A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 525D Touring 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Kalandozás és a visszatérés

Szöveges ítélet

Hol kezdjem. A BMW a kedvec autóm, már gyermek korom óta.... Igen. Nem valami frappáns kezdés, de ez akkor is így van. Amikor 16 évesen (1993) az öreg 1310-es Dacia után vettünk egy 10 éves E30-at, talán életem legboldogabb pillanata volt. Az autó mai szemmel fapados 318i volt, de számomra akkor ez volt az etalon. Nagyon szerettük, megbízható és tetszet?s autó volt. Aztán pár év múlva már érettebb (de inkább megszállott és elvakult) fejjel azt tanácsoltam a családnak, hogy vegyünk egy nagyobbat. Így lett a köv. autónk egy 530i. Ez már tényleg csak nekem jelentett élményt, mert édesanyám még vezetni sem tudta és f?leg nem merte. Aztán nekem is tiszta lett a kép, hogy tényleg jó autó a BMW , de eljön az az id? amikor a szubjektivív ragaszkodást és imádatot a realitás kegyetlen tényez?i beárnyékolják. A 16l átlagfogyasztás, az akkoriban 200e Ft-os motorjavítási kölség, és végül egy ?z világossá tette, hogy a nagy szerelemnek múlnia kell. Így végül eladtuk és minden féle objektív szempontokat figyelembe véve vettünk egy új Cliót:) Ezután eltelt jónéhány év közben kirepültem, vettem pár autó magamnak, próbálgattam barátkozgattam velük, de kb. fél év, legjobb esetben egy év után mindegyiknek. Volt Fiat Tipom, még el?tte egy Nagypolszkim is:), majd Astrám, Suzukim, A Vectrám. Aztán sikerült vennem egy Rover 45-öt, majd Volvo V40-et, 620Ti Rovert, VW Borát. Végül 2005-re csak visszataláltam a gyökerekhez. Megvettem a jelenlegi autómat a fent említett 525d-t. Bár még csak fél éve használom, megel?legezem neki a bizalmat. Ez az els? olyan autóm motanában, amit?l nincs szándékomban megválni. És ennek egy fontos oka van, ami lehet hogy csak demagógia, de számomra eddig minden autómnál ez volt a búcsú f? oka. Használat közben egyre több hibát fedeztem fel az autóban:) Érdekes ugye? De itt nem az esztétikai és korral járó m?szaki hibákra gondolok (azok egyértelm?en vállóokok), hanem funkcionális, számomra nem tetsz? apróságokra. Pl. az ajtók bezárása mennyire passzos, a kezel?szervek mennyire praktikusak és egyértelm?ek számomra. Rövid példa: egy elektromosan behajtható tükör hogy is kellene m?ködjön. Elgondolom, hogy ha megálokk akkor be lehessen hajtani, ha indulok akkor ki lehessen hajtani. Megyek az autópályán és véletlenül megnyomom a tükör behajtóját a BMW-n. Semmi. Na korábbi tapasztalataimból kiindulva mondom, ez biztos elromlott! És akkor elkezdek filozofálni. Ha én lennék a tervez? akkor nem is engedném hogy ez a tükör most becsukódjon, mert 150-nel megyek és nem biztos, hogy ilyenkor be kellene hajtódnia. Már lelki szemeimmel keresem is a hiba okát, biztosíték, vagy valami vezérl?elektronika hibás ami behajtja. És beérek a városba lassítok megállok a lámpánál. Eszembe jut az el?z? gondoltmenetem. Megint benyomom a behajtógombot. M?ködik. Jó. Nem is folytatom:) Még jópár hasonló apróságot találtam ki, amit szerencsémre már meg is valósítottak nekem a BMW mérnökei. Szóval ilyen apró pozitív fricskák miatt és persze egy jókora adag el?ítélet miatt más ez az autó számomra. Azóta levezettem még 60.000 Km-t szóval lassan a 250.000-et tapossuk. Szerencsére komolyabb hiba nem volt, az első teleszkópokat kellett közben cserélni. Lassan azért eljön az idő a váltásra.

Hibalista

- Akkumuláror, jobb els? ülésben az elektromos deréktámasz, Légzsák lámpa, állófűtés, teleszkópok.
-

Ide hordtam szervizbe

Zoli

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Másik zoli

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Bora Következő autója? Volvo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)