A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 525D Touring 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Jól gondold meg

Szöveges ítélet

Komolyan mondom, én megértem azokat az embereket, akik a harmad-negyedjére levetett, kiszolgált prémium kategóriájú autókat vadásszák sokszor néhány százezerért.
"Kékelő" motorral, rohadó ívekkel, szakadt ülésekkel is van ezekben a kivénhedt csatalovakban valami polgárpukkasztó, valami felsőbbrendű, amitől az utak királyai lehetünk. Legalábbis azt hisszük.
Tény, hogy míg egy tízéves prémium 2-3 millió, addig ebből az összegből már az új autók piacának alsó sávjából csemegézhetünk. Ez bizonyára nem véletlen.
Egy autón számtalan olyan dolog van, ami még vénkorában is meghatározza a komfort, illetve biztonságérzetet, pl. az ajtók halk, masszív puffanása bezáráskor, vagy az anyaghasználat. Az ilyen apró tulajdonságokkal csábítják el az amúgy is mindig nagyzoló átlag magyart a régi prémiumok, mint ez az 525D.

Méltóságteljesen öregszik ez az autó, süt róla, hogy az első tulajdonosa még öltönyös úriember lehetett, aki nagy becsben tartotta és nem csak haszonélvezte, de annak költségeit is rendületlenül fedezte.
Máig színesebb látvány, mint egy Dacia, vagy Suzuki, viszont a termék áresésének - és az ezzel járó kopasz, kivarrt tulajoknak- köszönhetően már csak árnyéka önmagának. Ezt sokan nem látják be és csak rontanak a helyzeten, mikor nem gondolnak bele a vételkor abba, hogy egy ilyen kocsi tizenévesen is prémium termék és bizony sok esetben ez meglátszik a jármű fenntartási költségeiben is, amelynek következtében tovább halad szegény pára a lejtőn.
Ennyi idősen nem életbiztosítás már a commonrail, sem a tengernyi komfortextra, amivel időről időre bizony akadnak problémák.
Egyébként ez a BMW megfelelő állapotban máig bármilyen átlagos felhasználót maximálisan kiszolgál, habár a formaterve mára már nem számít modernnek, de időtállónak sem mondható.
A belső méretei a kategóriához viszonyítva csak alulról súrolja a kielégítőt, tipikus szűk, bajor belső a kor jellemzőivel felvonultatva. A motorpalettán mindenki megtalálja a neki megfelelőt, a kétliteres dízel, illetve benzines erőforrásoktól egészen a hajmeresztő, ötezres M5-ig. Már az évtized elején rendelkezett (persze csak feláras extraként) fedélzeti multimédiás egységgel, aminek a sebessége mára nevetséges, használata viszont meglehetősen egyszerű.
A patinás múltat kissé beárnyékolják a korai modellek korróziós hajlamai és a beltér látványos öregedése. Ebben az autóban is csúnyán kikopott már az ülések széle, illetve a kormányról centis darabokban válik a bőr.

A futóműve gyári alkatrészekkel és körültekintő felhasználással meglehetősen strapabíró, emellett kellemes rugózás, sportos útfekvés és élénk kormányzás jellemzi az autó viselkedését. A zajszigetelése kiváló, mai napig megállja a helyét a kategóriájában. Hátrányára szóljon, hogy a kategóriájához képest játékos viselkedést nem tolerálja a 2,5 literes motor, pedig ez az erősebb változat. Bizony kell neki a lendület, nehézkesen mozgatja a több mint másfél tonnát. Vigaszra ad okot viszont a viszonylag nagy motor baráti fogyasztása, ha nem játszunk Michelisz Norbit minden lámpánál, jó eséllyel tudjuk városban és autópályán 7-8, országúton 6-6,5 liter környékén tartani a fogyasztást.

Mindent összevetve Fiataloknak és családosoknak is ideális választás lehet egy kellően átvizsgált modell megvétele, amennyiben számolni tudunk az autó további költségeivel. Ami nem kevés.
Én újra megvenném, de az ugyanekkora benzinessel.

Hibalista

- Elektromos ablakemelő szerkezet, Magasnyomású üzemanyagszivattyú, alacsony nyomású üzemanyagszivattyú, fűtéskonzol, fűtőmotor ellenállás, visszatérő korrózió a csomagtérajtón, porlasztócsúcsok felújítása, hardytárcsa, egyéb kopó-fogyó alkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 270000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 80 b4 Következő autója? 5-7 sorozat
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)