Hathenger kis étvággyal
Szöveges ítélet
7-évig állandóan az 500-as Mercivel jártam, de aztán vettem egy 330XD-t téli használatra, és akkor kezdett megtetszeni újra a dízel karaktere és fogyasztása. Az igazság az, hogy a 330 sem volt betegágy, de azt elhamarkodtam és inkább eladtam 8 hónap után. Időközben az S500 is eladásra került - akkor valamiért úgy gondoltam, ideje már elfelejteni a nagy fogyasztást és a hibátlan kinézetű autót, helyette kell egy kis fogyasztású valami, ami azért elég jól megy. Mivel a 330 karaktere tetszett, a motor stb., vettem egy E39-es 530D-t, szerintem útólagos M-Packetben. Ezt már manuális 5-ös váltóval vettem, mert ezekben (az e46-ban is) minimálisan alulméretezett GM automata van, ami max. 390Nm-t bír hosszú távon. Kár érte, mert egyébként szerettem a 330-ban is azt a váltót, de bennem volt a "félsz", hogy mikor áll meg? - részben emiatt is ment el.
Nos a manuálisban nem csalódtam és kapott egy hivatalos műhelyben készített remapot (chiptuning). Az eredeti 142kw-ról 153-ra húztuk, ami nem sok, de ezt 3000-es fordulattól 4250-ig tudta. A nyomaték 390-ről kerek 502-re ugrott (2542 rpm), valamint 2000 és 3500-közt nem esett 400 alá. Ezeket lemértük, jólehet nem extrém értékek, de azért haladós lett: 100-tól 170-ig akkorát tolt, mint állat, ott érezte igazán otthon magát.
Az átlagfogyasztásom 6 liter körül alakult, de nem tojással a lábam alatt. Szerintem egy full városi használat sem vitte volna 8-9 felé, mert akárhogyan hajtottam, nem mutatott magas értékeket. Rátankolással is teszteltem, németország és vissza vonalon (pályán) kb.: 1200 km/tank - tehát egy ekkora testtől és motortól, ami ráadásul piszkosul jól is ment, pofátlanul alacsonyan is fogyasztott. Emellett a 330XD (132kw 4x4 automata) jó 1-2 literekkel többet mammált, és nem ment ekkorát. Használtam is eladásig, ami csak azért történt meg, mert ismét rákívántam a V8-ra és a Mercedes-Benzre. Nos az ismét 500, erősebb is, de 11-15 között eszik ugyanott. Ez az ára a V8 hangjának, és nyilván a CLS-re drágább is minden, mint egy E39-re.
Ja alkatrészárakról annyit irnék, hogy ne tévesszen meg a sok hülyeduma, hogy ez BMW és rámegy a gatyád! Nem új autók ezek már, nekem ennél olcsóbb autóm csak a Skoda vagy Seat volt, de ugye nem egy kategóriába játszanak. Pl.: egy porlasztócsúcs nagyjából annyiba kerül, amennyi egy 1,9PDTDI-be, turbó, kettőstömegű vagy kuplung sem sokkal drágább. Szerencsére nekem nem jött elő egyik sem, de utánanéztem, hogy kb. mennyi ha mégis megölné a chip. Futóműelemek drágábbak azért picivel, mert alu az összes, cserébe többet is bír, mint egy Leon vagy Octavia alatt, és betámaszt a kanyarban - nem billegőbudi. Merem ajánlani annak, aki szeret erős, vérbeli hátsókerekest vezetni és télen is tud vele haladni. Én ha akartam bármikor eltettem keresztbe, és mindíg tökéletesen lehetett irányítani - szerintem jó a futómű mai szempontból is. Ja, e39-ben egy picivel jobbak a faceliftesek, főleg 2001-től, a kipörgésgátlója is ügyesebb, ez télen jól jön.
Hátrányként két dolgot tudnék írni: egyik, hogy túl sok van már belőle rettenetes állapotban és sokszor olyanok hajtják akik kétezerért tankolnak FT-ban - ezért mindenki lenézni. Másik ilyen korban már szeret rozsdálni, szerencsére, inkább a kerékívnél, ajtónál vagy küszöbnél, esetleg még a csomagtérajtó. Az aljuk általában full egészséges, enyémnél is így volt - más rosszat nem is tudok róla mondani.
Ha ismét a kis fogyasztás/jó erő lenne a szempont, megint ilyet vennék, még akkor is ha nem csillag van rajta.
Hibalista
- Víztartály szivárgás, vízcső szivárgás, hátul 4db lengőkar, kézifék és fékek, ékszíj+ görgők.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 308000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 330XD, de volt mellette egy Merci S500 is. | Következő autója? | CLS500 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
