Kalandozás és a visszatérés
Szöveges ítélet
Hol kezdjem. A BMW a kedvec autóm, már gyermek korom óta.... Igen. Nem valami frappáns kezdés, de ez akkor is így van. Amikor 16 évesen (1993) az öreg 1310-es Dacia után vettünk egy 10 éves E30-at, talán életem legboldogabb pillanata volt. Az autó mai szemmel fapados 318i volt, de számomra akkor ez volt az etalon. Nagyon szerettük, megbízható és tetszet?s autó volt. Aztán pár év múlva már érettebb (de inkább megszállott és elvakult) fejjel azt tanácsoltam a családnak, hogy vegyünk egy nagyobbat. Így lett a köv. autónk egy 530i. Ez már tényleg csak nekem jelentett élményt, mert édesanyám még vezetni sem tudta és f?leg nem merte. Aztán nekem is tiszta lett a kép, hogy tényleg jó autó a BMW , de eljön az az id? amikor a szubjektivív ragaszkodást és imádatot a realitás kegyetlen tényez?i beárnyékolják. A 16l átlagfogyasztás, az akkoriban 200e Ft-os motorjavítási kölség, és végül egy ?z világossá tette, hogy a nagy szerelemnek múlnia kell. Így végül eladtuk és minden féle objektív szempontokat figyelembe véve vettünk egy új Cliót:) Ezután eltelt jónéhány év közben kirepültem, vettem pár autó magamnak, próbálgattam barátkozgattam velük, de kb. fél év, legjobb esetben egy év után mindegyiknek. Volt Fiat Tipom, még el?tte egy Nagypolszkim is:), majd Astrám, Suzukim, A Vectrám. Aztán sikerült vennem egy Rover 45-öt, majd Volvo V40-et, 620Ti Rovert, VW Borát. Végül 2005-re csak visszataláltam a gyökerekhez. Megvettem a jelenlegi autómat a fent említett 525d-t. Bár még csak fél éve használom, megel?legezem neki a bizalmat. Ez az els? olyan autóm motanában, amit?l nincs szándékomban megválni. És ennek egy fontos oka van, ami lehet hogy csak demagógia, de számomra eddig minden autómnál ez volt a búcsú f? oka. Használat közben egyre több hibát fedeztem fel az autóban:) Érdekes ugye? De itt nem az esztétikai és korral járó m?szaki hibákra gondolok (azok egyértelm?en vállóokok), hanem funkcionális, számomra nem tetsz? apróságokra. Pl. az ajtók bezárása mennyire passzos, a kezel?szervek mennyire praktikusak és egyértelm?ek számomra. Rövid példa: egy elektromosan behajtható tükör hogy is kellene m?ködjön. Elgondolom, hogy ha megálokk akkor be lehessen hajtani, ha indulok akkor ki lehessen hajtani. Megyek az autópályán és véletlenül megnyomom a tükör behajtóját a BMW-n. Semmi. Na korábbi tapasztalataimból kiindulva mondom, ez biztos elromlott! És akkor elkezdek filozofálni. Ha én lennék a tervez? akkor nem is engedném hogy ez a tükör most becsukódjon, mert 150-nel megyek és nem biztos, hogy ilyenkor be kellene hajtódnia. Már lelki szemeimmel keresem is a hiba okát, biztosíték, vagy valami vezérl?elektronika hibás ami behajtja. És beérek a városba lassítok megállok a lámpánál. Eszembe jut az el?z? gondoltmenetem. Megint benyomom a behajtógombot. M?ködik. Jó. Nem is folytatom:) Még jópár hasonló apróságot találtam ki, amit szerencsémre már meg is valósítottak nekem a BMW mérnökei. Szóval ilyen apró pozitív fricskák miatt és persze egy jókora adag el?ítélet miatt más ez az autó számomra. Azóta levezettem még 60.000 Km-t szóval lassan a 250.000-et tapossuk. Szerencsére komolyabb hiba nem volt, az első teleszkópokat kellett közben cserélni. Lassan azért eljön az idő a váltásra.
Hibalista
- Akkumuláror, jobb els? ülésben az elektromos deréktámasz, Légzsák lámpa, állófűtés, teleszkópok.
-
Ide hordtam szervizbe
Zoli
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Másik zoli
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Bora | Következő autója? | Volvo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
