A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 530D E39 M-packet Manual 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hathenger kis étvággyal

Szöveges ítélet

7-évig állandóan az 500-as Mercivel jártam, de aztán vettem egy 330XD-t téli használatra, és akkor kezdett megtetszeni újra a dízel karaktere és fogyasztása. Az igazság az, hogy a 330 sem volt betegágy, de azt elhamarkodtam és inkább eladtam 8 hónap után. Időközben az S500 is eladásra került - akkor valamiért úgy gondoltam, ideje már elfelejteni a nagy fogyasztást és a hibátlan kinézetű autót, helyette kell egy kis fogyasztású valami, ami azért elég jól megy. Mivel a 330 karaktere tetszett, a motor stb., vettem egy E39-es 530D-t, szerintem útólagos M-Packetben. Ezt már manuális 5-ös váltóval vettem, mert ezekben (az e46-ban is) minimálisan alulméretezett GM automata van, ami max. 390Nm-t bír hosszú távon. Kár érte, mert egyébként szerettem a 330-ban is azt a váltót, de bennem volt a "félsz", hogy mikor áll meg? - részben emiatt is ment el.
Nos a manuálisban nem csalódtam és kapott egy hivatalos műhelyben készített remapot (chiptuning). Az eredeti 142kw-ról 153-ra húztuk, ami nem sok, de ezt 3000-es fordulattól 4250-ig tudta. A nyomaték 390-ről kerek 502-re ugrott (2542 rpm), valamint 2000 és 3500-közt nem esett 400 alá. Ezeket lemértük, jólehet nem extrém értékek, de azért haladós lett: 100-tól 170-ig akkorát tolt, mint állat, ott érezte igazán otthon magát.
Az átlagfogyasztásom 6 liter körül alakult, de nem tojással a lábam alatt. Szerintem egy full városi használat sem vitte volna 8-9 felé, mert akárhogyan hajtottam, nem mutatott magas értékeket. Rátankolással is teszteltem, németország és vissza vonalon (pályán) kb.: 1200 km/tank - tehát egy ekkora testtől és motortól, ami ráadásul piszkosul jól is ment, pofátlanul alacsonyan is fogyasztott. Emellett a 330XD (132kw 4x4 automata) jó 1-2 literekkel többet mammált, és nem ment ekkorát. Használtam is eladásig, ami csak azért történt meg, mert ismét rákívántam a V8-ra és a Mercedes-Benzre. Nos az ismét 500, erősebb is, de 11-15 között eszik ugyanott. Ez az ára a V8 hangjának, és nyilván a CLS-re drágább is minden, mint egy E39-re.
Ja alkatrészárakról annyit irnék, hogy ne tévesszen meg a sok hülyeduma, hogy ez BMW és rámegy a gatyád! Nem új autók ezek már, nekem ennél olcsóbb autóm csak a Skoda vagy Seat volt, de ugye nem egy kategóriába játszanak. Pl.: egy porlasztócsúcs nagyjából annyiba kerül, amennyi egy 1,9PDTDI-be, turbó, kettőstömegű vagy kuplung sem sokkal drágább. Szerencsére nekem nem jött elő egyik sem, de utánanéztem, hogy kb. mennyi ha mégis megölné a chip. Futóműelemek drágábbak azért picivel, mert alu az összes, cserébe többet is bír, mint egy Leon vagy Octavia alatt, és betámaszt a kanyarban - nem billegőbudi. Merem ajánlani annak, aki szeret erős, vérbeli hátsókerekest vezetni és télen is tud vele haladni. Én ha akartam bármikor eltettem keresztbe, és mindíg tökéletesen lehetett irányítani - szerintem jó a futómű mai szempontból is. Ja, e39-ben egy picivel jobbak a faceliftesek, főleg 2001-től, a kipörgésgátlója is ügyesebb, ez télen jól jön.
Hátrányként két dolgot tudnék írni: egyik, hogy túl sok van már belőle rettenetes állapotban és sokszor olyanok hajtják akik kétezerért tankolnak FT-ban - ezért mindenki lenézni. Másik ilyen korban már szeret rozsdálni, szerencsére, inkább a kerékívnél, ajtónál vagy küszöbnél, esetleg még a csomagtérajtó. Az aljuk általában full egészséges, enyémnél is így volt - más rosszat nem is tudok róla mondani.
Ha ismét a kis fogyasztás/jó erő lenne a szempont, megint ilyet vennék, még akkor is ha nem csillag van rajta.

Hibalista

- Víztartály szivárgás, vízcső szivárgás, hátul 4db lengőkar, kézifék és fékek, ékszíj+ görgők.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 308000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 330XD, de volt mellette egy Merci S500 is. Következő autója? CLS500
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)