A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 525 D 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Fürge, családi tank-FRISSÍTVE: BESZARSZ!!!

Szöveges ítélet

Alig vártam, hogy megkaphassam a jogosítványom, azelőtt csak néha-néha ültem volán mögé, a büntetés okozta félelem miatt... Amióta kiküldték, nem lehet kirángatni az autóból! Sorban haladnék, kívülről kezdve, a beltéren keresztül a motortérig.
A miénk touring változat, ráncfelvarrás utáni. Elegáns, tekintélyt parancsoló vonalai és viszonylag nagy mérete miatt sokan megnézik, véleményem szerint, ha normálisan le van mosva és kap egy kis pasztát, az új autók javát lepipálja!
Meglehetősen hosszú orral, vaskos tetőtartó oszlopokkal, nagy, súlyos ajtókkal kelt a benne ülőkben hatalmas biztonságérzetet. Méretei ellenére városban is kezes, nem jelent vele problémát a közlekedés, parkolás.
A csomagtér mérete és kialakítása a célnak megfelel, külön említést érdemel, hogy a csomagtérajtó üvegét külön lehet nyitni, ha éppen valami apróságot szeretnénk bedobni.
Az autóba beülve azonnali nyugodtság fogja el az embert, ebben közrejátszik az anyagok minősége, dizájnja és a különös csend, ami odabenn honol.
az ülései nagyon kényelmesek, hosszútávon sem fárasztó az utazás.
A hátsókerék meghajtás lévén a helykínálat az autó méreteihez képest szerintem kicsi, bár így is el lehet férni. Rengeteg a tárolórekesz, mindennek akad hely. Rengeteg kényelmi extra enyhíti a hosszú utazás okozta gyötrelmeket, A műszerfal elrendezése átlátható, könnyen értelmezhető.
A sorhatos motor gyönyörűen muzsikál, és megfelelő karbantartás mellett(jó izzítógyertyák, jó akkumulátor, stb.) a legkisebb kétség nélkül lehet indítani, bármilyen hideg legyen. 350 NM nyomaték mellett semmi kétely nem merülhet fel, jöjjön hegymenet, nehéz csomagok, az autó erőlködés nélkül teljesít. az óra közelít a 270 000 km felé, valószínűleg vissza volt tekerve, bár nem lényeges, hiszen meglepően megbízható autóról beszélünk.
Az előzést érdemes kicsivel kétezres fordulat felett megkezdeni, különben az autó hajlamos a lustaságra. A futómű pont elég feszes és lágy egyben, remekül viselkedik a kanyarokban és az úthibákat is remekül veszi fel.
Érdemes meghagyni a gyári méretű kerekeket alatta, ezzel a húzással többszörösére növelhető a futómű élettartama.
A váltó tipikus BMW, manuális ötfokozatú van alatta. Nagyon precíz, remekül találhatóak a különböző sebességek.
Összességében nagyon jó utazóautó, de rövidtávon is praktikus lehet, és azt hiszem nem kell ettől több erő sem, persze a szabályok keretein belül.


______________________________________________

2016.12.04

Nos!! Az autó még mindig megvan, igaz, már az enyém, nem az apámé, plusz vettem mellé egy ugyanekkora benzinest. Elég durva volt ez elmúlt öt év!

Kezdeném azzal, hogy az elmúlt öt évben kb. nem látott szerelőt az autó! Igaz le is van pukkanva szegény, de már keresem a donort :)
Nem hittem volna, hogy ilyen tartós lehet egy commonrail dízel, de az a helyzet, hogy brutál jól bírja a gyűrődést! Öt év alatt mindösszesen egyszer állt meg az út szélén, akkor is kb 1 km-re a háztól. Megszorult a gondolom még sohasem cserélt klímagörgő, és széttépte az összes szíjat, ami létezik! Sebaj, hazahúztuk, másnap meg le a szerelőhöz, 30 ezer forint és mehetett tovább. Ezenkívül év elején kapott egy-két lengőkart, kutyacsontot, külső nyomtávrúdfejet, hardytárcsát, slussz. Nem nagyon volt foglalkozva mostanában szerencsétlen autóval, új olajat kb. kétévente lát csóri, itt gyorsan hozzátenném, hogy ugyan annyi az olajfogyasztása, mint 5 évvel ezelőtt. Szerencsétlen igásló csak megy, megy és megy, egyszerűen elpusztíthatatlan! sőt! az éven találtam egy régi tartályba itthon kb 300 liter fűtőolajat,ami legalább 10-15 éves, alapos tisztítás után egyértelmű, hogy mi lett a sorsa :D simán vette a lapot, ráadásul az adaléktól, amit raktam hozzá, végre kisimult a járása, ugyanis az egyik befecskendező haldoklása miatt hajlamos volt teljesen hidegüzemben, alacsony fordulaton öthengerezni. Hónapok óta nem csinálta.
Egyébként, hogy egyértelmű legyen, hogy mit kibír a kocsi, szépen sorjában leírom, hogy mit sikerült lelakni öt év alatt! :D

Előszöris kb két évig nem mért az órája, bal hátsó ABS jeladó, kapott már újat ebből. A hardyt évekig húzgáltuk utána, a családba csak én tudtam úgy váltani, hogy ne csattanjon olyat, mint egy Banános Joe saller. Futómű teljesen gatya, országúton, kanyarban lévő kátyúra folyamatosan libeg a segge nem gyengén, évek óta szét van azis teljesen. Donor autóból megkapja a komplett hátsó futóművet, ami abba is szar lesz, megveszem újonnan. 3ezer alatt körülbeül egy babetta dinamikáját tudja, lehet, hogy a szívócsatornák mocskolódtak el az évek alatt és nem tud elég levegőt szívni, meg kellene nézni, mivel a motorburkolat lassan 10 éve nem volt levéve. váltója difije fasza, karosszéria egész jó, azon kívül, hogy már megint szarrá rohadt a csomagtérajtó, úgy látszik nem bírni vele, valószínüleg így is fog maradni. az első lökhárítót cserélni kell, mert az évek alatt lerendeztem, ezt leszámítva csak karcok vannak rajta, amit, ha jó lesz, egy ajándék polírral megoldunk. a motor egyébként nagyon fasza, pont az ítélet írása közben keresgélek hozzá izzítógyertyát, a befecskendező mivel elkezdett viselkedni, marad a helyén, amúgy nagyon szépen jár(na, ha a motortartó bakok lassú, de biztos halála miatt nem rázkódna úgy, mint egy rossz centrifuga). A fűtőmotor is lefeküdt, először ellenállás lett rajta cserélve, mert megolvadt a csatija, kapott egy másikat, + csatit, de egy idő után azzal is lefőtt, így maradt a fűtőmotor. Kellemes így decemberben. A fater valamiért kiszedte a kesztyűtartót, amit gőzöm sincs, hogy hova a gyászba rakott el. az ülések totál foltosak, a vezetőülés külső oldaltámasza vason van :D Ennek ellenére volt, hogy havi 2500 km-t tettem meg az autóval prolémamentesen!!!! Pontosan ezért fogom megmenteni, mert hihetetlen, hogy az elmúlt öt évet hogy csinálta végig. Aki ilyet vesz, garantálom, hogy nem bánja meg még akkor sem, ha szar! Egyszer rendbe kell rakni, és évekig nem lesz rá gondja az embernek. Most vadászok egy 523 touringot orientbaluba, mert a benzinesbe is kell egy két műszaki lom, de az elenyésző, összességében igen jó állapotban van.

Igaz, most rá fog menni egy nagyobb összeg, de leszarom, mert már abban a korban van, hogy az állapota tükrözi az árát, így, ha eladom, nagyjából annyival dárgábban tudom eladni, amennyit költök rá. Vagy marad, és az 523 helyett jön mellé egy 540 hatgang.

Summázva kurva jó kocsi, bár mai fejjel nézve fürgének biztos nem nevezném mégegyszer. De építkezni, ide-oda ingázni, horgászni(csak óvatosan, mert viszonylag alacsony), tökéletesen megfelel :D Sőt, egyszer elhozott valami 3ezer darab könyvet! Ja, belefér lehajtott ülésekkel majdnem egy tonna fütőbrikett is! :D

Mindenkinek dízel E39-et, alanyi jogon! Béke veletek!

Hibalista

- -Gázolajszivattyú - -Elkezdett korrodálni a csomagtartó ajtajának pereme, karosszérialakatos megoldotta - Ezen kívül csak a kötelező dolgok, olajcsere, stb.

Ide hordtam szervizbe

Nem volt állandó szerelő.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 210000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 80 Következő autója? még mindig nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)