Hatalmas, kényelmes, és sexy 520 D
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Másfél éve tulajdonom egy 520 D!
Első és fontos tapasztalat, aki átlag fogyasztást 5 L-nek írta a népítéletben, az kamuzik, vagy 90-el jár országúton és csak ott.
A valós fogyasztása városban, ha nem lövöd és csak 3-6 km, teszel meg naponta oda-vissza, 8.5-9 Liter.
Országúton szenzációsan takarékos 140-nél 6.3L eszik és tényleg annyi, mert többször lemértem a kútnál is. Az autómban ugyan az a motor van, mint a 320 D-ben, de a két autó minősége ég és föld. Az 5 ös jóval nagyobb, elegánsabb és a szerelőm szerint sokkal jobban kivitelezett, mint a kistestvér, pedig használt árban szinte alig van különbség.
Nagyon kényelmes, igaz én egy exclusive kiadást vettem, fantasztikus bőr belsővel. A hátsó ülésen olyan érzésem van mind ha egy 25 milliós limuzinban ülnék.
Imádjuk az autót!
Folyamatosan lehet vele 200-210 el haladni, mert nem tudod a pirosba hajtani a fordulatot. Vigyázni kell, ha meghajtod ne állítsd le azonnal, mert azt a turbó bánná. A kormány egy kicsit nehéz, az újabb modelleknél már könnyű, 2004-től kijavították. Olaj szintem 17 000 km után is a maximumon van, motorja félelmetesen jó állapotú, akár 4-500 ezret is elmehet a szerelőm szerint. Nagyon nehéz olyan 5 őst találni, ami nincs lelakva és nincs vissza tekerve min 200 000km-el. Erre akkor jöttem rá, mikor már a 10.-ik 200.000 km alatti autót néztem vásárlás céljából és óriási volt köztük a különbség, egyedül a sajátomra hittem el a 140 000 -ret, még aznap meg is vettem, miután a szerelőm jól átnézte. Némelyik 5 ösben még 100 000km sem volt 5 évesen, legalább ne ilyen gusztustalanul tekertetnék vissza!!!! A gyári hí-fi egy rakás sza..r, nehéz volt bele jó hangot tenni, a gyári fejegység és az ajtó akusztikája soha nem lesz tökéletes!
Legalább 10 szettet belepróbáltam mire elfogadható hangzásra leltem. A motorja nem kevés, aki ilyen modellt vessz, az nem várja, hogy úgy menjen, mint az 540i. Szerintem 2000 cm3 alatti diesel „nagy” autók közül ez a legjobb választás.
A passát szerintem az egyetlen alternativa kevesebbet eszik (6-7 L de csak a 90 lovas!) árban kb egy szinten vannak, de akkor senki sem mondja neked:
ÚÚÚÚÚÚÚÚ 5-ös BMW-d van? Ez a kedvenc autóm. "ÉS SOKAN MONDJÁK"
Hibalista
- Váltó nem mindig dobja vissza magától 5 ből 0 ba ezért hardi tárcsát cseréltem, de nem az volt a baja. (30 000Ft) Első fékbetét+tárcsa és 1 db kerék csapágy (120 000Ft) Hátsó középső féklámpa foglalattal (1000Ft)
- Nem hiba, de kapott egy polirt hűűűűűű....... nagyon szépen megcsinálta egy ismerősöm 20 000ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | passat 1.9 tdi 90Le | Következő autója? | Talán BMW Cabrio vagy egy Lexus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
