Jó autó, de vigyázz a pénztárcádra!
Szöveges ítélet
Az autó nagyon szép kívül és belül egyaránt, és ez még az új típusok megjelenése után is elmondható (lásd Totalcar pillanatképek a szerkesztőségi ablakból -> cikk). Nekem egy mattfekete van ,talán ez a szín illik hozzá a legjobban.
Valamelyik ítéletben olvastam, hogy egy hasonló korú géppel sok probléma volt és költséges javítások. Részben egyet kell értsek ezzel a felvetéssel. Az enyém már jó 11 éves és 210E felett futott, szóval jönnek ki a betegségei. Pl. a váltó (manuál) egyesbe lámpánál alig akar menni. Dupla kuplung és O.K., de akkor is valami nem 100-as. Majd a szerviz megmondja. Kellemetlen, amikor egy generátorhiba miatt éjjel autópályán hagyja az embert a technika. A szervopumpa hibája meg általánosnak tekinthető. Nem is az eredeti típus lett visszarakva, hanem egy jobb, a szaki sem érti, minek erölteti a BMW az eredeti szart. "Csupán" 52E nettó a cserealkatrész ára. Az alaktrészek ált. véve kicsit drágák. Viszont a szervizek jók, ahová a gépet vittem. a 5er Kft. nagyon megbízható és a hozzáállásuk is dícséretes. És ez akár lehet itt a reklám helye is, ingyen adom :) Felesleges többtízezres költségtől is megkíméltek már. Talán a német szervizek egy kicsit eltúlozzák a dolgokat, de ez sem olyan nagy baj, a biztonságra hajtanak (na meg a pénzre :).
Ezzel a motorral tényleg nem versenygép. A vásárláskor tisztában voltam vele, de nekem feltétel volt a kocsi nagysága, megjelenése, biztonságérzetet nyújtása és nem mellesleg az ára és fogyasztása. Hosszú utakat teszek meg vele, erre tökéletes.
Az az egy biztos, hogy félévente rá kell költeni néhány száz eurót, mert valami hiba mindig elő fog jönni, de szerintem ez ilyen idős autóknál már márkától függetlenül előfordul. Ez már jóval 2 mill. Ft alatt megvehető, de egy vásárlás utáni szervizzel nem árt számolni. Nagyon-nagyon ajánlatos vétel előtt a kiszemelt autót egy BMW szakszervízzel átnézetni (kb. 10-20E Ft) és csak azután dönteni! Sok kellemetlenségtől tud megkímélni. De ez ne riasszon el senkit.
Amit még ajánlani tudok: mint írtam nem erős gép (gyorsulási versenyek felejtősek :), 200-at megy rendesen, talán a 2.8-as benzines vagy a 3literes dízel változatok lennének a legmegfelelőbb motorok hozzá. Sajnos még nem próbáltam ilyeneket, de akiknek ezek vannak, dícsérik. Van egy magyar E39 klub az interneten, ha komolyan érdekel valakit a típus, ott sok mindent megtudhat róla.
Hát ennyi.
Hibalista
- Generátor
- Spurstange (talán "nyomtávtartó rúd" ?)
- Önindító
- Szervopumpa
- Vízpumpa és a termosztát is cserélve lett egyszerre
- Kerékcsapágy
Ide hordtam szervizbe
Németország:
A.T.U
J.B.Lell (BMW)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Magyarország:
5er Kft.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 169000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
