége... - -kopóalkatrészek, fékbetétek, szűrők, stb... nem horror áron, de azért a minőség nem olcsó.
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | BMW e28 | Következő autója? | még nem tudom, talán megint BMW, esetleg Volvo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
