Jól gondold meg
Szöveges ítélet
Komolyan mondom, én megértem azokat az embereket, akik a harmad-negyedjére levetett, kiszolgált prémium kategóriájú autókat vadásszák sokszor néhány százezerért.
"Kékelő" motorral, rohadó ívekkel, szakadt ülésekkel is van ezekben a kivénhedt csatalovakban valami polgárpukkasztó, valami felsőbbrendű, amitől az utak királyai lehetünk. Legalábbis azt hisszük.
Tény, hogy míg egy tízéves prémium 2-3 millió, addig ebből az összegből már az új autók piacának alsó sávjából csemegézhetünk. Ez bizonyára nem véletlen.
Egy autón számtalan olyan dolog van, ami még vénkorában is meghatározza a komfort, illetve biztonságérzetet, pl. az ajtók halk, masszív puffanása bezáráskor, vagy az anyaghasználat. Az ilyen apró tulajdonságokkal csábítják el az amúgy is mindig nagyzoló átlag magyart a régi prémiumok, mint ez az 525D.
Méltóságteljesen öregszik ez az autó, süt róla, hogy az első tulajdonosa még öltönyös úriember lehetett, aki nagy becsben tartotta és nem csak haszonélvezte, de annak költségeit is rendületlenül fedezte.
Máig színesebb látvány, mint egy Dacia, vagy Suzuki, viszont a termék áresésének - és az ezzel járó kopasz, kivarrt tulajoknak- köszönhetően már csak árnyéka önmagának. Ezt sokan nem látják be és csak rontanak a helyzeten, mikor nem gondolnak bele a vételkor abba, hogy egy ilyen kocsi tizenévesen is prémium termék és bizony sok esetben ez meglátszik a jármű fenntartási költségeiben is, amelynek következtében tovább halad szegény pára a lejtőn.
Ennyi idősen nem életbiztosítás már a commonrail, sem a tengernyi komfortextra, amivel időről időre bizony akadnak problémák.
Egyébként ez a BMW megfelelő állapotban máig bármilyen átlagos felhasználót maximálisan kiszolgál, habár a formaterve mára már nem számít modernnek, de időtállónak sem mondható.
A belső méretei a kategóriához viszonyítva csak alulról súrolja a kielégítőt, tipikus szűk, bajor belső a kor jellemzőivel felvonultatva. A motorpalettán mindenki megtalálja a neki megfelelőt, a kétliteres dízel, illetve benzines erőforrásoktól egészen a hajmeresztő, ötezres M5-ig. Már az évtized elején rendelkezett (persze csak feláras extraként) fedélzeti multimédiás egységgel, aminek a sebessége mára nevetséges, használata viszont meglehetősen egyszerű.
A patinás múltat kissé beárnyékolják a korai modellek korróziós hajlamai és a beltér látványos öregedése. Ebben az autóban is csúnyán kikopott már az ülések széle, illetve a kormányról centis darabokban válik a bőr.
A futóműve gyári alkatrészekkel és körültekintő felhasználással meglehetősen strapabíró, emellett kellemes rugózás, sportos útfekvés és élénk kormányzás jellemzi az autó viselkedését. A zajszigetelése kiváló, mai napig megállja a helyét a kategóriájában. Hátrányára szóljon, hogy a kategóriájához képest játékos viselkedést nem tolerálja a 2,5 literes motor, pedig ez az erősebb változat. Bizony kell neki a lendület, nehézkesen mozgatja a több mint másfél tonnát. Vigaszra ad okot viszont a viszonylag nagy motor baráti fogyasztása, ha nem játszunk Michelisz Norbit minden lámpánál, jó eséllyel tudjuk városban és autópályán 7-8, országúton 6-6,5 liter környékén tartani a fogyasztást.
Mindent összevetve Fiataloknak és családosoknak is ideális választás lehet egy kellően átvizsgált modell megvétele, amennyiben számolni tudunk az autó további költségeivel. Ami nem kevés.
Én újra megvenném, de az ugyanekkora benzinessel.
Hibalista
- Elektromos ablakemelő szerkezet, Magasnyomású üzemanyagszivattyú, alacsony nyomású üzemanyagszivattyú, fűtéskonzol, fűtőmotor ellenállás, visszatérő korrózió a csomagtérajtón, porlasztócsúcsok felújítása, hardytárcsa, egyéb kopó-fogyó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 80 b4 | Következő autója? | 5-7 sorozat |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
