A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 525D M-packet II 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Imádnivaló, de drága

Szöveges ítélet

Sziasztok kedves autós-társak!

Minden autóvásárlásom előtt előzékenyen elolvasgattam ezen oldal hasábjait én is, hogy tájékozódjak. Esetleg okuljak, stb, stb... Mióta első BMW-m meglett, azóta beleszerettem ebbe a márkába. Utána volt is még egy-két Bömbim, amikkel maximálisan elégedett voltam. (E36 325 M-es coupé, E39 528i M-kiadás) Na mármost ezek mind benzinesek voltak. Rosszat nem tudok róluk mondani. Minden fokozatban erősek, az autót könnyedén, dinamikusan mozgatják, szerettem a váltójukat, számomra pontos volt, kormányozhatóságuk, irányíthatóságuk szerintem egyedi a piacon, saját kategórián belül. Az M-es futóművet imádtam, és a mai napig is a kedvencem, hiszen átmenet a "lagymatag" és a "fogatkiverős" között. Tehát feszes, érezni amit kell, de nem esik túlzásokba. A pesti utakon persze sokaknak lehet, hogy egy kicsit mégis pattogósnak tűnhet, de szerintem nem az. Nehéz az autót leszedni az útról, kanyarodni imádok vele. Igaz, hátul 255-ös, elől 235-ös gumik harapják az utat (ezeket egyből vettem rá, áráról gondolom mindenkinek van fogalma) (Gyári, eredeti 17-es M, BMW felniken!) A 2,5-ös motor, 164 lóereje pont elegendő ehhez az autóhoz, legalábbis szerintem, ritkán szoktam "őrültködni" az autóval, így nem arra megy ki minden egyes napom, mikor vezetem, hogy mit tud az autó. Én azért vettem, mert a formájába mindig szerelmes voltam, férfias és stílusos autónak tartom és fogom is tartani, főleg M-es kivitelben. Vezetni élmény, csend és nyugalom van benn. Nem tudom megmagyarázni ezt az érzést, ami eluralkodik a vezetőülésben rajtam, mindig úgy érzem, hogy „hazaértem”. Egyszerűen maga a boldogság, minden egyes alkatrész pont olyan, amilyennek lennie kell. A kormány megfelelő vastagságú, jó tapintású, a legapróbb dolgok is borzasztóan kézre állnak, vezetőre van tervezve minden. Az ülését szeretem, bár az oldaltartása talán lehet ne jobb. M-es combtámaszos ülései vannak, fűthetőek, előnyeit gondolom nem kell taglalnom. Az autót 44db másik közül választottam ki, sokáig kerestem, ugyanis maximalista vagyok. Az utolsó porcikájáig karcmentes és hibátlan állapotban vettem, a szervízbe ahova vittem állapotfelmérésre, azt mondták ők ilyet még nem láttak használtban. Namármost, ez egy gyönyörű, fekete, M-es E39, amire mindig vágytam, igaz csak 525D, 30-ast kerestem, de mind egy nagy rakás sz.r, ami a piacon van jelenleg, bár erre rájöttem, hogy nem feltétlenül a kor vagy a gazdák miatt van teljes mértékben. Azt tudni kell, hogy az autóra, mint a szemem fényére, úgy vigyázom, megnézem hová parkolok, kézzel van mosva, garázsban pihen esténként, nincs nekidőlés, karcolgatás, nincs benne étkezés, cigizés, leverem a lábam mielőtt beszállnék, hidegen nem nyomom neki, mielőtt leállítom járatom a turbó hűtése miatt, stb, stb…Lehet erre sok mindent mondani, de én ilyen vagyok, ez van. Nekem nem feltétlenül egy eszköz autóm. Na már most, az első 4 hét gondatlan autózás után jöttek a problémák. Egy húzósabb 10km-es táv megtétele után a városban, lámpánál állva egyszer csak érzem, mozog az autó, rángat, mintha egy V8-as lenne benne. (mindig vágytam erre az érzésre, de nem így  ) Na mármost este volt, másnap reggel be a szervízbe. Műszer, stb.. mondják, hogy kiment az egyik porlasztócsúcs. Kérdezem mennyi, az új kb. 80-90 ezer forint, kérdezem muszáj ezt megvenni, mondják van felújított, ami ugyanolyan jó, kis alku után hangzik el az ár, 40+25 a beszerelés. Mondom király, mehet a dolog. Kb. 3 óra múlva kész, elhozom, tök jó. Fél óra vezetés után érdekes dolgot tapasztalok, padlógázos gyorsításnál kb. 80-nál megtorpan az autó, mintha tiltásba ütközne. Na mindegy felengedem a gázt, vissza padló, ugyanúgy csinálja. Hát csak picit engedtem vissza, majd szépen felváltott és ment szépen. Rájöttem, hogy csak padlózásnál csinálja. Vissza a szervízbe. Nem tudták megmondani miért csinálja, majd menjek vissza, ha produkálja ismét a hibát. Na mondom ezt mégis hogy, mikor vezetés közben csinálja. Mindegy. Utána folyamatosan produkálta, így jártam vele pár napig, nem volt időm szervízbe menni. Majd pontosan egy hét múlva, ismét rángat az autó, V8 effektus. Na mondom fasza, megint porlasztócsúcs. Tök ideg lettem, nem szeretem, ha rossz az autóm. Csak reméltem, hogy ugyanaz a hibás, mivel garis, és másik 5 van még benne, ami elromolhat. Szerencsére ugyanaz volt. A szerelők csak lestek, hogy ugyanaz romlott el. Eljöttem, ingyenbe volt, persze 2 óra kiesés. 5km után megint ugyanaz, V8… na mondom…vissza a szervízbe. Ismét ugyanazzal van gáz. Nem baj, kicserélték újra. 2 nap múlva ez is beszart  Közben a torpangatást ugyanúgy csinálja. Kicserélik a porlasztót, de előszöri indításnál még ugyanúgy V8 fílingben jár. Lehúzza a srác a csatlakozóját és vissza, az autó szépen jár. Hmm, hmm gondolkodóba estem, hogy a csatikkal amúgy minden rendben van-e, de hát ők a szakemberek, biztos tudják. Hát nem, ugyanis fél óra múlva megint csinálta az autó. És én kérdeztem rá, hogy nem-e a csatikkal van a baj. Megmozgatjuk, hát megjavul a probléma. Eztuán odajön a főnök és mondja, hogy mindegyiket nézzék meg. Kicsit megfeszegették, stb. azóta jó minden. No comment. Tehát először is jóvolt a porlasztóm, feleslegesen cserélték ki 65-ért…na mindegy. Egy hétig járok az autóval, egy esősebb nap után, észreveszem, nem működik az EPS, tolatóradar. Mondom jól van, majd megnézetem. Közben hazafelé a munkából, minden autós villog, szól, stb, hogy folyamatosan ég a féklámpám. Megállok, épp nem. DE utána figyeltem és néha tényleg beragadt. Megnéztem az izzókat, csak úgy, az egyik el volt szenesedve, kicseréltem, azóta minden pöpec és nem ragad be. Bár szerintem semmi köze nem volt a kettőnek egymáshoz, azóta mégis jó. A torpanás miatt azért visszamentem a szervízbe (ja, ha még nem mondtam volna hivatalos bmw szerviz, egy barátom ajánlotta őket) . Szerelő mondja, rossz a légtömegmérő. Kérdezem mennyi, 90-100 + a beszerelés. Kérdezem van felújított, igen van, haverkodás a főnökkel, utána megkapom 45-be beszereléssel, garival. Az autó ugyanúgy produkálta a gondomat utána is. Mondom jól van, majd visszanézek valamikor. Hozzáteszem a szervízben, röpke 2-3 hét alatt már rendesen ismertek. Visszajáró vendégként. Legutóbbi alkalommal kértem őket, hogy nézzék át a kocsit, hogy mire számítsak. Jelezték, a bal első gátlóból folyik az olaj, ki van durranva. Kérdezem mennyi, M-es sport, 86ezer/db és mivel mindkét elsőt cserélni kell ilyenkor, így szer 2. Szokásos kérdés, van-e gyári felújított. Haverkodás a főnökkel, utána kaptam egy baromi jó 28/db árat, plusz 25 a beszerelés. Mondom jól van, ha legközelebb jövök kicserélem. Plusz kiderült, hogy a kipufogó rendszer leömlő utáni részénél, ahol a nem tudom, valami, lyukacsos tompító van, azt cserélni kellene. Mondták darab árat, mivel kettő van persze ebből is, plusz a szerelést, de horror volt. Kérdeztem van-e így valami baja, mondták nem, semmi, csak kicsit sportosabb lesz a hangja. Mondtam király, akkor azért van néhány napja olyan tipikus bmw-s hangja  Eltelt egy 2 hét így, vizsgáztatni vittem a kis drágát, és a rázópadon teljesen jól szerepelt, nincs semmi baj a futóművel hangzott el. Én is csodálkoztam hiszen az autón addig semmit nem vettem észre, nem kopogott,stb . Na mondom, akkor jó lesz, nem kell cserélni. De azért, biztonság kedvéért haverom is megnézte, aki nem BMW szerelő ugyan, csak sima hétköznapi, mondta semmi baja annak, nem folyik az olaj. Na erre nem mondtam semmit, többet nem vittem az előző helyre a kocsit. Jártam vele boldogan, persze torpanással előzés közben, és nem működő tolatóradarral, de hát mondtam ez legyen a legnagyobb gondom, érzésből állok be úgyis mindenhova. Persze, jött az újabb dolog, pixelhibák sora, szinte alig lehetett elolvasni bármit is. Elmentem egy szakemberhez, akit haverok ajánlottak. 100-ért meg lehet javítani, mondta az öreg, egy év gari. Mondom jól van, akkor inkább találgatok mi van kiírva. Ezután pár nappal belémjöttek hátulról. Kicsit összetört a jobb hátulja, hozzáteszem nem az én hibámból. Biztosító fizeti, haverhoz elvittem, intézte a dolgot. Eközben, sorra elment az összes porlasztóm, csere. 300, szereléssel. Oké…Megyek nagy nyugodtan hazafelé egy-két hét múlva, mire a dombunkon felfelé, heves füstölésbe kezd az autó és érdekes hang jön előlről. Megállok gyorsan, hát azt hittem felrobban az autó, úgy füstölt mint egy gyár, ömlött a motortérből. Leállítottam gyorsan, kis idő múlva látom az alul elfolyó olaj patakot. Ajjaj, mondtam…. Ismerőst hívom, megnézi, mindez este 10 körül. Mondja, hát Janikám, ez turbós ügy. Mondom fasza, az legalább jó sokba kerül ismereteim szerint. Persze, csak azután tudják megmondani, hogy mekkora a baj, ha megnézik. Szerelő mondja, guruljak be vele, megnézi. Aha, mégis hogyan, mikor nem megy az autó, az olaj szinte összes elfolyt belőle. Persze trélerre fel, keresni egy megbízható szerelőt, aki nem akar lehúzni és meg is tudja csinálni tisztességgel. Egy hétbe telt, mire találtam valakit. 25000 a tréler, ha mást nem, legalább kiderül, mi a pontos helyzet. Kiderült, turbó főtengely törés, stb. Utánajártam, legalább 10 turbóst felhívtam, 5-höz elmentem, minegyikük egybehangzóan mondta, nem vállalják el, mert nincs hozzá alkatrész, csak kókányolni tudják, arra nem adnak garit. Ja és 160-ért csinálnák, a szokásos 80-120 helyett. Mindezt úgy, hogy lehet 2 nap múlva ez is beszarik. Hát mondom, akkor kösz nem. Bontottal ugyanez a helyzet. Mondom veszek egy újat, 280+szállítás, Garett. De közben hív a szerelő, hogy olajjal telibe nyomta az intercoolert is, és kéne katalizátort, levegőszűrőt, kartellgáz szűrőt is cserélni, az eredeti olajcsere, plusz újracsövezés mellett, hiszen a turbóban tönkrement dolgok bekerültek ide-oda. Na most épp itt tartok. Mindezt nem sok idő alatt, úgy hogy kábé 3000 km-t mentem vele, úgy hogy pöpec állapotban vettem. 2003 áprilisi, utolsó face liftes, az M-packetből is a kettes jelzésű. Ha ezt megcsináltatom, jelezték, hogy a következő az automata váltója lesz, 5-800 közötti javítás árban. De megismertem azóta is több bmw-st, és a szerelőmnek is 320d-je van. Mondta, nem akar elkeseríteni, de ha lenne 4-5 ilyen kuncsaftja, akiknek dízel bömöse van, szépen megélne. Mert ezekkel mindig van valami, egyszer ez, egyszer az, de a lényeg, hogy kisebb nagyobb kihagyásokkal, FOLYAMATOSAN. Pedig imádom az autóm, kurva jó vezetni, egy élmény. Fogyasztása változó, hosszabb úton, országúton éjszaka, tempós, dinamikus vezetés mellett, előzgetésekkel, stb 6,2 liter/100km. Komolyan! Városban, full dugó, gyorsítgatva, 10 liter. Eközött valahol 8,5 körül van a normális használata. Aki pályázik, vagy nem csak városban jár, megússza kevesebből, tehát erre nincs panaszom. DE arra van, hogy amíg benzines társai esznek 11-18 litert, és havi mondjuk 20ezerrel többért tankolok, addig a havi 200-as , de legyen csak 100 ezer , szervízköltségekkel szemben jócskán megtérül a benzines. Plusz az, hogy külföldi útra , vagy akár 100km-nél hosszabb útra el sem merek menni vele. Mikor ilyet akartam venni, írták és mondták, hogy ne vegyek dízelt, vagy legalábbis úgy álljak anyagilag, hogy egy 2-300 ezres javítás ne okozzon gondot. Na még ez csak-csak megvan és úgy vagyok vele, hogyha ezeket megcsináltatom, utána lesz egy jó autóm. Csak ez nem így van. Mindig lesz vele valami, bizalmatlan vagyok már vele szemben. Lehet, hogy jól jár Vele, aki megveszi ezek után, mert igen, árulni fogom. Jó autónak tartom, de valahol kezdek egyetérteni egyik „kollégámmal” itt az ítéletek között, hogy olyan, mint egy jó kurva, aki amíg költesz rá, minden vágyadat, álmodat teljesíti Neked. De én nem vagyok „szponzor”, tegye ezt más helyettem. Remélem, sikerült segítenem, ha választás előtt állsz. Én mégegyszer nem vennék ilyen autót a jelenlegi helyzetem mellett. Mert azért bevallom, azért ez a dízel dolog nagyon „kellemes” ezzel az autóval. Főleg városban, mindenhol rugalmas, nem kell pörgetni, stb…Ha egyszer sok pénzem lesz, lehet, hogy veszek ismét egy ilyet, mondjuk 535d-t.

Hibalista

- Ami csak van benne. Szinte...

Ide hordtam szervizbe

Gyermely
Budapest Illatos út, BMW group motors
Budaörs, BMW group motors

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 136000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? BMW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)