A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 530dA E39 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Ismerem, tisztelem és rajongok érte...

Szöveges ítélet

A fertőzés kezdete:
http://www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=32986

Az 520d-val megtett 70.000km-el a BMW ízelítőt adott hogyan is kell megépíteni egy felső kategóriás autót. De valami hiányzott az ekkora már felfokozott BMW érzés közben. Szerintem nem nehéz a válasz: a 6 henger!

Ekkorra már szinte minden főbb információt ismertem és tudtam az E39-ről. Egyszerűen leírhatatlan az érzést hogy amikor beülsz egy ilyen autóba és használod a mindennapokban, és ezt tettem úgy, hogy szinte kívül-belül ismertem az autót, annak minden pozitívumával és negatívumával együtt. Ettől egy idő után nem tudsz megszabadulni, állandóan csak vezetnéd a kocsit, mert amikor beülsz, folyamatosan az autó minden porcikáján érzed a masszívvitást. A futómű kétarcú: egyszerre kényelmes és sportos. A mai napig csodálom mennyire szépen nyeli az úthibákat.
Ha találtam valami hibát, akkor szépen leültem a netre és olvasgattam a magyar ill. külföldi BMW-s oldalakat és szinte mindig találtam megoldást, sőt nagy részét saját kezűleg oldottam meg (nem kókányolásra gondolok!). Az elején nem értettem mi ez nagy lelkesedés a világban a BMW körül, de most már megértettem. És igen, tényleg van vmi ebben a szlogenben: The Ultimate Driving Machine!

És akkor elkezdődött a feszült keresgélés…
Nekem bőven elég lett volna az 525d, sajnos azonban nem találtam olyan állapotút, ami kielégítette volna az igényeimet. Így találtam rá erre az 530d-re. Igen jól felszerelt, nem leharcolt és törésmentes: xenon, tetőablak, parkoló radar elől-hátul, telefon, 16:9 magyar navigáció, tempomat, ülésfűtés, összes tükör aut. sötétedő, stb… Szinte minden benne van amit szerettem volna. A motorja rendkívül finoman jár. Kellemes a hanga az összes fordulatszám tartományban. Az automataváltó rendkívül jól passzol a motorhoz. Fogyasztás: hosszútávon: 5,8-6,7 városban: 9-12 liter. Nekem átlagban 8,5 liter.

Összefoglalva: az E39 egy fantasztikusan átgondolt autó. Letisztult, elegáns külső, minőségi béltérrel, kiváló futóművel és kormányzással, remek motorokkal. Vannak hibái is, nem tökéletes, de ezeket mind kárpótolja az autó, csak oda kell figyelni rá és nem elhanyagolni. Sokan abban a hiszemben élnek, mivel ez egy BMW, lehet ütni-vágni büntetlenül. A magas minősége miatt alig-alig lehet észrevenni +100.000 visszatekert kilométert. Óva intek mindenkit attól hogy elkapkodottan, alapos átvizsgálás nélkül vegyen E39-est, de ez igaz minden használt autóra. Ugyanakkor nem kell elfelejteni, hogy ahhoz képest hogy dízel és szépen jár és forog a motorja, attól még dízel! És ez szigorúan azt jelenti hogy hidegen nem terhelni, terhelés után a turbót pedig hűteni min. 30 másodpercet. Persze jó minőségű gázolajjal.

Egy kis összefoglaló segítség akik még most tervezik a vásárlást: 520/525/530d-vel előforduló hibák amiket olvastam, de még nem tapasztaltam:

-Turbó:
Függ attól, hogy hidegen hajtották vagy hogy hajtás után hűtötték-e fél percet, ez nagyban befolyásolja az élettartalmat. A másik fontos dolog a kartergáz szellőztető/szűrő cseréje. Állitólag a normálisan használt turbókat is kinyírja ha eltömődik a szűrő.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2316&hg=11&fg=15
(11-es alkatrész)
Én már cseréltem saját kezűleg, 10eFt volt a szűrővel együtt. Nem nagy valami a csere csak figyelni kell.
-Váltó:
Tudni kell hogy GM az aut. váltó gyártója. Ezzel még önmagában nincs gond mert nagyon jók, csak a fő probléma hogy max. 390Nm-re van tervezve, ugye a 30d meg 410Nm. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ha ütik vágják főleg állóból számítani lehet a meghibásodásra. Nekem a szerelőm azt mondta 60-100e km között olajcsere + szűrő! Pedig rá van írva: Lifetime oil! Az mondogatják min. 200ekm-t bír, ha normálisan használják, ami ugye a 30d-nél elég ritka szerintem. Egy komolyabb felújítás ára 350-400eFt körül alakul.
-Légtömegmérő szenzor:
Elég gyakori a meghibásodása (Bosch). Következménye hogy lomha lesz az autó. Újabb tipusra váltott a BMW 2002 körül. Új ára 90eFt. Pierburg tipussal is lehet próbálkozni (Mercedes) 20-30eFt körül van.
-EGR szelep (Exhaust Gas Recirculating) kipufogó gáz visszavezető
Én azonnal kitisztítitottam és kiiktattam a 30d-n ahogy megvettem, mert a 20d-men is gond volt vele. Tiszta dzsuva volt, mivel amikor működik a kormos elhasznált kipufogü gázt vezeti be újra, hogy kevesebb legyen a károsanyag kibocsátás. Még hátra van nekem a szívótorok mert az is elég koszos volt amikor belevilágítottam.
-Porlasztó, nagynyomású common-rail pumpa: igénylik a jó minőségű gázolajat, megbízhatóságukról nincs infón, a porlasztokat(kb. 60-70eft/db) írogatják más fórumokon, de a pumpa hiba nem gyakori 200e alatt sztem, de mondom nincs megbizonyosodott infóm.
-AC pumpa: nem indul a kocsi, előtte általában hangot ad ha döglődik: 70eFt
-Főtengely jeladó: véletlenszerű indítási problémák: kb. 20eFt

Szóval nem egyszerű lelkek a dízel BMW-k. Ha normálisan szervízelték és hajtották, akkor megbízható társ lesz. Amúgy meg azt tapasztalom hogy 3 típusú tapasztalattal szoktam találkozni dízel BMW-kel kapcsolatban:

1. megvesz valaki egy kókány, leharcolt régi sok százezer km-t futott példányt és nyílván fikázza, hogy milyen szar a BMW dízel.
2. kultúrált, fiatal példányt használ dicséri egy ideig, de nem használja, szervízeli megfelelően majd amikor jön a baj sír hogy 200-300eFt-os javításra kell számolnia és megint jön a milyen szar a BMW dízel szólás.
3. aki megfelelő körülmények között használja és szervízeli, ők nyilván sokáig dícsérik. Ha így teszel akkor élvezni fogod a kultúrált 6 hengert, a 193Le teljesítményt és a relative jó fogyasztást. Amúgy szerintem nem egy kiélezett dízel ami a mai új autó piacon uralkodik, mivel mostanában 2 literes dízelek nyomnak 160-180 Le-t.

Nekem megéri a kompromisszumos "dízel üzembenntartás", viszont ha nagyon nehéz a jobb lábod, ajánlott az 525i/530i manuál!

Szóval ha diesel E39-et veszel akkor ajánlatos ezekre anyagilag felkészülni és nem meglepődni, vagy megveszed az újat 13-15 millióért és lesz garid 2 évig, illetve tudod hogy te "hogy"! használtad, csak hát ennek ár a van sajna.

Végszó:
BMW 5 E39 530d – az autó, mindenki ismeri, de senki nem ismeri igazán…én már ismerem, tisztelem és rajongok érte, függőséget okoz annak ellenére, hogy vannak hibái! Ezzel szerintem elég sok mindent elmondtam…

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 97000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 520d Következő autója? BMW 530/35d E60 Facelift, BMW 3 Coupe 330/35d
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)